Τοπικά

Αίνιγμα η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία – Κινδυνεύουν να μεταβούν στην επόμενη τάξη με λειψές γνώσεις

Τα σχολεία έκλεισαν λόγω του κορωνοϊού στις 11 Μαρτίου και θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον μέχρι τις 11 Μαΐου. Με εξαίρεση τις δύο εβδομάδες διακοπών του Πάσχα που μεσολαβούν σε αυτό το δίμηνο, όλος ο υπόλοιπος χρόνος είναι χαμένες διδακτικές ώρες. Και μπορεί η τηλεκπαίδευση να βοήθησε κάπως στην επαφή των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία, όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία.

Στο ζήτημα της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή επισήμανε πως «θα πρέπει να διεξαχθούν μέχρι και τον Ιούνιο-Ιούλιο και όχι τον Σεπτέμβριο. Σίγουρα προέχει η δημόσια Υγεία και να δούμε, ποια θα είναι η εξέλιξη της πανδημίας. Απ’ ότι φαίνεται οι μαθητές της Γ’ Τάξης Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στα σχολεία. Αυτό εκτιμάται για τα μέσα Μαΐου, που σημαίνει ότι μπορεί να κάνουν μάθημα μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα για τρεις με τέσσερις εβδομάδες και μετά γύρω στις 25 Ιουνίου να ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις οι οποίες μπορεί να κρατήσουν μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Αυτό είναι ένα σενάριο που μπορεί να βγει χρονικά».

Βέβαια η πραγματοποίηση των πανελλαδικών μάλλον θα γίνει με νέες διαρρυθμίσεις των χώρων για τους κανόνες υγείας, όπως μεγαλύτερη απόσταση των υποψηφίων, εξεταζόμενοι σε περισσότερες αίθουσες, ακόμη και σε αμφιθέατρα, χωριστές μέρες εξέτασης για τους υποψήφιους των κατευθύνσεων. Κομβικές θα είναι ο σχετικές εισηγήσεις των επιστημόνων.

Οι άλλες τάξεις και οι λειψές γνώσεις
Τι θα γίνει, όμως με τις υπόλοιπες τάξεις στο Λύκειο, το Γυμνάσιο και το Δημοτικό. Στη Γ’ Τάξη Λυκείου οι μαθητές είχαν σχεδόν διδαχθεί την ύλη και θα έκαναν επαναλήψεις στο σχολείο, ενώ γνωρίζουμε πως από την 25η Μαρτίου πολλοί από αυτούς θα παρέμεναν έτσι και αλλιώς σπίτια τους για να διαβάσουν.
Το ίδιο όμως δεν ισχύει για τις Τάξεις των άλλων βαθμίδων που είχαν ακόμη αρκετά να διδαχθούν. Θα μεταβούν στην επόμενη τάξη με λειψές γνώσεις;
Η κ. Γιαννουλή αναφερόμενη στο Γυμνάσιο και το Λύκειο επισήμανε πως «αν το επιτρέψουν οι συνθήκες με την πανδημία, οι μαθητές των υπόλοιπων Τάξεων θα μπορούσαν να επιστρέψουν στα σχολεία στο τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου και να κάνουν μαθήματα για τρεις με τέσσερις εβδομάδες. Βέβαια στο σενάριο αυτό θα μπορούσε να μη γίνουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις εξοικονομώντας δεκαπέντε μέρες και οι έλεγχοι επίδοσης να κρίνονται από τις βαθμολογίες στα δυο τετράμηνα».

Στο Δημοτικό
Τι θα γίνει και με τους χιλιάδες μαθητές στο Δημοτικό; Είναι δυνατή η επιστροφή των μαθητών; Ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Απόστολος Μούσιος ανέφερε πως «εφόσον το επιτρέψουν οι επιστήμονες, οι μαθητές θα πρέπει να επιστρέψουν στα θρανία για να λάβουν και τις γνώσεις που χρειάζονται. Οι δάσκαλοι έχουν καλύψει κατά μέσο όρο τα 2/3 της διδακτέας ύλης και οι μαθητές, αν δεν γυρίσουν στα σχολεία, θα φοιτήσουν στην επόμενη Τάξη με λειψές γνώσεις».
Ο ίδιος σημείωσε πως «υπάρχουν ο χρόνος και οι τρόποι για να καλυφθεί η υπόλοιπη ύλη. Πρώτον, η διδακτική χρονιά θα μπορούσε να επεκταθεί μέχρι τις 20-25 Ιουνίου. Δεύτερον, οι 45λεπτες διδακτικές ώρες θα μπορούσαν να μειωθούν σε 35λεπτες, ακόμη να μη διεξαχθούν περίπατοι και άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, ενώ και κάποιες ενότητες σε μαθήματα που επαναλαμβάνονται στις επόμενες Τάξεις, θα μπορούσαν να μη διδαχθούν. Όλα αυτά θα εξοικονομούσαν χρόνο για τους δασκάλους, ώστε να διδάξουν στους μαθητές αυτά που πρέπει, για να είναι γνωστικά προετοιμασμένοι για την επόμενη χρονιά».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το