Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

«Όχι» στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Αντίθετο στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου εμφανίστηκε χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο που συνεδρίασε στο Βόλο

Αντίθετο στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου εμφανίστηκε χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο που συνεδρίασε στο Βόλο. Ωστόσο το τελικό σχέδιο για τη στρατηγική ανάπτυξης του λιμανιού αναμένεται να παραδοθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας εντός του Σεπτεμβρίου και για το οποίο θα πρέπει να γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο, αφού προηγηθεί κοινωνική διαβούλευση.

Το θέμα της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου με την προτεραιότητα να δίνεται στο χύδην φορτίο, όπως προωθείται μέσα από το σχέδιο «Ποσειδών» του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, απασχόλησε το χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο το οποίο γι’ αυτό το λόγο συνεδρίασε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου. Το «παρών» έδωσαν εκτός των επικεφαλής και εκπροσώπων των παρατάξεων, οι βουλευτές των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της Χρυσής Αυγής κ.κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη και Παναγιώτης Ηλιόπουλος, ο Δήμαρχος Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτης και άλλοι πολλοί εκπρόσωποι φορέων της πόλης.

Ο Περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε την αντίθεσή του στην εκποίηση και ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ενώ τάχθηκε υπέρ της αξιοποίησής του για την τοπική κοινωνία και εργασία, καθώς αποτελεί προστιθέμενη αξία. «Θέλουμε το λιμάνι να λειτουργήσει σωστά και κάτω από κρατικό έλεγχο» είπε. Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι επικοινώνησε με τον υπουργό Ναυτιλίας που τον ενημέρωσε πως το σχέδιο «Ποσειδών» που είδε το «φως» της δημοσιότητας, αποτελεί ένα τεχνοκρατικό σχέδιο της προηγούμενης ηγεσίας του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Του τόνισε ακόμη πως αυτήν την περίοδο εκπονείται το σχέδιο της στρατηγικής για κάθε λιμάνι με την τεχνοκρατική, αλλά και την πολιτική διάσταση. Αυτό το σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης του λιμανιού του Βόλου αναμένεται να κατατεθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσα στο Σεπτέμβριο για να αποφανθεί το Περιφερειακό Συμβούλιο θετικά ή αρνητικά μετά βέβαια από τη διαδικασία διαβούλευσης.

Ο κ. Αγοραστός πρόσθεσε πως σε αντίθεση με τον ΟΛΘ και τον ΟΛΠ, το λιμάνι του Βόλου δεν έχει παραχωρηθεί στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Παράλληλα το γεγονός ότι δεν έχει εγκριθεί ακόμη το master plan στην ολότητά του και αναζητείται κάτι τέτοιο, αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα διαπραγμάτευσης και απόφασης για να μη γίνει αυτό που ίσως κάποιοι ονειρεύονται.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Θεσσαλών Δύναμη κ. Απόστολος Παπατόλιας τόνισε πως «τάσσεται υπέρ του ευρωπαϊκού μοντέλου για το λιμάνι και αντίκειται στο μοντέλο των θατσερικών ιδιωτικοποιήσεων. Πιστεύουμε ότι λιμενικές δραστηριότητες θα πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο κρατικό έλεγχο, αλλά παράλληλα υποστηρίζουμε την ανάγκη να πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις στα λιμάνια που θα είναι στην κατεύθυνση παραγωγής νέου πλούτου για την περιοχή, της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Ο κ. Παπατόλιας τόνισε πως «στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θα έπρεπε να εγκριθεί το master plan του λιμανιού που εκπονήθηκε από τη Νομαρχία επί δικής του θητείας, αλλά επιμελώς απέφευγε ο κ. Αγοραστός να το εγκρίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα παριστάνοντας τον Πόντιο Πιλάτο σε ένα παράλογα θεσμικό ανταγωνισμό που υπήρχε ανάμεσα στον ΟΛΒ και το Δήμο Βόλου. Το master plan προβλέπει ιδιωτικές επενδύσεις σε τρεις τομείς, την κρουαζιέρα, τη μαρίνα και τα εμπορευματικά φορτία. Η προοπτική της αξιοποίησης του λιμανιού με τη διακίνηση γενικών και χύδην φορτίων μας βρίσκει αντίθετους».

Ο επικεφαλής της παράταξης Θεσσαλία της Αλληλεγγύης και της Οικολογίας κ. Κώστας Πουλάκης που έφερε και το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αναφέρθηκε στις δυσμενείς επιπτώσεις των ιδιωτικοποιήσεων και τόνισε το σχέδιο «Ποσειδών» υποβαθμίζει το λιμάνι. Παράλληλα ξεκαθάρισε πως η παράταξή του είναι αντίθετη σε οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίησης, ενώ πρόσθεσε την ανάγκη ενεργοποίησης των φορέων και της Αυτοδιοίκησης για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού.

Από την παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Γκατζής είπε ότι «δεν διαπραγματευόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού του Βόλου και για λόγους στρατηγικούς. Γιατί το λιμάνι αποτελεί μια σημαντική πηγή ανάπτυξης πλούτου.

