Τοπικά

Ακινητοποίηση ακατάλληλων οχημάτων από ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ

Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την 1η Φεβρουαρίου, υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων να ειδοποιούν την Τροχαία, εκτός από το υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια, όταν ένα όχημα κρίνεται επικίνδυνο και πρέπει να ακινητοποιηθεί.
Σύμφωνα με την κ. Αναστασία Τσαμήτα από το ΙΚΤΕΟ Βόλου, η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση καθορίζει τη διαδικασία ακινητοποίησης οχημάτων στα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων κατά τη διενέργεια του ελέγχου.

Η ίδια σημείωσε ότι «πλέον, εκτός από το χαρτί και το δελτίο μετά τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση που αυτό είναι επικίνδυνο για να κυκλοφορήσει, τα οποία στέλνονταν στο υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια, οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ πρέπει να ειδοποιούν την Τροχαία».
Βέβαια, όπως η κ. Αναστασία Τσαμήτα ανέφερε, δεν έχουν παρατηρηθεί στον Βόλο περιπτώσεις οχημάτων που ήταν επικίνδυνα για κυκλοφορία, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για σπάνιες περιπτώσεις, οι οποίες πιο συχνά συναντώνται στην Αθήνα.

Η ίδια τόνισε πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων, όταν είναι να πάνε το όχημά τους για έλεγχο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ τα «συμμαζεύουν» σε ένα συνεργείο, ώστε να είναι κατάλληλα για να κυκλοφορούν.
Από την άλλη υπάρχουν περιπτώσεις ιδιοκτητών οχημάτων που έχουν στην κατοχή τους διαλυμένα οχήματα, τα οποία προτιμούν να μην περάσουν από έλεγχο ΚΤΕΟ, αλλά παίρνουν το ρίσκο προστίμων και ποινών είτε μέσω των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων είτε μέσω των ελέγχων που γίνονται από αστυνομικούς στον δρόμο.
Τέλος η κ. Αναστασία Τσαμήτα σημείωσε πως «η αλλαγή που φέρνει η νέα ΚΥΑ είναι ότι πλέον εμπλέκεται και η Τροχαία, την οποία οφείλουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΚΤΕΟ να ειδοποιούν σε περίπτωση ακατάλληλου οχήματος».

Ποια είναι η διαδικασία
Εφόσον κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ένα αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο, του αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το μετακινήσει μόνο μέχρι το συνεργείο επισκευής με μέσα ασφαλή για την οδική κυκλοφορία και μετά την επισκευή του σε ΚΤΕΟ για να γίνει ο επανέλεγχος για τη διαπίστωση αποκατάστασης των επικίνδυνων ελλείψεων.
Η αφαίρεση των προαναφερόμενων στοιχείων κυκλοφορίας θα γίνεται από αστυνομικό όργανο το οποίο θα ειδοποιείται από το ΙΚΤΕΟ για τον σκοπό αυτό. Το ΙΚΤΕΟ χορηγεί στον ενδιαφερόμενο σχετικό έγγραφο, ενώ τα στοιχεία κυκλοφορίας αποστέλλονται από την αστυνομική Αρχή στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας ή σε αυτή που υποδεικνύεται από τον ενδιαφερόμενο. Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας θα γίνεται κατόπιν ελέγχου κατά αρμοδιότητα από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας με την προσκόμιση ΔΤΕ χωρίς επικίνδυνες ελλείψεις από ΚΤΕΟ στο οποίο διενεργήθηκε ο επανέλεγχος.
Εφόσον στο εκδιδόμενο ΔΤΕ δεν θα σημειώνονται σοβαρές ελλείψεις, το ΚΤΕΟ θα χορηγεί και το κατάλληλο Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου το οποίο επικολλάται στην πινακίδα κυκλοφορίας από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το