Τοπικά

Αγοράζουν μονόπετρα για προτάσεις γάμου τις μέρες των γιορτών 

Όταν η μαγεία των γιορτών συναντά τη διαχρονικότητα ενός κοσμήματος, τότε η συνταγή για την αγορά του χριστουγεννιάτικου δώρου θεωρείται πετυχημένη. Άνδρες και γυναίκες επιλέγουν ένα κλασικό δώρο, το κόσμημα, για να προσφέρουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Ωστόσο, το αγοραστικό κοινό στα κοσμηματοπωλεία του Βόλου είναι περισσότερο άνδρες που επιλέγουν μονόπετρο για την πρόταση γάμου που θα κάνουν μέσα στις γιορτές.

Ο Κωνσταντίνος Κόκλας, ιδιοκτήτης του κοσμηματοπωλείου «Χρυσόλιθος» στην οδό Κ. Καρτάλη τόνισε ότι την περίοδο των γιορτών δίδεται έμφαση στην αγορά μονόπτερου από τον ανδρικό πληθυσμό.
«Αν και τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου η αναλογία γυναικών-ανδρών είναι 80 προς 20, τις τελευταίες ημέρες έχει αυξηθεί το ανδρικό κοινό στο κατάστημά μας και αγοράζουν περισσότερο κοσμήματα για δώρα» δήλωσε ο κ. Κόκλας.
Ο ίδιος σημείωσε ότι ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας των γιορτών, ωστόσο οι αγορές του ανδρικού κοινού είναι κυρίως τα μονόπετρα.
Όπως εξήγησε ο κ. Κόκλας, οι άνδρες επιλέγουν μονόπετρα, καθώς τις ημέρες των γιορτών θα κάνουν πρόταση γάμου στη σύντροφό τους. «Θεωρείται ότι τα Χριστούγεννα και κυρίως την Πρωτοχρονιά, αλλά και η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι η high season για τις προτάσεις γάμου». Βέβαια, αυτή την περίοδο η αγορά κοσμημάτων αφορά και αρραβώνες.

Οι γυναίκες αγοράζουν συνήθως κοσμήματα για τον λαιμό ή δαχτυλίδια, αλλά, όπως σημείωσε ο κ. Κόκλας, μόνο το 10% του γυναικείου κοινού αγοράζει κάποιο κόσμημα για τον σύντροφό του.
Ειδικότερα, οι γυναίκες επιλέγουν για ανδρικό δώρο κυρίως τα ρολόγια, ενώ τελευταία επιλέγουν και τα ανδρικά βραχιόλια, τους σταυρούς, τα πορτοφόλια και στυλό.
«Οι γυναίκες διαθέτουν περισσότερα χρήματα για τον εαυτό τους και λιγότερα για κάποιο δώρο» σημείωσε ο κ. Κόκλας ενώ επισήμανε ότι κατά μέσο όρο διαθέτουν 50 ευρώ για δώρο όπως για τη γέννηση μωρού, ενώ διπλάσια χρήματα δαπανούν για το δικό τους κόσμημα.
Ο κ. Κόκλας πρόσθεσε ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας που μπορεί να αυξήσει τον τζίρο των κοσμηματοπωλείων έως και 60%. «Το κόσμημα έχει άμεση σχέση με τα Χριστούγεννα εξαιτίας της αγοράς μονόπετρων και των αρραβώνων» πρόσθεσε.

Δώρο με διαχρονική αξία
Ο Δημήτρης Γκλαβίνης που διατηρεί το ομώνυμο κοσμηματοπωλείο «Γκλαβίνης Κόσμημα» στην οδό Δημητριάδος παρατηρεί επίσης ότι τις τελευταίες ημέρες οι άνδρες πελάτες είναι περισσότεροι από τις γυναίκες.
«Το κόσμημα είναι ένα δώρο που έχει διαχρονική αξία και το επιλέγουν για τα αγαπημένα τους πρόσωπα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Δημήτρης Γκλαβίνης

Η αξία του δώρου, όπως σημείωσε, εξαρτάται από την αγάπη που νιώθει ο άνδρας για τη σύντροφό του. Βέβαια εξαρτάται και από τα χρόνια της σχέσης του, αλλά και από το δώρο που περιμένουν οι άνδρες από τη γυναίκα τους.
«Υπάρχουν τα δώρα υποχρέωσης, αλλά και τα δώρα που επιλέγουν με προσοχή» δήλωσε ο κ. Γκλαβίνης.
Οι γυναίκες, όπως είπε, επιλέγουν για τους συντρόφους τους δώρα αξίας από 20 έως 30 ευρώ, όπως δερμάτινα ή ατσάλινα βραχιόλια, ενώ αρκετές είναι και οι γυναίκες που διαθέτουν περισσότερα χρήματα και αγοράζουν ως δώρο ανδρικό ρολόι.

Για δώρα, που αφορούν κάποιο συγγενή ή φίλους, το γυναικείο καταναλωτικό κοινό διαθέτει από 30 έως 50 ευρώ.
Όπως πρόσθεσε ο κ. Γκλαβίνης, πολλοί είναι αυτό το διάστημα και οι αρραβώνες. «Τα ζευγάρια που αρραβωνιάζονται έχουν κάνει νωρίτερα έρευνα αγοράς και έχουν αγοράσει τις βέρες τους ή μονόπετρο» δήλωσε.
Και ο κ. Γκλαβίνης σημείωσε ότι η αγοραστική κίνηση έχει αυξηθεί τον Δεκέμβριο στα κοσμηματοπωλεία του Νομού, ωστόσο επισήμανε ότι η Black Friday λειτούργησε ανασταλτικά στον τζίρο των γιορτών. «Πολλοί αγόρασαν τότε για τις υποχρεώσεις των Χριστουγέννων τότε. Ο τζίρος των Χριστουγέννων έγινε και εκείνη την ημέρα».

Κεντρική φωτό: Από το κοσμηματοπωλείο Χρυσόλιθος 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το