Τοπικά

ΑΓΕΤ: Δεν διανοούμαστε πως δεν θα καίμε RDF – Μας συμφέρει και είμαστε νόμιμοι

Τη διαβεβαίωση πως η τσιμεντοβιομηχανία ΑΓΕΤ λειτουργεί βάσει της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας και πως διαθέτει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να καίει ποσότητες RDF έδωσαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου τα διευθυντικά στελέχη εταιρείας. Όπως τόνισαν, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας ήταν γνωστές οι προθέσεις της εταιρείας καθώς στη μελέτη του 2013 αναγραφόταν ο κωδικός των εναλλακτικών καυσίμων, στον οποίο περιλαμβάνεται και το RFD . Η  τσιμεντοβιομηχανία καίει το υλικό  από το 2015 χωρίς να έχει υπερβεί τα επιτρεπόμενα όρια σε φουράνια και διοξίνες, όπως υπογραμμίστηκε.
Μετά την αντίδραση κομμάτων, παρατάξεων, και σωματείων για την καύση RDF,  η εταιρεία παρουσίασε σήμερα τους στόχους και την υπάρχουσα κατάσταση στο εργοστάσιο σημειώνοντας πως η πτώση στην αγορά του τσιμέντου από το 2006 είναι συνεχής και έχει αγγίξει το 75%. Παράλληλα ανάλογη είναι και η πτώση των οικοδομικών αδειών στη χώρα και το εργοστάσιο παράγει 1,5 εκ. τόνους τσιμέντο ενώ έχει δυνατότητα για παραγωγή 3,7 εκ. τόνων.
Αναλύοντας τα κονδύλια που έχει δαπανήσει το εργοστάσιο του Βόλου, που είναι το μεγαλύτερο της εταιρείας,  την περίοδο 2012 -2016, ο διευθυντής Νίκος Μπόζος ανέφερε πως 75 εκ. ευρώ αφορούν τις αμοιβές προσωπικού, 65 εκ. δίνονται σε τοπικούς συνεργάτες και στην καταβολή φόρων ενώ έχουν δαπανηθεί και 45 εκ. ευρώ για έργα και επενδύσεις.
Παρουσίασε μάλιστα μελέτη της ECOFUS για τον Απρίλιο του 2017 στην οποία η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση στην αξιοποίηση των αποβλήτων και την πρώτη στην ταφή των απορριμμάτων.  Αναφορικά με τα άλλα εργοστάσια της εταιρείας, ο διευθυντής πρόσθεσε πως το εργοστάσιο της Γερμανίας αξιοποιεί κατά 100% τα απόβλητα ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 15%.
«Η διαχείριση των αποβλήτων γίνεται σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Σεβόμαστε την ελληνική νομοθεσία»  ανέφερε ο κ. Μπόζος και παρουσίασε την έκθεση περιβαλλοντικών μετρήσεων για το διήμερο 25-26 Απριλίου 2017.  Ο ίδιος σημείωσε πως η τσιμεντοβιομηχανία είναι έτοιμη για καύση περισσότερου RDF και τόνισε πως υπάρχει ανάγκη να αυξηθούν τα εναλλακτικά καύσιμα.  «Στη συμφωνία του Παρισιού υπάρχει δέσμευση της LAFARGE για μείωση των εκπομπών CO2 κατά  30% ως το 2030. «Αυτό επιτυγχάνεται και με την ενεργειακή αξιοποίηση των αποβλήτων» πρόσθεσε..
Ερωτώμενος για την έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς της εταιρείας προς την τοπική κοινωνία για τις αλλαγές στις ΑΕΠΟ για την καύση εναλλακτικών καυσίμων, ο κ. Μπόζος απάντησε πως είχε γίνει δημόσια διαβούλευση από το 2013 για το θέμα και στη συνέχεια υποβλήθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πρόσθεσε πως στο εργοστάσιο του Βόλου γίνονταν και επιτροπές διαβούλευσης με φορείς και πως από πλευράς εταιρείας είχαν παρουσιαστεί όλα τα θέματα αναλυτικά.  «Τα βήματα για την περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι συγκεκριμένα. Πρώτα γίνεται ο  φάκελος  με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο περιβάλλοντος, και μετά η μελέτη αποστέλλεται στους τοπικούς φορείς να γνωμοδοτήσουν. «Βάσει αυτής της μελέτης εκδόθηκαν οι ΑΕΠΟ και οι γνωμοδοτήσεις.
