Τοπικά

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών: Μόνο υποστηρικτικός ο ρόλος της τηλεκπαίδευσης

Την σημασία της τηλεκπαίδευσης μόνο ως υποστηρικτική διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπογραμμίζει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών ενώ τονίζει πως οι νέες τεχνολογίες δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την παρουσία του εκπαιδευτικού:
«Όσο αναγκαίο ακούγεται το μέτρο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, τόσο με σύγχρονο όσο με ασύγχρονο τρόπο -βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου-, τόσο η πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων στραπατσάρει τις «high tech» εξαγγελίες της Υπουργού.

Ως Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών θεωρούμε πως η χρήση των νέων τεχνολογιών, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να έχει καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στην παιδαγωγική πράξη. Η διδασκαλία στην τάξη ή εκτός αυτής με τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών είναι αναντικατάστατη.
Με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου αναδεικνύονται ζητήματα, που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε:
• Απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές. Γίνονται κάποιες υποθέσεις για την προ-εγκατεστημένη υποδομή. Ισχύουν για όλα τα σχολεία και όλους τους μαθητές; Αλήθεια, τι μέτρα παίρνει το Υπουργείο για όλα αυτά, πέρα από τις επικοινωνιακού τύπου μεγαλόστομες δηλώσεις;
• Εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών. Θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γνωρίζουν τη χρήση αυτών των εργαλείων;
• Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών. Υπάρχει το τεχνικό προσωπικό για να υποστηρίξει την εκπαιδευτική κοινότητα σε τέτοια κλίμακα;
• Ιδιωτικοποίηση – εμπλοκή εταιριών. Τα χρόνια προβλήματα των τεχνολογικών υποδομών των σχολείων έρχονται να τα λύσουν ως «ευεργέτες» οι ιδιωτικές εταιρείες (CISCO, Google και Microsoft). Είναι απαράδεκτο φορείς της Τοπικής Διοίκησης, που επανειλημμένα έχουν ταχθεί υπέρ του περάσματος της εκπαίδευσης στην ευθύνη της Τοπικής Διοίκησης, να βλέπουν τις «ιδιαίτερες συνθήκες» που διαμορφώνονται ως ευκαιρία να υλοποιήσουν τους σχεδιασμούς τους. Αυτά τα σχέδια θα ακυρωθούν στην πράξη!!
• Κίνδυνος παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης παιδαγωγική πράξη. Η συλλογικότητα και η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού με μαθητή και μαθητών μεταξύ τους είναι αναντικατάστατη.

Τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρει απέναντι κάθε τέτοια προσπάθεια!
Στις δύσκολες αυτές συνθήκες, βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τους γονείς με κάθε τρόπο. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε τον τρόπο, με απλά λόγια, να αντιμετωπίσουμε τη δικαιολογημένη ανασφάλεια που υπάρχει, το άγχος και τον φόβο. Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τα αιτήματα των Υγειονομικών, για τα άμεσα μέτρα στήριξης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, καθώς και τα αιτήματα των εργατικών Συνδικάτων για την προάσπιση των εργατικών δικαιωμάτων! Επίσης, τα κονδύλια για τα σχολικά γεύματα είναι εξασφαλισμένα για όλο το 2020, άρα είναι δυνατό, με απόφαση της Κυβέρνησης, να γίνει προσαρμογή του προγράμματος και συνέχισή του με άλλους τρόπους, τουτέστιν το Υπουργείο Παιδείας, που διαθέτει τα στοιχεία των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κοινωνικές δομές των Ο.Τ.Α, να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα, έτσι ώστε οι οικογένειες που έχουν άμεσα ανάγκη να προμηθεύονται το καθημερινό τους γεύμα, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας τόσο για τους εργαζόμενους των υπηρεσιών και των δομών των Ο.Τ.Α όσο για τους γονείς».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το