Τοπικά

11 Δημοτικά σχολεία της Μαγνησίας στη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας

Έντεκα Δημοτικά Σχολεία της Μαγνησίας θα ενταχθούν φέτος στην Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) που αφορά σχολικές μονάδες, όπου υπάρχει έντονη παρουσία αλλοδαπού μαθητικού πληθυσμού, ο οποίος χρειάζεται ειδική διδακτική στήριξη για τη διδασκαλία του.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε και προσλαμβάνονται αναπληρωτές δάσκαλοι μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά και δημόσιους πόρους για να στελεχώσουν αυτές τις δομές και να βοηθήσουν τα παιδιά που έχουν έρθει άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και χρειάζονται μια πολύπλευρη στήριξη, ιδίως σε βασικά μαθήματα.
Πέρυσι στα σχολεία είχαν διδάξει πάνω από 400 αναπληρωτές δάσκαλοι και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος.
Μαθητές αλβανικής, βουλγαρικής και συριακής καταγωγής, Κινέζοι είναι μερικές από τις εθνικότητες, όπου εντάσσονται στα τμήματα της ζώνης εκπαιδευτικής προτεραιότητας, ενώ μέσα από αυτές τις δομές βοηθιούνται και οι μαθητές Ρομά.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας απέστειλε στο υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία, με τα οποία ζητεί να δημιουργηθούν τμήματα ΖΕΠ σε Δημοτικά και τα οποία είναι τα εξής: 1ο και 10ο Δημοτικά Νέας Ιωνίας, 9ο Δημοτικό Βόλου, Δημοτικά Πορταριάς, Τσαγκαράδας, Σούρπης και Σκοπέλου, 2ο Δημοτικό Βελεστίνου, καθώς και τα δύο Δημοτικά της Σκιάθου.
Στη Σκιάθο υπάρχει έντονος αλλοδαπός μαθητικός πληθυσμός που ίσως να αγγίζει και το 40-50%. Επίσης στο 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας στο Αλιβέρι παραδοσιακά υπάρχει τέτοια εκπαιδευτική δομή εξαιτίας της ύπαρξης πολλών δεκάδων μαθητών Ρομά. Επίσης στο 9ο Δημοτικό Βόλου δημιουργείται τα τελευταία δύο χρόνια μια όλο και αυξανόμενη μαθητική κοινότητα από Κινέζους μαθητές που την περασμένη χρονιά άγγιξαν τους έξι με επτά και δεν αποκλείεται του χρόνου να είναι περισσότεροι. Επίσης και στα άλλα σχολεία υπάρχουν αλλοδαποί μαθητές από διάφορες εθνικότητες, ενώ στο 1ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας υπάρχουν αλλοδαποί, αλλά και ορισμένοι Ρομά μαθητές.
Σε γενικές γραμμές τα τμήματα ΖΕΠ αυξάνονται από πέρυσι, στοιχείο που δείχνει την τάση των σχολείων να δημιουργούν ειδικές δομές για τους αλλοδαπούς μαθητές, οι οποίοι σε βασικά μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά και η Γλώσσα κάνουν μάθημα σε πιο φροντιστηριακά τμήματα μέσα στο σχολείο με άλλον δάσκαλο, ώστε να καλύψουν τα κενά που τυχόν έχουν.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη είναι ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργος Πολύζος επισήμανε πως αυτή την περίοδο εξετάζονται τα τμήματα που θα λειτουργήσουν από Σεπτέμβριο στα Δημοτικά και ένα κεντρικό συμπέρασμα είναι πως θα παραμείνουν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το