Τοπικά

Αισθητήρες στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου μετρούν την κατανάλωση ενέργειας

Αισθητήρες που καταγράφουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την κατανάλωση του ρεύματος, του φυσικού αερίου, της υγρασίας ακόμη και του ήχου έχουν τοποθετηθεί στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου το οποίο είναι ένα από τα λίγα σχολεία πανελλαδικά που έχει συμπεριληφθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πατρών.
Η συλλογή των στοιχείων γίνεται καθημερινά και ήδη υπάρχει μια πρώτη εικόνα από τη διεύθυνση του σχολείου. Για το πρόγραμμα έχει συγκροτηθεί στο Γυμνάσιο και ομάδα μαθητών που έχει αναλάβει τη μελέτη του φαινομένου αλλά και την ευαισθητοποίηση των υπολοίπων.
Οι αισθητήρες έχουν τοποθετηθεί σε διάφορους χώρους του διδακτηρίου.

Το πρόγραμμα gaia υλοποιείται από την ερευνητική ομάδα Διόφαντος του Πανεπιστημίου Πατρών. Η Ερευνητική Μονάδα του ΙΤΥΕ Διόφαντος έχει αναπτύξει και συνεχώς επεκτείνει μια υποδομή Internet of Things σε σχολικά κτίρια στην Ευρώπη, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτή τη στιγμή, το ΙΤΥΕ συντονίζει το ευρωπαϊκό έργο Green Awareness In Action, στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Ιταλία και Σουηδία. Το πρόγραμμα GAIA στοχεύει στην εξοικονόμηση ενέργειας σε σχολικά κτίρια μέσα από μια ήπια προσέγγιση αλλαγής συμπεριφοράς της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ό,τι αφορά στην ενεργειακή κατανάλωση, η οποία αξιοποιεί περιβαλλοντικά δεδομένα από σχολικά κτίρια σε πραγματικό χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει μια συνεργασία με την ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής, προγραμματισμού και δημιουργικών κατασκευών «TALOS» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ο διευθυντής του 8ου Γυμνασίου Βόλου κ. Ανδρέας Συκιώτης επισήμανε πως «από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουν τοποθετηθεί στο σχολείο αισθητήρες που μετρούν την κατανάλωση ενέργειας στο πλαίσιο συμμετοχή σε πρόγραμμα του Διόφαντος. Στόχος είναι να αλλάξει η νοοτροπία και συμπεριφορά των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Το 8ο Γυμνάσιο Βόλου είναι ένα από τα 20 σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα από την Ελλάδα και το εξωτερικό».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «οι αισθητήρες είναι συνδεδεμένοι με τους ηλεκτρονικούς πίνακες και καταγράφουν την κατανάλωση ρεύματος και φυσικού αερίου, την υγρασία, το θόρυβο, την φωτεινότητα. Στόχος είναι να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες στις αίθουσες, το σχολείο, αλλά και το σπίτι».
Οι μαθητές συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με παιχνίδια γνώσεων πάνω στο περιβαλλοντικό θέμα.
«Από μια πρώτη εικόνα των διαγραμμάτων και αποτελεσμάτων από τις μετρήσεις που έχουμε, φαίνεται πως ως σχολείο δεν καταναλώνουμε πολλή ενέργεια. Επίσης έχουμε και μια φυσική θέρμανση λόγω της θέσης του σχολείου. Ήδη υπάρχει μια ομάδα μαθητών που μελετά το φαινόμενο, ενώ βλέπουμε και αλλαγές στη συμπεριφορά τους, όπως να κλείνουν τα φώτα, να αερίζονται οι χώροι, όσο χρειάζεται, να ανοίγουν τις κουρτίνες και άλλα απλά καθημερινά πράγματα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το