Τοπικά

Αυτοκίνητα στους δρόμους με ελαστικά από το 2002…

Χιλιάδες αυτοκίνητα, κινητές «καρμανιόλες», κυκλοφορούν στους δρόμους, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής αδυναμίας των ιδιοκτητών τους να τα συντηρήσουν λόγω κρίσης. Αυτοκίνητα τόσο ιδιωτικής, όσο και δημόσιας χρήσης απειλούν καθημερινά τους ίδιους τους επιβάτες τους, αλλά και τους επιβάτες και οδηγούς άλλων αυτοκινήτων…

 

Αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με τα ίδια ελαστικά εδώ και δέκα χρόνια, αυτοκίνητα που δεν λειτουργούν τα φρένα τους, που δεν έχουν αντικαταστήσει τα αμορτισέρ τους και τα οποία όταν τα πάνε οι ιδιοκτήτες τους για σέρβις, μένουν έκπληκτοι ακόμη και οι τεχνίτες των συνεργείων…
Υπολογίζεται με βάση στοιχεία των κέντρων τεχνικού ελέγχου οχημάτων, πως από τα 100 αυτοκίνητα που περνούν για έλεγχο, τα 15 «κόβονται» λόγω προβλημάτων, γεγονός που σημαίνει πως σε μια πόλη σαν τον Βόλο, όπου κυκλοφορούν περίπου 100.000 οχήματα, τα 15.000 είναι ακατάλληλα προς κυκλοφορία…
Εξάλλου ακόμη και μετά την περυσινή ρύθμιση, κατά την οποία δόθηκε μεταξύ άλλων έκπτωση 50% στο πρόστιμο για εκπρόθεσμο έλεγχο από ΚΤΕΟ, υπολογίζεται πως το 25% των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχουν ελεγχθεί τεχνικά από ΚΤΕΟ…

 
Σύμφωνα με τεχνίτες συνεργείων αυτοκινήτων, οι οδηγοί ενδιαφέρονται μόνον για αλλαγές λαδιών και φίλτρου αέρα, άντε και για τα «τακάκια» φρένων, μόνον όταν αυτά φθάνουν στο τέλος της ζωής τους… Όλα τα υπόλοιπα τα αφήνουν στον Θεό ή στη μοίρα…
«Δεν έχουν να δώσουν λεφτά για ένα ολοκληρωμένο σέρβις, ούτε φυσικά 300 ευρώ περίπου, για να αλλάξουν τα λάστιχα του οχήματός τους», σημειώνει ο κ. Γιάννης, ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκινήτων.

 
Τα «φέσια» στα συνεργεία αυτοκινήτων πέφτουν «βροχή», γι’ αυτό και όλοι σχεδόν οι τεχνίτες δεν αφήνουν το όχημα να εξέλθει του συνεργείου, αν ο ιδιοκτήτης του δεν εξοφλήσει την υπηρεσία που του έχει προσφερθεί, μετρητοίς…

Λάστιχα δεκαετίας
Όταν στο ΚΤΕΟ ή στο συνεργείο αυτοκινήτων οι τεχνίτες ενημερώνουν τον ΙΧή ότι πρέπει να αλλάξει ελαστικά, αυτός στρέφει την κουβέντα στον ΕΝΦΙΑ ή στους λογαριασμούς της ΔΕΗ…
«Η βασική αιτία, για την οποία «κόβονται» τα αυτοκίνητα που περνούν τεχνικό έλεγχο, είναι τα φθασμένα ελαστικά. Είναι πολύ φθαρμένα ή πολύ μεγάλης ηλικίας. Βλέπουμε λάστιχα δεκαετίας σε αυτοκίνητα, ενώ πρέπει να αλλάζουν τουλάχιστον κάθε τέσσερα χρόνια», δηλώνει ο κ. Ι. Τέας, τεχνικός διευθυντής ιδιωτικού ΚΤΕΟ στον Βόλο. «Βλέπουμε λάστιχα του 2004, του 2002, από τότε που αγόρασαν τα ΙΧ. Το 30% των αυτοκινήτων που «κόβονται», έχει πρόβλημα με τα ελαστικά του. Στο σύνολο το 10% των κυκλοφορούντων οχημάτων έχει πρόβλημα με τα ελαστικά του. Τους λέμε να έρθουν για επανεξέταση, αλλά όλοι δεν συμμορφώνονται», προσθέτει ο κ. Τέας.
Μια δεύτερη αιτία που «κόβονται» τα οχήματα στο ΚΤΕΟ, είναι το σύστημα διεύθυνσης, η κατάσταση δηλαδή στα μπαλάκια, τα ακρόμπαρα, τις κρεμαγιέρες κ.άλ. «Αυτή η κατηγορία οχημάτων αποτελεί το 20% περίπου όσων «κόβονται», ενώ άλλο ένα 20% είναι τα αυτοκίνητα που έχουν πρόβλημα με τα καυσαέριά τους, δεν κάνουν δηλαδή συχνή αλλαγή λαδιών, έχουν πρόβλημα στον καταλύτη ή στην εξάτμιση», επισημαίνει ο τεχνικός διευθυντής του ιδιωτικού ΚΤΕΟ.

