Τοπικά

40 διακοπές ρεύματος την ημέρα από τη ΔΕΗ στο Βόλο – 200 καταναλωτές καθημερινά για το πρόγραμμα των 36 δόσεων

ΔΕΗ-ΠΟΛΙΤΕΣ

Κοσμοσυρροή παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στο υποκατάστημα της ΔΕΗ Βόλου λόγω των νέων προγραμμάτων που τρέχουν από τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Από την 1.7.2016 η ΔΕΗ παρέχει έκπτωση 15% στις χρεώσεις προμήθειας του λογαριασμού ρεύματος σε όλους τους συνεπείς πελάτες της, ενώ τρέχει και το νέο πρόγραμμα διακανονισμών που άρχισε την 1η.4.2016 και λήγει την τελευταία ημέρα του Ιουλίου (31.7.2016) μπαίνοντας στη ρύθμιση των 36 δόσεων. Από την άλλη στη Μαγνησία υπολογίζονται ότι γίνονται καθημερινά 40 διακοπές ηλεκτροδότησης σε πελάτες της ΔΕΗ, οι οποίοι έχουν ξεπεράσει σε χρέος τα 1000 ευρώ, κάτι που είναι σε ισχύ διά στόματος του αρμόδιου υπουργού. Το υποκατάστημα της ΔΕΗ Βόλου έχει ήδη αποστείλει γραπτές ειδοποιήσεις στους δικαιούχους των Κοινωνικών Τιμολογίων (ευπαθείς ομάδες) όπου τους ζητείται να ρυθμίσουν τα χρέη τους εντός 30 ημερών μέσω του 11770 ή επισκεπτόμενοι τα υποκαταστήματα, αλλιώς θα προχωρήσει σε διακοπές ρεύματος, ενώ διευθετείται και το θέμα με τα αγροτικά τιμολόγια.

Κοσμοσυρροή τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται στη ΔΕΗ Βόλου με τον κόσμο υπομονετικά να περιμένει να ωφεληθεί των νέων προγραμμάτων της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού.
Από την 1η Ιουλίου του 2016 η ΔΕΗ παρέχει στους συνεπείς πελάτες της έκπτωση της τάξης του 15% στην αξία χρέωσης προμήθειας ρεύματος του λογαριασμού τους.
Συγκεκριμένα: Όλοι οι πελάτες με τιμολόγιο Οικιακό Γ1 και Γ1Ν, Επαγγελματικό Γ21, Γ22 και Γ23 στη Χαμηλή Τάση και τιμολόγιο ΒΓ, ΒΧ και ΒΥ στη Μέση Τάση, οι οποίοι θα εξοφλούν το σύνολο του λογαριασμού τους, καθώς και τυχόν δόσεις διακανονισμού οφειλής τους, μέχρι και την καθορισμένη ημερομηνία λήξης, θα λαμβάνουν έκπτωση στον επόμενο λογαριασμό τους το 15% της αξίας της χρέωσης προμήθειας του προηγούμενου λογαριασμού που έχει ήδη εξοφληθεί εμπρόθεσμα. Δεν περιλαμβάνονται οι πελάτες που απολαμβάνουν ήδη τιμολογιακών προνομίων, όπως πελάτες ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, Τιμολόγιο Υπηρεσιών Αλληλεγγύης, Πολυτεκνικό Τιμολόγιο ΓΤ, πρόγραμμα Ακραίας Φτώχειας, Αγροτικό Τιμολόγιο. Εντούτοις, εάν οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), κάποιο συγκεκριμένο τετράμηνο λόγω υπέρβασης των ορίων κατανάλωσης της κατηγορίας τους δεν τιμολογηθούν με τις τιμές του ΚΟΤ, αλλά με κάποιο από τα Οικιακά Τιμολόγια (Γ1 ή Γ1Ν), εφόσον είναι συνεπείς, τότε θα λάβουν το ποσό της έκπτωσης 15% για τον συγκεκριμένο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
Για κάθε εκκαθαριστικό λογαριασμό που θα εκδοθεί μετά την 01.07.2016, εφόσον πληρωθεί εμπρόθεσμα (καθώς και δόσεις τυχόν διακανονισμού), στον αμέσως επόμενο από αυτόν λογαριασμό θα εμφανιστεί η πίστωση 15% (παράδειγμα για την έκπτωση 15% όπως φαίνεται στον πίνακα).
Πίνακας
Παράδειγμα υπολογισμού έκπτωσης σε συνεπή πελάτη με τιμολόγιο Γ22
Χρεώσεις Ιουλίου 2016:
Πάγια χρέωση 0,49 ευρώ
kWh 2398Χ0,08259 ευρώ/kWh 198,05 ευρώ
kW 14Χ1,10000 ευρώ/kW 15,62 ευρώ

Χρέωση Προμήθειας Ρεύματος: 214,16 ευρώ
Υπολογισμός έκπτωσης (214,16Χ15%=32,12 ευρώ)

Χρεώσεις Αυγούστου 2016 (με ποσό έκπτωσης 15%):
Πάγια χρέωση 0,49 ευρώ
kWh 1957X0,08259 ευρώ/kWh 161,63 ευρώ
kW 13X1,10000€/kW 13,75 ευρώ
Έκπτωση 15% -32,12 ευρώ

