Τοπικά

Παρεμβάσεις στο λιμάνι για την ανάπτυξη του πρότειναν στο πρόεδρο του ΟΛΒ οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι

Λιμάνι

Με τον Πρόεδρο του ΟΛΒ Σταυριδόπουλο Θρασύβουλο και το μέλος του Δ.Σ του ΟΛΒ  Κλείτσα Γιάννη συναντήθηκε  αντιπροσωπείαςτων Ανεξάρτητων Δημοτικών Συμβούλων Ανδρέου- Μεϊκοπούλου Ελένης , Αποστολάκη Ιάσονα, Γαργάλα Κώστα, Δραμητινού Ματθαίου, Κοκκινάκη Φωτεινής και Μολοχίδη Γιάννη καθώς και του περιφερειακού συμβούλου Γιώργου Σταμπουλή.  Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι παρεμβάσεις που προτείνουν οι έξι δημοτικοί σύμβουλοι για την ανάπτυξη του λιμανιού και πρότειναν πέντε σημεία για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του και την ποιότητας ζωής των κατοίκων.  Στην ανακοίνωσή τους οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι αναφέρουν:

     «Η δημοτική μας ομάδα ,στα πλαίσια αποφάσεων για ενημέρωση από τους φορείς αλλά και τη παρουσίαση των θέσεών μας σε φορείς που πρωταγωνιστούν στη ζωή αυτής της πόλης ,ξεκίνησε τις επαφές της μ’ έναν από τους μεγαλύτερους αναπτυξιακούς πυλώνες του Βόλου και ταυτόχρονα ένα από τα πιο ζωντανά κύτταρα του οικονομικού και εργασιακού σώματός του. Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε κι έγινε σ’ ένα απολύτως οικείο και άκρως ενημερωτικό περιβάλλον , εκατέρωθεν, συζητήθηκε όλο το φάσμα των παρεμβάσεων που κατά την άποψή μας πρέπει να γίνουν έτσι ώστε με την ισόρροπη σε δραστηριότητες ανάπτυξη του λιμανιού μας , με έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος ,να βελτιωθεί ταυτόχρονα και η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης αλλά και η οικονομία της.

       Η ανάπτυξη του λιμανιού μας είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για ολόκληρη τη Μαγνησία και γενικότερα τη Περιφέρεια Θεσσαλίας και κατά συνέπεια αφορά όλους τους φορείς της πόλης και του νομού.  Είναι δηλαδή προφανές ότι το Δ.Σ του Ο.Λ.Β. ,που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία για την ανάπτυξη του λιμανιού, θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη του τις απόψεις και προτάσεις των θεσμών και φορέων του τόπου και να τελεί σε αγαστή συνεργασία μ’ αυτούς.

Ειδικότερα αναφέρονται παρακάτω κάποια ιδιαίτερα σημεία κλειδιά που διασφαλίζουν κατά την άποψή μας τη  βιωσιμότητα, την ανάπτυξη και τη ποιότητα είτε των παρεχομένων υπηρεσιών είτε της οικονομικής και περιβαλλοντικής επιρροής στη καθημερινότητα των δημοτών .

       

