Τοπικά

Ακτινογραφία της εκπαίδευσης στη Μαγνησία – Απόφοιτοι μεταπτυχιακού με μισθό Γυμνασίου

Τέσσερις στους δέκα μαθητές των ΕΠΑΛ έχουν χαμηλή επίδοση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο Γυμνάσιο είναι 7,1% και στο Γενικό Λύκειο 13,9%. Επίσης η σχολική διαρροή στα Επαγγελματικά Λύκεια ανήλθε στο 13,1%. Στοιχεία έρευνας του Κέντρου Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ που αφορούν στη Μαγνησία με τον Νομό να καταλαμβάνει σχετικά καλή θέση ως προς την ποιότητα της εκπαίδευσης, αφού υπάρχουν Νομοί με πολύ υψηλότερα ποσοστά χαμηλών επιδόσεων των μαθητών.
Η ετήσια έκθεση του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την κατάσταση της εκπαίδευσης παρουσιάστηκαν προχθές στην Αθήνα.
Όσον αφορά στη Μαγνησία στα Νηπιαγωγεία η αναλογία μαθητών ανά τμήμα ήταν 15,2 με τον Νομό να βρίσκεται στις πιο χαμηλές θέσεις.
Όσον αφορά στα Δημοτικά η αναλογία στη Μαγνησία ήταν 17,2 μαθητές ανά τμήμα και ο Νομός βρίσκεται στις υψηλές θέσεις, με την Ανατολική Αττική να κατέχει την πρώτη θέση, καθώς η αναλογία μαθητών ανά τμήμα είναι 21 μαθητές ανά τμήμα.

Η σχολική επίδοση
Στο 0,1% ανήλθε το ποσοστό μαθητών με χαμηλή επίδοση στα Δημοτικά της Μαγνησίας, όταν πανελλαδικά το ποσοστό αυτό ήταν 0,5%.
Στα Γυμνάσια το ποσοστό με χαμηλή επίδοση στη Μαγνησία αγγίζει το 7,1% των μαθητών και είναι από τα χαμηλότερα στην Ελλάδα, όταν ο πανελλαδικός μέσος όρος ανέρχεται στο 10,2%.
Στα Γενικά Λύκεια ο μέσος όρος χαμηλής επίδοσης πανελλαδικά ανέρχεται στα 23%. Αλλά στη Μαγνησία κυμαίνεται στο 13,9% και βρίσκεται στην τρίτη θέση από τα μικρότερα ποσοστά πανελλαδικά.
Στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ το ποσοστό χαμηλής επίδοσης αγγίζει το 45,7% των μαθητών πανελλαδικά. Στη Μαγνησία το σχετικό ποσοστό ανέρχεται στο 41% με το Νομό πάλι να βρίσκεται προς τις χαμηλές θέσεις, όταν το υψηλότερο ποσοστό εντοπίζεται στη Λευκάδα με 66%.
Εν τέλει η Μαγνησία εντάσσεται στη δεύτερη κατηγορία των Νομών όπου τα ποσοστά μαθητών που προήχθησαν στις τελικές εξετάσεις με «άριστα», «πολύ καλά» και «καλά» ήταν ως συνολικό ποσοστό στο Γυμνάσιο με 86,7%, στο Γενικό Λύκειο 77,8% και στο ΕΠΑΛ 47,2%.
Μάλιστα από την έρευνα προέκυψε ότι τις περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν χαμηλές επιδόσεις, έχουν τα αγόρια, οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων, καθώς και των ημερήσιων ΕΠΑΛ.

Η σχολική διαρροή
Όσον αφορά στη σχολική διαρροή η Μαγνησία εμφανίζει υψηλά ποσοστά στο Γυμνάσιο και την Επαγγελματική Εκπαίδευση σε σχέση με την κατάσταση που ισχύει πανελλαδικά.
Το 4,7% των μαθητών Γυμνασίου στη Μαγνησία εγκατέλειψαν το σχολείο το 2014, όταν πανελλαδικά ο μέσος όρος ανήλθε στο 4,2.
Στο Γενικό Λύκειο η μαθητική διαρροή στη Μαγνησία ανήλθε στο 1,2%, ενώ ο πανελλαδικός μέσος όρος ήταν στο 2%.
Πολύ πιο υψηλή είναι η σχολική διαρροή στα Επαγγελματικά Λύκεια η οποία ανήλθε για τον Νομό Μαγνησίας το 2014 στο 13,1%. Ο Νομός καταλαμβάνει από τις υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη αυτή με τον πανελλαδικό μέσο όρο να βρίσκεται στο 16,2%. Μάλιστα τη χειρότερη θέση στη σχολική διαρροή κατέχει ο Νομός Καστοριάς, όπου το ποσοστό ξεπερνά το 25%.

Απόφοιτοι με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών
Ακάλυπτοι και χωρίς δουλειά και επαγγελματικό μέλλον μένουν στη χώρα μας οι απόφοιτοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρά τις υψηλές απαιτήσεις που εγείρουν οι επιχειρήσεις από αυτούς.
Έτσι ενώ οι επιχειρήσεις ζητούν από τους νέους να διαθέτουν προσόντα όπως μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας και τριετή προϋπηρεσία επάνω στο αντικείμενο που θα απασχοληθούν, το αντικείμενο εργασίας το οποίο τους προσφέρεται αντιστοιχεί σε απόφοιτο Λυκείου και ο μισθός που τελικά λαμβάνουν δεν ξεπερνά αυτόν που θα έπαιρνε ένας απόφοιτος Γυμνασίου.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι σπουδαία μυαλά να σπαταλούνται ή να αναγκάζονται να εγκαταλείπουν την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, το 30,4% των απόφοιτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγκάζονται να εργαστούν σε δουλειές πολύ κατώτερες των προσόντων που διαθέτουν. Ένα ποσοστό 34,1% των νέων που εγκαταλείπουν το σχολείο μετά το Γυμνάσιο είναι άνεργοι, καθώς και ένας στους τρεις απόφοιτους Λυκείου βιώνει την ανεργία σε ποσοστό 31,2%. Η ανεργία λοιπόν πλήττει και τους πτυχιούχους σε ποσοστό 25%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το