Χρέωση Προμήθειας Ρεύματος: 143,75 ευρώ
Υπολογισμός έκπτωσης (175,87Χ15% =26,80 ευρώ)

Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών
Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών «τρέχει» από την 1η.4.2016 και λήγει στις 31.7.2016, στο οποίο μπορεί κάποιος να υπαχθεί για να ρυθμίσει τις οφειλές του σε 36 δόσεις. Όσοι πελάτες επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους με το νέο πρόγραμμα διακανονισμών μπορούν να απευθυνθούν στα κατά τόπους καταστήματα.
Συγκεκριμένα: Όλοι οι πελάτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους:
– Σε 36 μηνιαίες δόσεις.
– Χωρίς προκαταβολή.
Στη ρύθμιση αυτή έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν και οι πελάτες που έχουν ήδη διακανονίσει τις οφειλές τους πριν την 1η.4.2016.
Εξαιρούνται περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή.
Η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.
Όσον αφορά για όσους δεν προλάβουν για το διάστημα μετά την 01.08.2016 οι πελάτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
– Προκαταβολή 5% της συνολικής οφειλής.
– Ποσό δόσης κατ’ ελάχιστο το 30% του μέσου μηνιαίου λογαριασμού τους σε ετήσια βάση και ελάχιστο αριθμό μηνιαίων δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36 δόσεις.
Για περιπτώσεις πελατών με αντισυμβατική συμπεριφορά (π.χ. παραβίαση μετρητή) ισχύουν τα παρακάτω:
– Προκαταβολή 15% της συνολικής οφειλής.
– 18 μηνιαίες δόσεις.
Εξαιρούνται των παραπάνω ρυθμίσεων οι εποχικοί πελάτες, για τους οποίους προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις, οι αγρότες, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης- Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ/ΓΟΕΒ), οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν ευνοϊκών ρυθμίσεων, οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, για τους οποίους ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Ειδικότερα για τους Ευάλωτους Πελάτες με βαθμό συνέπειας «1» έως και «5» η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ θα μπορεί να αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Και κάποιες διευκρινίσεις: Είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, αν δηλαδή στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μία (1) δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας – των οφειλομένων δόσεων.
Ο αριθμός των δόσεων που μπορούν να εγκριθούν για τους πελάτες, διαφοροποιούνται ανάλογα με τον βαθμό συνέπειάς του, την κατηγορία στην οποία ανήκει (π.χ. Οικιακός, Ευάλωτος, Επαγγελματίας κ.λπ.) και τον Μέσο Μηνιαίο Λογαριασμό στις κατηγορίες πελατών, όπου προβλέπεται.
Ο βαθμός «συνέπειας» ορίζεται ως εξής:
1. Συνεπείς πελάτες χωρίς διακανονισμούς.
2. Συνεπείς πελάτες σε πληρωμές και διακανονισμούς.
3. Περισσότερες από μία ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενους λογαριασμούς ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
5. Παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους.
6. Ρευματοκλοπή.
40 διακοπές ρεύματος την ημέρα
και Κοινωνικά Τιμολόγια
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Μαγνησία γίνονται περίπου 40 διακοπές ρεύματος την ημέρα για όσους έχουν ξεπεράσει το χρέος των 1000 ευρώ και δεν το έχουν διακανονίσει ή ρυθμίσει κάτι που εφαρμόζεται διά στόματος του αρμόδιου υπουργού κ. Σκουρλέτη σε όλη την Ελλάδα.
Από την άλλη όσον αφορά στα Κοινωνικά Τιμολόγια (ευπαθείς ομάδες) στους δικαιούχους και στη Μαγνησία έχουν ήδη αποσταλεί γραπτές ειδοποιήσεις όπου καλούνται να προβούν σε ρύθμιση των οφειλών τους και να τα διακανονίσουν εντός 30 ημερών ειδάλλως η ΔΕΗ θα προχωρήσει σε οριστική διακοπή ρεύματος.
Να σημειωθεί ότι όπως αναφέρθηκε όλοι όσοι ήταν κάτοχοι Κοινωνικού Τιμολογίου μέχρι σήμερα είχαν προστασία από διακοπή ρεύματος, κάτι που λειτούργησε ευεργετικά για ευάλωτους οικονομικά καταναλωτές, αλλά τα χρέη και ανείσπρακτα για τη ΔΕΗ διογκώθηκαν.
Η ΔΕΗ άρχισε και τη διευθέτηση των αγροτικών τιμολογίων που στη Μαγνησία και τη Θεσσαλία είναι χιλιάδες, αφού οι περιοχές θεωρούνται και είναι αγροτικές, όπου και εκεί καλούνται όποιοι οφείλουν να ρυθμίσουν τα χρέη τους, ενώ πρέπει να συμπληρωθούν και οι φάκελοι καθένα με δικαίωμα στο αγροτικό τιμολόγιο.
Να σημειωθεί ότι η κοσμοσυρροή στο υποκατάστημα της ΔΕΗ Βόλου οφείλεται σε όλα τα παραπάνω που «τρέχουν» μέχρι σήμερα από τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι «χτυπιούνται» περίπου 400 χαρτάκια εξυπηρέτησης κάθε μέρα, από τα οποία τα μισά σχεδόν αφορούν στο νέο πρόγραμμα διακανονισμού με τις 36 δόσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το