«Η μονάδα λειτουργεί από το 2015 όπως προβλέπει η νομοθεσία» εξήγησε ο διευθυντής του εργοστασίου ενώ η αρμόδια διευθύντρια δήλωσε πως από μονάδα του Βελεστίνου το εργοστάσιο πήρε περίπου 2.000 τόνους και άλλους 4.500 περίπου έλαβε από μονάδα στην Αθήνα ενώ πρόθεση της εταιρείας είναι να κάψει περισσότερο RDF καθώς οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις μπορούν να κάψουν μέχρι 110.000 τόνους το χρόνο.
Οι ανάγκες του εργοστασίου δεν καλύπτονται και σκέφτονται εναλλακτικές λύσεις αν δεν επαρκεί το RDF από την εγχώρια αγορά, σύμφωνα με τους ίδιους.
Για την Περιφέρεια Θεσσαλίας η Διοίκηση του εργοστασίου ανέφερε πως ήταν ενήμερη για την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων από το εργοστάσιο.  Ερωτηθείσα η Διοίκηση για την απουσία της από τις δημόσιες συζητήσεις φορέων για το θέμα αλλά και την απουσία της από το Περιφερειακό Συμβούλιο απάντησε πως δεν είχαν λάβει πρόσκληση και πως περίμενε να βγουν τα αποτελέσματα για τις μετρήσεις σε διοξίνες και φουράνια. Η διοίκηση άφησε αιχμές για την Περιφέρεια Θεσσαλίας λέγοντας πως  μπορεί να μην διάβασε τα πάντα για τη μελέτη και πρόσθεσε πως η τελική γνωμοδότηση του υπουργείου δόθηκε μετά και τη θετική γνωμοδότηση του περιφερειακού συμβουλίου.
«Αν το περιφερειακό συμβούλιο ασχολείται με ένα κομμάτι της μελέτης αυτό δεν μας αφορά» ειπώθηκε.
«Είμαστε απολύτως νόμιμοι.  Γίνονται έλεγχοι από κλιμάκια και το τελευταίο κλιμάκιο είχε έρθει τον Μάρτιο με εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Δήμου και του Υπουργείου.
«Οι αναλύσεις γίνονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και στη Γερμανία. Και τα προηγούμενα αποτελέσματα ήταν κάτω από το όριο αλλά και η τελευταία – ημέρα κατά την οποία το εργοστάσιο έκαιγεRDF- ήταν ακόμα καλύτερη» τόνισε η Διοίκηση, ωστόσο δεν έχει κοινοποίηση ακόμα στα μέσα ενημέρωσης τα αποτελέσματα των τελευταίων μετρήσεων στα οποία αναφέρεται. Σύμφωνα όμως τα όσα έγιναν γνωστά οι διοξίνες βρίσκονται σε ποσοστό 0,0276με όριο το 0,1 mgl/mm3.
«Μια πολυεθνική δεν θέλει να έχει βλάβη ούτε καν στη φήμη της» πρόσθεσε η διοίκηση.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος για τη μη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου στον Βόλο, ο κ. Μπόζος δήλωσε πως το εργοστάσιο αυτή τη στιγμή δουλεύει στο 50% της δυναμικότητάς του  και πως αν δεν μπορέσουν να μειώσουν τα κόστη των καυσίμων διακυβεύεται η βιωσιμότητα του εργοστασίου. «Δεν διανοούμαι ότι δεν θα καίμε RDF στο εργοστάσιο» είπε ο ίδιος και πρόσθεσε πως το εργοστάσιο δεν καίει σκουπίδια. Μάλιστα η αρμόδια διευθύντρια διευκρίνισε πως το εργοστάσιο βρίσκεται ανάμεσα στην αλυσίδα της ανακύκλωσης και της ταφής καθώς λαμβάνει το υλικό που δεν μπορεί να ανακυκλωθεί και βοηθά το περιβάλλον με αυτό τον τρόπο να μειώσει τα απόβλητά του.
 Σημείωσε επίσης η διοίκηση πως το κόστος του εργοστασίου για καύσιμα είναι 11  εκατομμύρια ευρώ και 12  εκ. για την ηλεκτρική ενέργεια, τη στιγμή που αντίστοιχο εργοστάσιο στη Γερμανία δεν πληρώνει, αλλά αντιθέτως πληρώνεται, γιατί υπάρχει αρνητικό κόστος ενέργειας.
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το