Τοπικά

Καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση Βόλου-Λάρισας “Θ”

treno-ose

Καθυστερεί η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου-Λάρισας, καθώς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει η λειτουργία της στις αρχές του 2016… Αυτό τουλάχιστον προέβλεπε η β’ φάση του έργου, η οποία ωστόσο καθυστερεί λόγω της μη πρόσκλησης από τη Διαχειριστική Αρχή του νέου ΕΣΠΑ.

Όπως έγινε γνωστό από κύκλους της ΕΡΓΟΣΕ στην Αθήνα, η Διαχειριστική Αρχή του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 δεν έχει ακόμη απευθύνει την πρόσκληση για τη δημοπράτηση του έργου, παρ’ ότι όλες οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί. Επίσης είναι δεσμευμένη και η σχετική πίστωση του έργου, που ανέρχεται στα 42 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται στη Λάρισα ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θαν. Βούρδας, που θα συναντηθεί με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα της καθυστέρησης της ηλεκτροκίνησης της γραμμής, αλλά και της προώθησης της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, για την οποία ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική μελέτη.

Το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου-Λάρισας είναι άγνωστο πότε θα δημοπρατηθεί. Σημειώνεται ότι η γραμμή είχε αναβαθμιστεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004…

Το έργο προβλέπει την αλλαγή της πορείας της γραμμής, έτσι ώστε να μη γίνεται αυτό το ζιγκ ζαγκ μέσα από τη Ν. Ιωνία, που είναι επικίνδυνο με τις ισόπεδες διαβάσεις καρμανιόλες.

Η λύση που έχει οριστικοποιηθεί, είναι η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής παράλληλα με την πρώην μετρική του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου, από το ύψος του Ν. Δέλτα και μέσω της ΒΙΠΕ στο Λατομείο. Η γραμμή αυτή θα συνδεθεί και με το λιμάνι του Βόλου. Συνολικά οι παρεμβάσεις αφορούν στην ηλεκτροκίνηση γραμμής μήκους 65 χιλιομέτρων, με το κονδύλιο να έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ.

Όπως είναι γνωστό, στην α’ φάση του έργου έγινε αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής, η εξασφάλιση με αυτόματα συστήματα μπαρών και ηχοφωτεινά σήματα των αφύλακτων ισόπεδων διαβάσεων, η βελτίωση της βατότητας των ισόπεδων διαβάσεων και η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών.

Σκοπός της ηλεκτροκίνησης είναι οι ταχύτητες των συρμών να φθάνουν μέχρι και τα 120 km/h και η μείωση του χρόνου διαδρομής Λάρισα – Βόλος σε 35 λεπτά.

Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού αλλά και των λοιπών έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά, ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά.

Εφόσον η πρόσκληση γίνει εντός των επομένων μηνών, οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί θα κυκλοφορούν στη γραμμή Λάρισα- Βόλος αρχές του 2018. Λαμβάνοντας ως παράδειγμα την επί σειρά ετών επιτυχή λειτουργία της γραμμής Λάρισας – Θεσσαλονίκης, οι υπεύθυνοι της ΕΡΓΟΣΕ θεωρούν ότι γραμμές με ηλεκτροκίνηση:

-Προσφέρουν άνετη επιβατική μεταφορά με την κυκλοφορία σύγχρονων συρμών σε τακτά χρονικά διαστήματα.

-Εξασφαλίζουν την ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό, την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

-Είναι απολύτως συμβατές με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και με τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων, καθώς και με τον περιορισμό της ευρύτερης περιβαλλοντικής όχλησης.

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα, μήκους 70 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 52 εκατομμυρίων ευρώ, το ποσό έχει εξασφαλιστεί από πρόγραμμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το