Ελλάδα

24ωρη απεργία προτείνει η ΟΛΜΕ στις τοπικές ενώσεις των καθηγητών

Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι καθηγητές των γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Γενικές Συνελεύσεις θα πραγματοποιηθούν σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας, από 2 έως 6 Οκτωβρίου, προκειμένου να υιοθετήσουν ή να απορρίψουν την πρόταση της ΟΛΜΕ για κινητοποιήσεις του κλάδου των καθηγητών.

Η πρόταση περιλαμβάνει την πραγματοποίηση στις 5 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού, πανεκπαιδευτικού συλλαλαλητηρίου μαζί με την Διδασκαλική Ομοσπονδία, τους γονείς και τους μαθητές για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου. Επίσης, προτείνεται η διοργάνωση μεσημεριανών συλλαλητηρίων το 2ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου σε Αθήνα, Θεσ/κη και μεγάλες πόλεις, με στάση εργασίας για το σύνολο των αιτημάτων των καθηγητών.

Τα αιτήματα που θέτει η ΟΛΜΕ, μεταξύ άλλων, είναι τα εξής: Αύξηση των δαπανών, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, όχι στην ελαστική εργασία, επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου, αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση και εξορθολογισμό της ύλης. Ενίσχυση της γενικής παιδείας με διεύρυνση μαθημάτων, αξιόπιστο απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις και πρόσβαση στην Γ/θμια μετά το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις με ευθύνη της Β/θμιας.
Η ΟΛΜΕ ζητεί επίσης , αποφασιστική ενίσχυση της ΤΕΕ, ισότιμο απολυτήριο στην κατεύθυνση του ενιαίου Λυκείου, ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ως πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα πεδία αναφοράς της και μισθολογικό ‘ξεπάγωμα” των αποδοχών.

To διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ τονίζει ότι: “Ταυτόχρονα επιχειρούνται μια σειρά από θεσμικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που στοχεύουν αφενός στην εξοικονόμηση προσωπικού και αφετέρου στην υλοποίηση κατευθύνσεων που επιβάλουν διεθνείς οργανισμοί (ΟΟΣΑ) και οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέτοιες πολιτικές είναι η αυτονομία της σχολικής μονάδας, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, οι επιχειρούμενες αλλαγές στο Λύκειο στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης πρόσδεσης του Λυκείου με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην Γ/θμια εκπαίδευση, η απομείωση του μορφωτικού του χαρακτήρα στην εκπαίδευση ενεργών και υπεύθυνα ενημερωμένων πολιτών.

Το Υπουργείο Παιδείας με μια αιφνιδιαστική κίνηση και χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την ομοσπονδία, ανακοίνωσε τέλη Αυγούστου την πρότασή του για το Γενικό Λύκειο. Μια πρόταση που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με τις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Γ/θμια εκπαίδευση, για αυτό η ΟΛΜΕ ζήτησε την απόσυρση του σχεδίου και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με το Υπουργείο, εκτιμώντας κατ’ αρχάς:

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και το μορφωτικό του χαρακτήρα και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση”.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το