Τοπικά

Ακατάλληλα κείμενα από διαδίκτυο για μελέτη Γλώσσας

Αναξιόπιστα κείμενα που υπάρχουν στον απέραντο κόσμο του διαδικτύου,  αντλούν οι μαθητές για να μελετήσουν και να αναπτύξουν ένα ζήτημα στην Νεοελληνική Γλώσσα, όπως τονίστηκε στο χθεσινό σεμινάριο του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας.

Εξάλλου, όπως αναφέρθηκε, τα κείμενα στα βιβλία του Λυκείου, όπως της Γ’ τάξης, δεν είναι σύγχρονα και έχουν να αλλάξουν από το 1982. Αυτή όμως η ανάγκη των μαθητών να πάρουν ιδέες από σύγχρονα κείμενα, τους οδηγεί σε λαθεμένες επιλογές κειμένων στο διαδίκτυο.

Το σεμινάριο αφορούσε στη διδασκαλία του μαθήματος  της Νεοελληνικής γλώσσας σε Γυμνάσιο, Λύκειο και ΕΠΑΛ και το διοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Φιλολόγων σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους κλ.ΠΕ02 και το Κέντρο Ελληνικής γλώσσας ,επιχειρώντας να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό των διδακτικών μεθόδων  της Νέας ελληνικής γλώσσας.

Εισηγητές ήταν τα μέλη της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης, Άβρα Αυδή, Γιούλη Αλεξίου, Πανταζής Μητελούδης που έχουν αναπτύξει δικό τους εκπαιδευτικό υλικό με κείμενα, ασκήσεις από το οποίο μπορούν να βοηθηθούν τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί.

Ειδικότερα η πολύτροπη γλώσσα είναι ένα ψηφιακό έργο για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ενταγμένο στην «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Η ιστοσελίδα προσφέρει υποστηρικτικό υλικό για τη γλωσσική διδασκαλία, ενώ  εμπλουτίζει τα διδασκόμενα εγχειρίδια. Το υλικό, διαρθρωμένο σε θεματικές ενότητες, δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει το δικό του διδακτικό εγχειρίδιο ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών του.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας κ. Βασιλική Μαντζώρου ανέφερε πως «το σεμινάριο αφορούσε στον εκσυγχρονισμό των μεθόδων με τις οποίες διδάσκουμε το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η νέα πραγματικότητα με την τεχνολογία, τα κοινωνικά δίκτυα, επιβάλλει την αλλαγή των μεθόδων διδασκαλίας, καθώς οι μαθητές μας είναι εξοικειωμένοι με άλλες μορφές κειμένων. Γι’ αυτό και καλέσαμε τρεις αξιόλογους συναδέλφους που ασχολήθηκαν με την ψηφιοποίηση των κειμένων. Άλλωστε πολλά κείμενα που βρίσκουν οι μαθητές στο διαδίκτυο, δεν είναι κατάλληλα ούτε για το γνωστικό τους υπόβαθρο και λεξιλόγιο ούτε για να προάγουν τη γλωσσική διδασκαλία. Μας φέρνουν διάφορα κείμενα από το διαδίκτυο που δεν είναι καθόλου αξιόπιστα και έτσι παραπλανώνται».

Η ίδια πρόσθεσε πως «τα βιβλία που διδάσκονται στη νεοελληνική Γλώσσα περιλαμβάνουν κείμενα που γράφηκαν πριν πολλά χρόνια, από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1983, που δεν κινούν το ενδιαφέρον των μαθητών, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στο διαδίκτυο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το