Τοπικά

Αγάπη δεκαετιών για το θρυλικό «σκαθάρι» – Ο Δ. Τσιάνος και η Βίκη Μαγαλιού οδηγούν Volkswagen 1200 του 1969

Ο Δημήτρης Τσιάνος και η Βίκη Μαγαλιού μοιράζονται ατέλειωτες ιστορίες στην άσφαλτο, μαζί με το «σκαθάρι» που κυκλοφορούν εδώ και 25 χρόνια. Έχουν στην κατοχή τους ένα Volkswagen 1200 του 1969, το οποίο εξακολουθεί να μαγνητίζει τα βλέμματα.
Οι βόλτες με τον «σκαραβαίο» έχουν εξελιχθεί σε… οικογενειακή υπόθεση, για το ζευγάρι των Βολιωτών, που είναι εγγεγραμμένοι στη Λέσχη Κλασικών Οχημάτων Βόλου. Μάλιστα, πριν λίγες ημέρες στο 8ο Ιστορικό Ράλλυ Ολύμπου (τμήμα της διαδρομής φιλοξενήθηκε στη Μαγνησία), είχαν συνεπιβάτη και τον γιο τους, Γιώργο, στην πρώτη «φιλική συμμετοχή του σε αντίστοιχο αγώνα», όπως τη χαρακτήρισαν οι γονείς του 11χρονου αγοριού. To VW 1200 παλαιότερα ανήκε σ’ έναν θείο του Δημήτρη Τσιάνου, ο οποίος και δάνειζε το αυτοκίνητο για τις πρώτες βόλτες τους, μέχρι που περιήλθε στην ιδιοκτησία τους.

Κόλλησαν το… μικρόβιο από την αρχή του δεσμού τους, μη μπορώντας να αντισταθούν στη γοητεία ενός εκ των πλέον διάσημων και συνάμα αναγνωρίσιμων μοντέλων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ερωτεύτηκαν το θρυλικό «σκαθάρι» από την πρώτη στιγμή που κάθισαν πίσω από το τιμόνι του, ενώ όπως ήταν αναμενόμενο, με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έφτασαν μέχρι τα σκαλιά της εκκλησίας. Έκτοτε είναι αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας, όπως εξομολογούνται αμφότεροι με μία φωνή και μάλιστα στις σημαντικότερες στιγμές τους.


«Στην ουσία συνεχίζουμε μία οικογενειακή παράδοση. Αφότου πέρασε στην κατοχή μας, το επισκευάσαμε και επί σειρά ετών υπήρξε το βασικό μέσο για τις μετακινήσεις μας. Όταν πρωτοδιορίστηκα στον πρώην Δήμο Αφετών, έκανα καθημερινά το δρομολόγιο Βόλος-Νεοχώρι με τον «σκαραβαίο». Αργότερα, αρχίσαμε να συμμετέχουμε σε συναντήσεις ιδιοκτητών αυτοκινήτων VW, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό», είπε η Βίκη Μαγαλιού. «Πρώτη φορά βγήκε ο Δημήτρης σε αγώνες. Βουλγαρία είχε πάει. Τότε είχα γεννήσει και τον συνόδεψε ένας φίλος μας. Στους δύο τελευταίους αγώνες, που είναι τύπου Regularity πήραμε και τον γιο μας, Γιώργο. Μάλιστα, στο πρόσφατο Ράλλυ Ολύμπου η συμμετοχή του ήταν δυναμική. Κοιτούσε τους χάρτες, μας βοηθούσε», εξομολογήθηκε έπειτα η Βολιώτισσα οδηγός, η οποία τις περισσότερες φορές κρατά εκείνη το τιμόνι του «σκαραβαίου».
«Έξω, αυτά τα πολυήμερα φεστιβάλ θυμίζουν γιορτή και συγκεντρώνουν «σκαραβαίους» απ’ όλον τον κόσμο, με πολλές παράλληλες δράσεις», είπε στη συνέχεια ο σύζυγός της, τοπογράφος στο επάγγελμα και ιδιοκτήτης εμπορικού καταστήματος στον Βόλο. Το «διαβατήριο» του οχήματός τους, το οποίο την τελευταία οκταετία φέρει ιστορικές πινακίδες, κουβαλά σφραγίδες από πολλές χώρες. Το ηλικίας μισού αιώνα VW 1200, δίκαια χαρακτηρίζεται πολυταξιδεμένο. «Έχουμε πάει σε συναντήσεις σε Ιταλία, Αυστρία, Βουλγαρία, Τουρκία, όλη την πρώην Γιουγκοσλαβία και αλλού», τόνισε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Τσιάνος.

Οι αναμνήσεις από τα ταξίδια; Αμέτρητες… «Πριν λίγο καιρό πήγαμε Ιταλία. Όταν μπήκαμε σε ένα ορεινό χωριό κάπου στον Νότο, έτρεχαν πιτσιρίκια πίσω από το αυτοκίνητο. Μας θύμισε σκηνή από παλιά ελληνική ταινία. Ήταν πολύ κινηματογραφικό στιγμιότυπο. Πιο παλιά, όταν αποφασίσαμε να πάμε στη Βοσνία λίγο μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου, φοβόμασταν μην πατήσουμε καμιά νάρκη στον δρόμο», είπε, ενώ έπειτα κατέστησε σαφές ότι πάνω απ’ όλα ο «σκαραβαίος» είναι τρόπος ζωής: «Αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Δύσκολα αποχωρίζεσαι ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Όμως, είναι και η φιλοσοφία γενικότερα που διέπει τους ιδιοκτήτες ενός «σκαραβαίου». Υπάρχει φοβερή αλληλεγγύη».
Όσο για τη συντήρηση του VW; «Γενικά για τα κλασικά οχήματα, ισχύει ο κανόνας των τριών «Χ». Πρέπει να διαθέτεις χρόνο, χώρο και χρήμα. Όμως, επειδή ο «σκαραβαίος» ήταν λαϊκό μοντέλο, δεν έχει τόσο μεγάλο κόστος συντήρησης. Ανταλλακτικά κατασκευάζονται ακόμη στο εργοστάσιο της Volkswagen. Και νομίζω ότι συμφέρει περισσότερο να κυκλοφορείς τέτοιο όχημα, σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αρκεί βέβαια να ξεπεράσεις κάποιες δυσκολίες στην οδήγηση», σχολίασε η Βίκη Μαγαλιού, η οποία δεν έκρυψε πως όνειρό της είναι να βάλει εκ νέου συμβατικές πινακίδες και να ξανακυκλοφορήσει ανεμπόδιστα στους δρόμους του Βόλου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το