Τοπικά

4.300 αριστεία σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Μαγνησίας

Σχεδόν ένας στους τρεις μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Μαγνησίας θα λάβει αριστείο, που σημαίνει ότι πέρυσι είχε επίδοση που ξεπέρασε το 18,5.

Σήμερα στο πλαίσιο εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στα σχολεία για την εθνική επέτειο θα δοθούν και τα αριστεία, τα βραβεία, οι ειδικοί έπαινοι και οι έπαινοι προσωπικής βελτίωσης στους μαθητές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, στους μαθητές θα δοθούν συνολικά 4.300 αριστεία, 830 βραβεία και από 130 ειδικοί έπαινοι και έπαινοι προσωπικής βελτίωσης.

Τα αριστεία δίνονται στους μαθητές των Γυμνασίων, των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ που έχουν βαθμολογική επίδοση πάνω από 18,5. Τα βραβεία δίνονται στον μαθητή κάθε τμήματος με την υψηλότερη βαθμολογική επίδοση. Βέβαια μπορεί να τύχει και σε κάποιο τμήμα να ισοβαθμούν οι δύο καλύτεροι μαθητές, οπότε θα δοθούν δύο βραβεία. Ειδικός έπαινος προσφέρεται στους μαθητές που προέβησαν σε κάποια ξεχωριστή θετική πράξη, όπως για παράδειγμα μια εθελοντική ενέργεια. Τέλος ο έπαινος της προσωπικής βελτίωσης δείχνει τη μαθησιακή πρόοδο που μπορεί να έχει κάνει ένας μαθητής μέσα σε μια χρονιά.
Πανελλαδικά θα δοθούν 248.150 αριστεία, 53.440 βραβεία στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική», 10.380 έπαινοι προσωπικής βελτίωσης στους μαθητές, οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσής τους, 8.898 ειδικοί έπαινοι στους μαθητές που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.
Πέρυσι είχαν λάβει αριστείο σε πανελλαδικό επίπεδο 227.000 και πριν έξι χρόνια 161.000 μαθητές.
Βέβαια αυτό που προξενεί εντύπωση, είναι ο υψηλός αριθμός αριστούχων, καθώς σε έναν βαθμό αυτή η εικόνα δεν συμβαδίζει και με τις επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπου οι βαθμολογίες είναι πολύ μέτριες.
Εκπαιδευτικοί παράγοντες εξήγησαν την αύξηση των αριστούχων λέγοντας πως αυτό συνέβη, γιατί πέρυσι λόγω της πανδημίας οι μαθητές δεν διαγωνίστηκαν γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και ο μέσος όρος βαθμολογίας προέκυψε από τα δύο εξάμηνα, δηλαδή τις προφορικές τους επιδόσεις, καθώς και τα διαγωνίσματα και τεστ που έγραψαν. Και ως είθισται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις υπάρχουν βαθμολογικές απώλειες για τους περισσότερους εξεταζόμενους.
Επίσης τόνιζαν πως πέρυσι λειτούργησε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οπότε η βαθμολόγηση μπορεί να είχε και πιο ελαστικά κριτήρια. Σε όλο αυτό το πλαίσιο μπορεί να προστεθεί και μια ευρύτερη διάθεση βαθμολογικής «γαλαντομίας» των εκπαιδευτικών για να δώσουν περισσότερο ηθικό στους μαθητές και να τους επιβραβεύσουν για την προσπάθειά τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το