Παρά τις υποσχέσεις και εξαγγελίες, σοβαρά μέτρα προφύλαξης δεν ελήφθησαν
Η 22α Ιουνίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα ενημέρωσης πολιτών και φορέων για την ασφάλεια στις ισόπεδες διαβάσεις. Στην Ελλάδα, εδώ και χρόνια, οι διαβάσεις του ΟΣΕ έχουν γίνει «παγίδες» θανάτου για εκατοντάδες οδηγούς και πεζούς. Η διέλευση σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από κατοικημένες περιοχές αποτελεί σύνηθες φαινόμενο, σε πολλές ελληνικές πόλεις. Η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής είναι ακατάλληλη και έχει πάψει εδώ και χρόνια να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες. Αντίθετα είναι υπεύθυνη για εκατοντάδες θανάτους και χιλιάδες τραυματισμούς.
Ρεπορτάζ:
ΤΟΥΛΑ ΚΕΚΑΤΟΥ
Κατά καιρούς ανακοινώνεται η λήψη μέτρων στις ισόπεδες – και δη αφύλακτες – διαβάσεις του ΟΣΕ, με στόχο τον περιορισμό των ατυχημάτων. Παρ’ όλα τα μέτρα που εφαρμόστηκαν, έτσι τουλάχιστον διατυμπανίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ, πολλοί εξακολουθούν να είναι οι χρήστες του οδικού δικτύου, οι οποίοι σκοτώνονται ή τραυματίζονται σε τέτοιες διαβάσεις κάθε χρόνο. Σχεδόν όλα τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις οφείλονται σε χρήστες οδικού δικτύου, οι οποίοι αδυνατούν να διακρίνουν τους φωτεινούς σηματοδότες, τη σήμανση γενικότερα και να τηρήσουν βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας. Δεν είναι λίγα τα δυστυχήματα, που τα θύματα είναι άτομα τα οποία διαμένουν κοντά σε ισόπεδες διαβάσεις και η συνήθεια της χρήσης τούς κάνει λιγότερο προσεκτικούς.
Παρά τις προσπάθειες που έγιναν και τις υποσχέσεις που δίνονται κατά καιρούς, συνήθως μετά από κάποιο δυστύχημα, εκατοντάδες είναι οι αφύλακτες διαβάσεις του ΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα και φυσικά στη Μαγνησία.
Στις 22 Ιουνίου διοργανώνεται από σιδηροδρομικούς φορείς από 45 χώρες ενημέρωση για την ασφάλεια στις ισόπεδες διαβάσεις. Στόχος είναι να ευαισθητοποιηθεί το κοινό και να συνειδητοποιήσει πως τα ατυχήματα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν, απλά, τηρούνταν οι κανόνες κυκλοφορίας.
Η Ελλάδα βρίσκεται, δυστυχώς, σε αρκετά υψηλή θέση όσον αφορά στους θανάτους από δυστυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις. Ο μέσος όρος ατυχημάτων είναι 30 ανά έτος, ενώ 12 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους και άλλοι 20 τραυματίζονται, όπως αναφέρουν στοιχεία που παραθέτει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας κ. Δημ. Νικολάου.
Στη γραμμή Βόλου-Λάρισας υπάρχουν 35 ισόπεδες διαβάσεις, από τις οποίες 13 φυλασσόμενες και 22 αφύλακτες, επισημαίνει, σύμφωνα με την καταγραφή.
Η Μαγνησία, την τελευταία 20ετία, έχει θρηνήσει αρκετούς συνανθρώπους σε δυστυχήματα στις διαβάσεις του ΟΣΕ. Από τις πλέον τραγικές περιπτώσεις το ξεκλήρισμα οικογένειας – μητέρας με τα τρία παιδιά της – σε ισόπεδη διάβαση. Τραγικό θάνατο όμως βρήκε και ένας μηχανοδηγός, εργαζόμενος στον ΟΣΕ, σε αφύλακτη διάβαση.
