Ελλάδα

Το «Αγ. Ζώνη» έπλεε με παρατάσεις – Κουντούρης: Hταν αξιόπλοο

Νέα διάσταση στο θέμα της ρύπανσης του Σαρωνικού. Αργά το βράδυ της Πέμπτης έγινε γνωστό πως ελήφθησαν δείγματα και από το Blue Star Patmos. Συνεχίζεται ο πόλεμος ευθυνών.

Mε ανακοίνωσή του, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος γνωστοποιεί ότι έδωσε εντολή και ελήφθησαν δείγματα τόσο από τα καύσιμα του πλοίου Αγία Ζώνη ΙΙ όσο όμως και από τα καύσιμα του Blue Star Patmos. Πρόκειται για το πλοίο το οποίο τις ίδιες ημέρες έφτασε στην περιοχή του Περάματος για επισκευές. Ο σκοπός είναι, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λ.Σ., να διαπιστωθεί από ποιο πλοίο προέρχεται η ρύπανση.

Πέρα όμως από την τελευταία εξέλιξη, ο πόλεμος για τις ευθύνες συνεχίζεται αμείωτος με τις πλευρές να πετούν το μπαλάκι η μία στην άλλη. Ο Ιδιοκτήτης υποστηρίζει πως όλα ήταν καθ’ όλα νόμιμα, όμως τα έγγραφα δείχνουν πως το πλοίο ταξίδευε με συνεχείς παρατάσεις.

Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, που αποκαλύπτει το πόρταλ «902.gr», το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.

Συγκεκριμένα, στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις:

«1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει.

2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS).

3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».

Το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιούλη του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτέμβρη του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Χαρακτηριστικό της προσπάθειας της κυβέρνησης να συγκαλύψει τις ευθύνες είναι πως επιχείρησε να υποβαθμίσει τα ερωτήματα που προέκυπταν από καταγγελίες ναυτεργατών για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα… Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά.

Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα», σύμφωνα με το ρεπορτάζ του 902.gr.

Τι ισχυρίζεται ο πλοιοκτήτης

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, σε πρωϊνή εκπομπή, ο ιδιοκτήτης του “Αγία Ζώνη ΙΙ”, Θεόδωρος Κουντούρης επιμένει πως όλα ήταν νόμιμα και το πλοίο ταξίδευε κανονικά έχοντας περάσει όλες τις απαραίτητες επιθεωρήσεις. Όπως είπε μάλιστα το πλοίο ήταν κανονικά σε λειτουργία, είχε μάλιστα επιθεωρηθεί πριν από ενάμιση μήνα.

Απαντώντας μάλιστα στον κ. Κουρουμπλή ο οποίος έχει υποστηρίξει πως δύο πλοία του ιδιοκτήτη έχουν δεσμευθεί για λαθρεμπόριο, ο κ. Κουντούρης είπε ότι οι πληροφορίες του υπουργού δεν είναι σωστές. Εξήγησε ότι πράγματι δύο πλοία του είχαν εμπλακεί σε υπόθεση λαθρομπορίου αλλά αθωώθηκε στη δίκη που έγινε και τα πλοία επεστράφησαν.

Αυτό επιβεβαιώνει και ο Αρχηγός του Λ. Σ. Σωτήρης Ράπτης ο οποίος έχει ενημερώσει πως η εταιρεία είχε απαλλαχθεί με βουλεύματα.

Στο ερώτημα εάν ήταν αξιόπλοο, ο Θ. Κουντούρης απάντησε πως ήταν και πως δεν γνωρίζει πως έγινε το κακό, πήρε ξαφνικά κλήση, είπε, παραπέμποντας στο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων.

Οι δηλώσεις Κουρουμπλή και οι αντιφάσεις

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής για το θέμα της πετρελαιοκηλίδας από το Αγία Ζώνη ΙΙ, υπερασπίστηκε τους χειρισμούς του και επισήμανε ότι η κινητοποίηση του μηχανισμού ήταν άμεση και αποτελεσματική.

Ο κ. Κουρουμπλής έριξε την ευθύνη για την πετρελαιοκηλίδα στα… θαλάσσια ρεύματα!

Όμως, οι επιστήμονες τονίζουν ότι η πετρελαιοκηλίδα μετακινείται στην επιφάνεια της θάλασσας, αναλόγως της διεύθυνσης των ανέμων.

Ο υπουργός έστρεψε τα πυρά του προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη:

«Είπε ότι υπήρξε καθυστέρηση. Τι εννοούσε; Στη δική του εκδοχή σε πόση ώρα από τότε που θα γίνει ένα ναυάγιο, παρεμβαίνουν τα σωστικά μέσα, πόση ώρα μετά γίνεται η ανάθεση της άντλησης των υδάτων σε ιδιώτη; Μπορεί να μας πει ο κ. Μητσοτάκης;», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και συμπλήρωσε:

«Όταν η βύθιση γίνεται ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή. Στις 6:14 υπάρχει το μέιλ που ανατίθεται η ευθύνη στην εταιρεία. Στις 9.30 μπαίνουν τα φράγματα και στις 10 ξεκινά η άντληση».

«Βιάστηκε ο κ. Μητσοτάκης. Τον καλώ να έρθει να δει τη γιγαντιαία προσπάθεια που ίσως πρώτη φορά έχει γίνει στην ιστορία, όπου σκάφη εργάζονται για την άντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο σκάφος, να καθαριστεί η θάλασσα από το πετρέλαιο, να καθαριστούν οι ακτές από την πίσσα, όπως επίσης και τα βράχια να καθαριστούν χωρίς χημικά. Ακούω το «πόσο χρόνο χρειάζονται, αυτά τα πράγματα για να γίνουν» και σας λέω ότι όταν τελειώσουν οι 30 μέρες που εμείς λέμε ότι θα έχει τελειώσει, να δούμε τι θα έχει μείνει πίσω».

Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει πει ότι δεν υπήρξε ολιγωρία από τον κρατικό μηχανισμό.

Πηγή: The TOC

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το