Τοπικά

Η αυτονομία «κλειδί» στο παιδί για καλύτερη μάθηση

Από την προσχολική ηλικία, 4-5 ετών, ο γονιός μπορεί να εκπαιδεύει το παιδί του να κάνει υπεύθυνες επιλογές και να γνωρίζει τις συνέπειές του, τόνισε η αναπληρώτρια καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ειρήνη Δερμιτζάκη.
Η ίδια ανέφερε πως «στο πλαίσιο του πανελλήνιου συνεδρίου σχολικής ψυχολογίας αναπτύχθηκαν διάφορα ενδιαφέροντα θέματα, όπως πώς το παιδί μπορεί να μαθαίνει καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Για να συμβαίνει αυτό θα πρέπει να του παρέχουν οι γονείς μια αυτονομία στη δράση που σε συνδυασμό με την κατάλληλη εκπαίδευση το παιδί θα μπορέσει να κάνει σωστές επιλογές».

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια τόνισε πως «αυτό που βρίσκουμε στις έρευνες είναι πώς όταν βοηθάμε τα παιδιά να λειτουργήσουν αυτόνομα, να αποκτήσουν ευκαιρίες για επιλογές, αυτά μαθαίνουν σταδιακά να γίνονται πιο δημιουργικά και να ελέγχουν καλύτερα τη διαδικασία της μάθησης. Αυτό που λέμε στους γονείς κυρίως είναι «δώστε στα παιδιά σας πρωτοβουλίες και ευκαιρίες για αυτόνομη δράση από τη μικρή ηλικία». Επίσης το μήνυμα που στέλνουμε στους καθηγητές είναι ότι μπορούμε να είμαστε δίπλα τους με τεχνικές και στρατηγικές για να βοηθήσουν τα παιδιά να μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά. Ο εκπαιδευτικός μερικές φορές χρειάζεται στήριξη ως προς αυτό, αλλά θα πρέπει και το Κράτος να βοηθήσει, ώστε τα πανεπιστήμια να συνδεθούν καλύτερα με τα σχολεία και να γίνει πιο καρποφόρα η συνεργασία».

Υπεύθυνες επιλογές
Αναφέροντας το ζήτημα της αυτονομίας δράσης η κ. Δερμιτζάκη επισήμανε πως «ο γονιός θα πρέπει να ξέρει ποιους στόχους έχει και με ποιον τρόπο θα τους μεταδώσει στο παιδί του και να το μεγαλώσει. Πρέπει να είναι συνειδητοποιημένος γονέας. Να δίνει ευκαιρίες στο παιδί για να λέει τη γνώμη του, όπως τι είδους δραστηριότητες θα κάνουμε το Σαββατοκύριακο. Βέβαια οι σημερινοί γονείς είναι πιεσμένοι, αφιερώνουν πολύ χρόνο στην εργασία τους. Όμως και το παιδί έχει ανάγκη την επικοινωνία με τους γονείς για να μπορεί να κάνει σωστές επιλογές με έναν υπεύθυνο τρόπο. Ο γονιός θα πάρει από το χέρι το παιδί και θα του μάθει παράλληλα τις συνέπειες της κάθε επιλογής είτε θετικές είτε αρνητικές είναι αυτές. Έτσι διαμορφώνονται δεξιότητες ζωής από τη μικρή ηλικία που μετά μεταφέρονται και στον χώρο του σχολείου και βέβαια της μάθησης».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το