Τοπικά

29.169 αιτήματα τον Μάϊο στα ΚΕΠ του Δήμου Βόλου – Έρχεται η ηλεκτρονική θυρίδα που απλοποιεί τις διαδικασίες

Στα 29.169 περίπου ανήλθαν το Μάιο τα αιτήματα πολιτών στα ΚΕΠ του Δήμου Βόλου για να διεκπεραιώσουν διάφορες υποχρεώσεις τους. Πλέον η όλη διαδικασία ψηφιοποιείται και απελευθερώνονται οι δυνατότητες των ΚΕΠ να βοηθήσουν ακόμη περισσότερο τους πολίτες.
Πριν την πανδημία τα αιτήματα σε ένα μήνα άγγιζαν ακόμη και τα 60.000. Βέβαια τον Μάιο που ήταν και ο πρώτος μήνας μετά τη δίμηνη καραντίνα τα αιτήματα μειώθηκαν στα 30.000 χωρίς όμως να είναι και πάλι λίγα. Τα περισσότερα από τα αιτήματα αφορούσαν στο γνήσιο της υπογραφής.
Στον Δήμο Βόλου λειτουργούν εννιά ΚΕΠ εκ των οποίων τα τρία στο πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου και από ένα στη Νέα Αγχίαλο, την Αγριά, στην Πορταριά, στο Διμήνι, στα Άνω Λεχώνια και την περιοχή του πρώην Δήμου Ιωλκού.

Ο πολιτικός προϊστάμενος των ΚΕΠ του Δήμου Βόλου κ. Απόστολος Νάσιος μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» μέσα από την ηλεκτρονική έκδοση www.e-thessalia.gr ανέφερε πως «για τον Μάιο ο αριθμός των αιτημάτων στα ΚΕΠ ανήλθε συνολικά στα 29.169. Οι αριθμοί των αιτήσεων στα περισσότερα έχουν ως εξής: 10.800 αιτήματα στο ΚΕΠ στην οδό Ιάσονος, 9.300 αιτήματα στο ΚΕΠ επί της οδού 2ας Νοεμβρίου, 4.091 το ΚΕΠ Νέας Ιωνίας, 2.171 στο ΚΕΠ Νέας Αγχιάλου,
Βέβαια τον Ιανουάριο τα αιτήματα ήταν πολύ περισσότερα. Για παράδειγμα στο ΚΕΠ επί της οδού Ιάσονος είχαν υποβληθεί 16.500 αιτήματα, ενώ στο ΚΕΠ της 2ας Νοεμβρίου είχαμε τον Ιανουάριο 17.500 και στο ΚΕΠ Νέας Ιωνίας υποβλήθηκαν 9.500.
«Τα περισσότερα αιτήματα αφορούν στο γνήσιο της υπογραφής, ενώ πολλοί μεταβαίνουν στα ΚΕΠ επίσης για να βρουν και να τυπώσουν προκηρύξεις για προσλήψεις. Ακόμη ζητούν και πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες» τόνισε κ. Νάσιος.

«Ηλεκτρονικό γκισέ» στα ΚΕΠ
Μάλιστα πρόσθεσε πως «Αυτή την περίοδο τα ραντεβού στα ΚΕΠ γίνονται ως εξής: Τηλεφωνεί κάποιος στο ΚΕΠ, αναφέρει το περιεχόμενο του αιτήματός του, δίνει τα στοιχεία του και ο υπάλληλος τον ειδοποιεί, όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, να μεταβεί στο ΚΕΠ και να παραλάβει το έγγραφο που θέλει. Αν κάποιος δεν μπορεί να το παραλάβει διά ζώσης στο ΚΕΠ, τότε αποστέλλεται εκεί που βρίσκεται. Πλέον όμως εισερχόμαστε στο ψηφιακό κομμάτι και το αρμόδιο υπουργείο θέλει να καταστήσει τα ΚΕΠ τον μοναδικό σύνδεσμο του πολίτη με τις υπηρεσίες. Όλα, δηλαδή, να διεκπεραιώνονται μέσω ΚΕΠ είτε ηλεκτρονικά είτε με τη φυσική παρουσία των πολιτών. Επομένως είναι σε διαδικασία η ηλεκτρονική θυρίδα του καθενός πολίτη μέσω από το www.gov.gr. Ο πολίτης οποιαδήποτε στιγμή θα μπαίνει στην ιστοσελίδα του υπουργείου και μετά στο ΚΕΠ που τον ενδιαφέρει, επιλέγοντας το αίτημα που θέλει. Ο διαπιστευμένος υπάλληλος του κάθε ΚΕΠ βλέπει τα ηλεκτρονικά αιτήματα και μόλις τα επιλύσει, τοποθετεί τα έγγραφα στην ηλεκτρονική θυρίδα του κάθε πολίτη. Δηλαδή δεν θα χρειάζεται ούτε να τηλεφωνεί ούτε να πηγαίνει στο ΚΕΠ».
Ερωτηθείς ποια έγγραφα θα μπορεί να αξιοποιήσει, είπε πως «μέσα από την ηλεκτρονική θυρίδα θα μπορεί να λαμβάνει έγγραφα από το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο. Επίσης θα υπάρχει δυνατότητα για φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, για πιστοποιητικά του Πρωτοδικείου και του Ειρηνοδικείου, για αποποίηση κληρονομιάς, διαθηκών και άλλων σχετικών, τα μητρώα της Αστυνομίας, το γνήσιο της υπογραφής. Επίσης ετοιμάζεται και μια άλλη ψηφιακή εφαρμογή, όπου θα πραγματοποιείται βιντεοκλήση. Συνεπώς αντί να πάει κάποιος στην εφορία, την αστυνομία, το Ληξιαρχείο θα μπορεί να εξυπηρετείται ηλεκτρονικά μέσω των ΚΕΠ».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το