Τοπικά

Αγγελική Βογδάνου: Η γαστρονομία του Πηλίου ως «εργαλείο» ανάπτυξης 

Η γαστρονομική χαρτογράφηση του Πηλίου, μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό της Μαγνησίας. Η συμμετοχή επαγγελματιών της περιοχής στο κίνημα των «Γαστρονομικών Κοινοτήτων» – ένα project που «τρέχει» ο Γιώργος Πίττας, ιδρυτής του διαδικτυακού οδηγού «Greek Gastronomy Guide» – αποσκοπεί στην προβολή του Πηλίου εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Η σύμβουλος φιλοξενίας κ. Αγγελική Βογδάνου, μέλος της Γαστρονομικής Κοινότητας Πηλίου, αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη φιλόδοξη προσπάθεια.

Το φθινόπωρο του 2019, όταν ο Γιώργος Πίττας βρέθηκε στον Βόλο για να παρουσιάσει ένα από τα βιβλία γαστρονομίας που έχει συγγράψει τα τελευταία χρόνια, η γνωριμία του με ντόπιους επαγγελματίες έβαλε τις βάσεις γι’ αυτή τη συλλογική δράση. Στο «Greek Gastronomy Guide» έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής 11 κοινότητες. Η Μαγνησία έχει διπλή εκπροσώπηση, αφού εκτός από το Πήλιο, έχει συμπεριληφθεί η Σκιάθος, ενώ τη λίστα συμπληρώνουν οι Γαστρονομικές Κοινότητες Αμοργού, Άρτας, Ζαγορίου, Καλαμάτας, Κερκίνης, Κέρκυρας, Νάουσας, Νεμέας και Ρόδου.
«Η ομάδα μας σχηματίστηκε το 2019 και μέχρι στιγμής αριθμεί 20 μέλη από τον Βόλο και το Πήλιο. Τότε έγινε η πρώτη προσέγγιση σε επιχειρηματίες της περιοχής, όταν ο κ. Πίττας μίλησε για τις Γαστρονομικές Κοινότητες στο ομώνυμο βιβλίο του», θυμήθηκε η κ. Βογδάνου.

Στους μήνες που ακολούθησαν, χαράχθηκαν οι κατευθυντήριες γραμμές της ομάδας, αν και η εμφάνιση της πανδημίας ανέτρεψε τον αρχικό σχεδιασμό: «Τον περσινό Μάρτιο μας έπιασε η πρώτη καραντίνα και εκ των πραγμάτων δεν μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε κάποια δράση. Όταν πέσαμε και στη δεύτερη καραντίνα, καταλάβαμε ότι έπρεπε να αναπροσαρμοστούμε πάνω στα νέα δεδομένα. Το πρώτο βήμα ήταν η συμμετοχή μας την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου στα διαδικτυακά workshops της online έκθεσης Delifair 2021, στην οποία πέρσι είχαμε συμμετάσχει διά ζώσης δίνοντας το «παρών» στο περίπτερο που φιλοξενήθηκαν τέσσερις από τις έντεκα γαστρονομικές κοινότητες».

Η Αγγελική Βογδάνου ασχολείται με τη συμβουλευτική και τη διαχείριση μικρών τουριστικών καταλυμάτων. Οι πελάτες της προέρχονται κυρίως από το Πήλιο, μία λεπτομέρεια που την κάνει να γνωρίζει από πρώτο χέρι την ανάγκη εξωστρέφειας της τοπικής γαστρονομίας: «Όσοι είναι στον πυρήνα της Γαστρονομικής Κοινότητας Πηλίου ανήκουν στο ποσοστό των επιχειρηματιών που έχουν συνειδητοποιήσει τις ανάγκες που προκύπτουν στον κλάδο του τουρισμού και θέλουν να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Η παραδοσιακή γαστρονομία του Πηλίου είναι μεγάλο κεφάλαιο για τον τουρισμό. Μπορεί να εξελιχθεί σε πολύτιμο «εργαλείο» ανάπτυξης, αρκεί οι επαγγελματίες της περιοχής να αντιληφθούν τη σημασία της στον βαθμό που πρέπει, διαφυλάσσοντας όμως παράλληλα και την αυθεντικότητά της. Η ομάδα μας θα λειτουργήσει για το καλό του προορισμού μέσα από τα κοινά χαρακτηριστικά που έχει. Και η προώθηση μπορεί να γίνει μέσα από τη γαστρονομία. Σύντομα θα αποκτήσουμε νομική υπόσταση, ενώ θα προχωρήσουμε και στην έκδοση ενός έντυπου οδηγού που θα διανέμεται από τα μέλη μας και πολλές άλλες δράσεις μέσω των οποίων θα μπορούμε να δείχνουμε τα καλά του τόπου μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το