Τοπικά

Με αυξημένο άγχος οι μαθητές από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο – Σύσκεψη στο Μουρτζούκου για την ομαλή μετάβαση

Η παρουσία πολλών καθηγητών και όχι ενός δασκάλου, οι εξετάσεις το καλοκαίρι, τα νέα μαθήματα, όπως τα αρχαία ελληνικά, οι αλλαγές στους συμμαθητές και τις παρέες, αυξάνουν το άγχος των μαθητών που αποφοιτούν από το Δημοτικό και φοιτούν στην Α’ Τάξη Γυμνάσιου.

Η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτέλεσε αντικείμενο εκτενούς συζήτησης της πρώτης οργανωτικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στον Βόλο από εκπαιδευτικούς φορείς με σκοπό την ανάληψη δράσεων, όπως επιμορφωτικών δράσεων, αλλά και δημιουργίας πυρήνων εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο που θα αναλάβουν τη διευθέτηση του ζητήματος.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στον όγδοο όροφο του κτιρίου Μουρτζούκου παρουσία των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ.κ. Γιώργου Πολύζου και Σωκράτη Σαβελίδη αντίστοιχα, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολείων και άλλων φορέων.
Ο κ. Σαβελίδης τόνισε πως «αναλαμβάνουμε μια πρωτοβουλία για ένα θέμα που απασχολεί πολλούς μαθητές και τις οικογένειές τους. Άλλωστε κάθε χρόνο περίπου 2000 μαθητές αποφοιτούν από το Δημοτικό και ξεκινούν τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο. Και στην πρώτη σύσκεψη κατατέθηκαν οι προβληματισμοί και οι προτάσεις για την έναρξη δράσεων».
Από την πλευρά του ο κ. Πολύζος ανέφερε πως «το ζήτημα της ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο πάντοτε μας απασχολούσε ως ζήτημα. Και είναι σημαντικό που ξεκινά αυτή η πρωτοβουλία με τη συνεργασία των αρμόδιων εκπαιδευτικών φορέων. Ο απόφοιτος Δημοτικού με τη μετάβασή του στο Γυμνάσιο αλλάζει περιβάλλον εκπαίδευσης, αγχώνεται και δεν έχει ως μοναδικό σημείο αναφοράς τον δάσκαλο, αλλά πολλούς καθηγητές».
Το στέλεχος του ΚΕΣΥΠ κ. Αγγελική Καραμπατζάκη επισήμανε πως «το άγχος των μαθητών κατά τη μετάβασή τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αυξάνεται για μια σειρά από συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον, δεν έχει έναν δάσκαλο ως σημείο αναφοράς, αλλά πολλούς καθηγητές. Δεύτερον, μαθαίνει νέα διδακτικά αντικείμενα όπως τα αρχαία ελληνικά, ενώ και τα άλλα μαθήματα δυσκολεύουν. Τρίτον, δεν έχει τις παρέες και τους συμμαθητές που είχε στο Δημοτικό και αποκτά νέους συμμαθητές στο Γυμνάσιο από άλλα σχολεία. Τέταρτον, έχει εξετάσεις στο τέλος του καλοκαιριού για την εικόνα των σχολικών του επιδόσεων. Πέμπτον, δέχεται bullying από μαθητές μεγαλύτερων τάξεων, οι οποίοι επηρεάζονται από τις ιδιαιτερότητες της εφηβείας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το