  1. Είναι αναγκαίος ο πολυεπίπεδος εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του ΟΛΒ με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην οικονομική ζωή της πόλης μας, των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων σ’ αυτόν και φυσικά των παρεχομένων υπηρεσιών.
  2. Η ισόρροπη ανάπτυξη του λιμανιού μας σε σχέση με τις εμπορικές και τουριστικών ενδιαφερόντων δραστηριότητες είναι επιζητούμενο. Ιδιαίτερα η πρόσβαση των κρουαζιερόπλοιων , η εξυπηρέτησή τους και η ασφαλής και με συνθήκες που αρμόζουν κίνηση των επισκεπτών είναι σε πρώτη προτεραιότητα και απαιτούν νέα προσέγγιση και σχεδιασμό. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την εμπορική δραστηριότητα.
  3. Είναι επείγουσα η μεταφορά των χύδην φορτίων , ως πρώτο βήμα, στον τρίτο προβλήτα με τελικό στόχο το δραστικό περιορισμό τους, κάτι που είναι πάγια απαίτηση των κατοίκων της περιοχής των Παλαιών αλλά και του συνόλου των δημοτών της πόλης. Η έμφαση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων ρύπανσης (αέριας και θαλάσσιας) είναι αυτονόητη και ο προσανατολισμός σαφής. Ο σταθμός καταγραφής της αέριας ρύπανσης που υπάρχει και λειτουργεί πρέπει να ενταχθεί στο ευρύτερο σύστημα καταγραφής με τους άλλους σταθμούς που δυστυχώς δεν λειτουργούν όλοι και φυσικά κάποιοι ευθύνονται γι’ αυτό. Είναι γνωστό από μελέτες και συνέδρια ότι ο Βόλος παρουσιάζει έξαρση στα περιστατικά ανθρώπων με αναπνευστικά προβλήματα αλλά και διαφόρων μορφών καρκίνου.
  4. Άνοιγμα διαλόγου για τη δημιουργία μαρίνας ή μαρίνων στην ευρύτερη περιοχή διαχείρισης του ΟΛΒ με πολλαπλό κέρδος για τη πόλη και την ισόρροπη κατανομή των ωφελειών στις Δημοτικές Ενότητες. Η χωροθέτηση και ο σχεδιασμός τους σε συνδυασμό μ’ ένα σύστημα αξιόπιστων και συνδυασμένων μεταφορών με ενίσχυση του Αεροδρομίου, επέκταση του δικτύου μετακίνησης σταθερής τροχιάς (ΟΣΕ) και αναβάθμισης με νέα προσέγγιση του οδικού άξονα Βόλου- Αγχιάλου- ΠΑΘΕ είναι επιζητούμενο γιατί πραγματικά μπορεί να γίνει άξονας ανάπτυξης της πόλης. Προϋπόθεση όλων φυσικά οι όποιες επιλογές να είναι προϊόν διαλόγου και συμφωνίας με τις τοπικές κοινωνίες , όπως βέβαια και οι όποιες παρεμβάσεις απαιτηθούν να μη διαταράσσουν την οικολογική ισορροπία αλλά και να μην αλλοιώνουν την αισθητική του παράκτιου μετώπου.
  5. Με δεδομένες τις νέες οικονομικές συνθήκες να επαναπροσδιοριστεί το τέλος στάθμευσης στο Parking του λιμανιού με μείωση του τιμολογίου είτε για βραχυχρόνια είτε για μακροχρόνια στάθμευση. Φυσικά πρέπει να υπάρξει ειδική αντιμετώπιση για περιπτώσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες , πολυτέκνων κ.λ.π.

     Καταληκτικά θεωρούμε ότι με τη συνάντηση αυτή ουσιαστικά άνοιξε ο φάκελος από τη μεριά μας για τα πραγματικά ζητήματα που αφορούν στη πόλη και ιδιαίτερα  για τα ζητήματα του λιμανιού. Είναι προφανές ότι τα προαναφερόμενα σημεία είναι μερικά από τα ζητήματα που συζητήθηκαν. Φυσικά μόνο με διάλογο , ευθύνη, τεκμηρίωση και συναπόφαση μακριά από μεθόδους αυταρχικές, αναχρονιστικές και ασυντόνιστες μπορεί να δρομολογηθεί η νέα εποχή του λιμανιού και της πόλης μας. Και σ’ αυτό , όπως και στις παραπάνω  προτάσεις, συμφώνησαν ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Β. κ. Σταυριδόπουλος και το μέλος του Δ.Σ. κ. Γιάννης Κλείτσας. Είμαστε βέβαιοι ότι στη κοινή πορεία για την αναβάθμιση της πόλης και φυσικά του λιμανιού της θα σταθούν όλοι με ιδιαίτερη ευθύνη και σοβαρότητα , έτσι όπως απαιτείται . Προφανώς ο λόγος τώρα δίνεται στο Δ.Σ του ΟΛΒ που θα αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες αλλά και τις τελικές αποφάσεις, υπενθυμίζοντας μόνο προς όλους μας ότι το όποιο κέρδος για τη πόλη θα είναι κέρδος και τιμή για τον καθένα πολίτη ξεχωριστά».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το