«Μονόφθαλμοι»…
Πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους με καμένους τους λαμπτήρες σε ορισμένα από τα φώτα τους. Αν και το κόστος αλλαγής ενός λαμπτήρα δεν είναι μεγάλο, προτιμούν να κυκλοφορούν με ένα φως, οι γνωστοί «μονόφθαλμοι», παρά να το αντικαταστήσουν με ένα κόστος 5-10 ευρώ…
«Τα οφέλη από την τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου είναι μακροπρόθεσμα. Μια μικρή ζημιά σήμερα, που μπορείς να την προλάβεις στη γέννησή της, αργότερα μπορεί να γίνει μεγάλη και να κοστίσει περισσότερο στην επισκευή της», τονίζει ο κ. Τέας.
Στον επανέλεγχο του ΚΤΕΟ το 80% των αυτοκινητιστών συμμορφώνεται και μόλις το 20% ζητεί παράταση για άλλον έναν μήνα. Πριν την κρίση μόνον η παλαιότητα των οχημάτων ήταν η αιτία των βλαβών τους. Σήμερα είναι και η έλλειψη συντήρησής τους.
«Σήμερα ακόμη και πενταετίας οχήματα παρουσιάζουν βλάβες, λόγω μη σωστής και τακτικής συντήρησης. Επίσης αποτελεί σπάνιο πλέον φαινόμενο τα αξεσουάρ στα αυτοκίνητα. Κανένας δεν τοποθετεί αξεσουάρ, ούτε οι νέοι, όπως γινόταν παλαιότερα», καταλήγει ο κ. Τέας.
Τα οχήματα ελέγχονται από ΚΤΕΟ για πρώτη φορά 4 χρόνια μετά την ημερομηνία πρώτης αδείας. Για παράδειγμα, ένα όχημα που έχει ημερομηνία 1ης αδείας στις 04/05/2011 οφείλει να περάσει ΚΤΕΟ έως τις 04/05/2015.
Ο περιοδικός έλεγχος πραγματοποιείται σε διάστημα 2 ετών από την ημερομηνία του προηγούμενου ελέγχου. Για παράδειγμα εάν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ την 01/02/2014 οφείλει να περάσει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ έως την 01/02/2016.
Αν όχημα ελεγχθεί από την Τροχαία χωρίς να έχει περάσει ΚΤΕΟ, τότε η νομοθεσία προβλέπει αρχικό πρόστιμο ύψους 400 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες), καθώς και η άδεια οδήγησης (δίπλωμα). Για καθυστέρηση έως και ενός μήνα από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος μίας εβδομάδας) της ισχύος του δελτίου ΚΤΕΟ το πρόστιμο είναι αξίας 16 ευρώ. Για καθυστέρηση από 2 έως 6 μήνες από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος) το πρόστιμο είναι 33 ευρώ. Για καθυστέρηση από 6 μήνες και έπειτα από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος) 65 ευρώ. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί σοβαρή έλλειψη στο όχημα, εκδίδεται προσωρινό δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ για διάστημα έως 30 ημερών, προκειμένου να επιδιορθώσει ο αυτοκινητιστής τις ελλείψεις ή βλάβες.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το