Photo Gallery, Τοπικά

30 χρόνια λειτουργίας για το Δημοτικό Κωφών Βόλου

Ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κ. Μιχάλης Λαβδογιάννης διδάσκει στο συγκεκριμένο σχολείο έντεκα χρόνια

 

Τριάντα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει φέτος το Ειδικό Δημοτικό Κωφών-Βαρήκοων Βόλου από το οποίο έχουν αποφοιτήσει περίπου 25 άτομα. Το σχολείο στεγάζεται στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, ενώ χρειάζεται επιπλέον στήριξη ως προς το εξιδεικευμένο προσωπικό, όπως ένα λογοθεραπευτή.

Ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κ. Μιχάλης Λαβδογιάννης τόνισε πως το σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1984 σε ένα μικρό οίκημα επί της οδού Ροζού. Το 1986 μεταφέρθηκε στο χώρο που εξακολουθεί να είναι και τώρα, δηλαδή στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου. Στον ίδιο χώρο στεγαζόταν και το Νηπιαγωγείο Κωφών το οποίο από φέτος είναι σε αναστολή λειτουργίας.

Το Ειδικό Δημοτικό Κωφών-Βαρήκοων Βόλου είναι μονοθέσιο και απευθύνεται σε μαθητές κωφούς. Παλιότερα υπήρχε μια στήριξη ανά δεκαπέντε ημέρες από μία ψυχολόγο και μία κοινωνική λειτουργό, αλλά τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν υπάρχει τέτοιο προσωπικό. Το σχολείο μπορεί να εξυπηρετήσει μαθητές από όλο το Νομό. Επίσης, τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο, εντάσσονται στο γενικό πλαίσιο συνύπαρξης με το 12ο Δημοτικό Σχολείο και δεν δημιουργούνται συνθήκες αποκλεισμού τους. Ακολουθούνται δραστηριότητες που ισχύουν και στο γενικό σχολείο, όπως επισκέψεις σε διάφορους χώρους.

Το μονοθέσιο σχολείο στεγάζεται σε μια αίθουσα 25 τετραγωνικών μέτρων, γι’ αυτό και απαιτείται μεγαλύτερος χώρος. Επίσης, το σχολείο έχει την ανάγκη ενός λογοθεραπευτή που θα υποβοηθήσει το έργο της κανονικής ένταξης του λόγου στα κωφά παιδιά.

Ο κ. Λαβδογιάννης διδάσκει στο συγκεκριμένο σχολείο έντεκα χρόνια. «Η διδασκαλία γίνεται τόσο με τη χειλιανάγνωση, όσο και με τη νοηματική και αυτό διότι τα τελευταία χρόνια στο χώρο των κωφών υπάρχει το λεγόμενο κοχλιακό εμφύτευμα που επιτρέπει στα παιδιά να ακούν με τη χρήση του απλού ακουστικού» τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως «η ύλη των μαθημάτων είναι η ίδια με του γενικού σχολείου, εμπλουτισμένου και με ειδικά βιβλία αλλά και με πιο εξατομικευμένη μάθηση. Επίσης χρησιμοποιούνται προγράμματα νοηματικής γλώσσας στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εμβαθύνει στο χώρο αυτό. Παράλληλα, χρησιμοποιείται ο καθρέπτης για τελειοποίηση του φωνητικού λόγου. Μου αρέσει το επάγγελμα του δασκάλου στο Ειδικό Σχολείο, γιατί αυτό που προσφέρεις στα παιδιά είναι η κατάκτηση του λόγου και της γνώσης που νιώθεις μέρα με την ημέρα να το πετυχαίνεις. Δεν είναι μόνο η ποσοτική συσσώρευση γνώσης, αλλά και η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας».

Μέχρι στιγμής έχουν αποφοιτήσει 25 κωφοί μαθητές. «Η διδασκαλία ενός κωφού μαθητή είναι μια εργασία πιο σύνθετη και απαιτητική σε σχέση με τη διδασκαλία με ένα γενικό σχολείο, καθώς υπεισέρχεται η εκμάθηση του λόγου και της έκφρασης» τόνισε ο κ. Λαβδογιάννης.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι κωφοί μαθητές μπορούν να φτάσουν σε επίπεδα ανώτερης παιδείας, με την προϋπόθεση να μην παρεμβαίνουν και άλλα προβλήματα, όπως νοητικά, ψυχολογικά.

Οι μαθητές τόσο από την πόλη όσο και από τα χωριά μεταφέρονται στο σχολείο με ταξί.

Αλλαγές από το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζονται ήδη στο χώρο της ειδικής αγωγής, χωρίς να έχει διευκρινιστεί ακόμη κάτι.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το