«Είναι απαράδεκτο και εγκληματικό, ενώ ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς με αναλογία ατυχημάτων 1 προς 1.300 σε σχέση με το αυτοκίνητο, να καταγράφονται τόσοι νεκροί στην Ελλάδα από συγκρούσεις τρένων με αυτοκίνητα σε ισόπεδες διαβάσεις» τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΣΕ Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Νικολάου. Η σήμανση σε συνδυασμό με τους φωτεινούς σηματοδότες είναι από τα βασικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται με στόχο την αποτροπή των οδηγών να διασχίσουν τη σιδηροδρομική γραμμή, επιπόλαια και πριν σιγουρευτούν πως δεν διέρχεται αμαξοστοιχία. «Προσοχή στα τρένα. Έχουν πάντα προτεραιότητα» είναι η βασική σήμανση και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη των οδηγών ή των πεζών, όταν θέλουν να διασχίσουν μία διάβαση, επισημαίνει ο κ. Νικολάου. Προσθέτει πως «ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, ο ΟΣΕ, οι Δήμοι και η Περιφέρεια να λάβουν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προκειμένου να φωτιστούν οι ισόπεδες διαβάσεις, αλλά και να δημιουργηθούν ανισόπεδοι και υπόγειοι κόμβοι για την μείωση των ατυχημάτων».
Ο κ. Νικολάου τονίζει πως οι βασικές συμβουλές προς οδηγούς και πεζούς, μπορεί να αποβούν σωτήριες, εφ’ όσον τηρηθούν και εμπεδωθούν από όλους.
Πάντα πρέπει να έχουμε υπόψη μας τα εξής: Τα τρένα έχουν παντού προτεραιότητα.
Όταν τα φώτα δίνουν συνεχώς κόκκινες ενδείξεις και όταν το φως είναι αναμμένο τότε σταματάμε αμέσως και σε καμία περίπτωση δεν διασχίζουμε τη διάβαση.
Όταν τα φώτα είναι σβηστά και το κουδούνι της διάβασης δεν ακούγεται, ακινητοποιούμε επίσης το όχημά μας.
Το σύστημα των φώτων και των κουδουνιών αρχίζει να λειτουργεί 40-50 δευτερόλεπτα πριν περάσει το τρένο.
Όταν τα φώτα παραμένουν σε λειτουργία, αν και πέρασε το τρένο, παραμένουμε ακινητοποιημένοι και δεν διασχίζουμε τη διάβαση. Αυτό σημαίνει πως ακολουθεί και δεύτερο τρένο. Περιμένουμε να σβήσουν τα φώτα, ελέγχουμε προσεκτικά τη διάβαση και αφού βεβαιωθούμε απόλυτα ότι δεν έρχεται – έστω και από μακριά – τρένο, τότε διασχίζουμε τη σιδηροδρομική γραμμή.
Αν το αυτοκίνητο, για οποιοδήποτε λόγο, «κολλήσει» πάνω στις γραμμές και δεν μπορεί να προχωρήσει, βάζουμε την «όπισθεν». Αν και πάλι δεν τα καταφέρουμε τότε εγκαταλείπουμε το αυτοκίνητο χωρίς δεύτερη σκέψη. Προέχει η ανθρώπινη ζωή.
Μεγάλη ένταση, με άσκηση βίας, σημειώθηκε αργά το απόγευμα της Τετάρτης στην ιταλική βουλή όταν…
Κακουργηματική δίωξη άσκησε ο εισαγγελέας Ρεθύμνου στην υπόθεση τριών ατόμων που καταγγέλλονται ότι «στρατολόγησαν» έναν…
Ανοίγει η «βεντάλια» με τα ονόματα στελεχών και βουλευτών που αμφισβητούν τον Νίκο Ανδρουλάκη στην…
Η τεχνολογία διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή (BCIs) έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια με τέτοιο τρόπου που αναμένεται…
Η Unrwa, η οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες, βρίσκεται σε κρίσιμη οικονομική…
Αθωώθηκε ομόφωνα ο παιδίατρος από την Πάτρα από τις κατηγορίες που ασκήθηκαν εις βάρος του,…