Από την παράταξη της Αριστερής Παρέμβασης στη Θεσσαλία ο κ. Φάνης Γενηκομσίου εξέφρασε επίσης την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, ενώ ο εκπρόσωπος της παράταξης Ελεύθεροι Θεσσαλοί τόνισε ότι οι επενδύσεις στο λιμάνι θα πρέπει να γίνουν με διαφάνεια.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Βόλου κ. Σκοτινιώτης αναφέρθηκε στο σχέδιο του Δήμου Βόλου για την ανάπτυξη του λιμανιού προσθέτοντας πως ο Δήμος τάσσεται υπέρ του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού, δηλαδή να εξασφαλιστεί η εμπορική και επιβατική του χρήση. Μάλιστα υπογράμμισε πως το σχέδιο «Ποσειδών» υποβαθμίζει το λιμάνι. Τόνισε δε ότι εφόσον προωθηθεί το σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού που έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, τότε και πάντοτε υπό έλεγχο θα μπορούσαν να συζητηθούν κάποιες δραστηριότητες σε ιδιώτες για επιλεγμένους τομείς. Ακόμη τόνισε την ανάγκη ο ΟΛΒ να αναθέσει τις μελέτες για την υλοποίηση των περιβαλλοντικών όρων. Συμπλήρωσε δε πως δεν υπάρχει κάποιος αθέμιτος ανταγωνισμός με τον ΟΛΒ, απαντώντας έτσι στον κ. Παπατόλια.

Σε επιστολή του προς το Περιφερειακό Συμβούλιο ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλεξ. Μεϊκόπουλος, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ο πρώτος κατάλογος με τους οργανισμούς προς ιδιωτικοποίηση. Σε αυτόν τον κατάλογο συμπεριλήφθηκε και ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου. Τόσο η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας, αλλά και η δική μου προσωπικά ήταν άμεση. Εκφράσαμε και θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε την αντίθεσή μας απέναντι στα σχέδια της τρόικας και των μνημονιακών δυνάμεων για το ξεπούλημα που δημόσιου πλούτου.

Λίγες μέρες μετά, έρχεται στο φως το σχέδιο «Ποσειδών». Το σχέδιο αυτό δεν είναι παρά η εφαρμογή αυτού του προαναγγελθέντος ξεπουλήματος του λιμανιού του Βόλου. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με την Εθνική Στρατηγική Λιμένων ακολουθεί τη γραμμή και των προηγούμενων κυβερνήσεων: Υποβαθμίζουμε και ξεπουλάμε.

Από την πλευρά της η κ. Χρυσοβελώνη τάχθηκε, μεταξύ άλλων, υπέρ του μικτού χαρακτήρα του λιμανιού, ενώ ο κ. Ηλιόπουλος ήταν αντίθετος σε οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση του λιμανιού λέγοντας πως η Χρυσή Αυγή θα αντιδράσει σε μια τέτοια εξέλιξη εντός και εκτός Κοινοβουλίου.

Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Κοπάνας είπε πως «η τύχη του λιμανιού πρέπει να καθοριστεί από τους φορείς της πόλης και το λαό του Βόλου. Επομένως σε οποιοδήποτε σχεδιασμό το πρώτο λόγο πρέπει να τον έχει η τοπική κοινωνία, η οποία θα πρέπει να θέσει τις δικές της «κόκκινες» γραμμές».

 

Απλήρωτοι

Λίγο πριν τη συζήτηση του θέματος για το λιμάνι, παρενέβησαν οι εργαζόμενοι που έχουν προσληφθεί μέσω της κοινωφελούς εργασίας σε αρχαιολογικά έργα, όπως στο αρχαίο θέατρο Φθιωτίδων Θηβών και οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι από τότε που προσλήφθηκαν, δηλαδή στις 23 Απριλίου. Συνολικά οι εργαζόμενοι στο έργο αυτό είναι 64 άτομα, ενώ μαζί με τα υπόλοιπα έργα αγγίζουν τους 105. Πάντως οι εργαζόμενοι ζήτησαν την παρέμβαση της Περιφέρειας για να φέρει το θέμα στο υπουργείο Εργασίας.

Νέο ΕΣΠΑ

Στην έναρξη του Περιφερειακού Συμβουλίου ανακοινώθηκαν τα διαδικαστικά στάδια για την κατάθεση μελέτης εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου για την ανάπτυξη στη χώρα, δηλαδή το νέο ΕΣΠΑ, που θα αφορά στην περίοδο 2014-2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ΑΕΠ στη Θεσσαλία το 2009 άγγιζε το 71% και ήταν μικρότερο από τον κοινοτικό μέσο όρο. Η νέα ονομασία του νέου προγράμματος είναι το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης, ενώ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου θα πρέπει η Περιφέρεια Θεσσαλίας να καταθέσει την 20σέλιδη μελέτη της για τα έργα ανάπτυξης που πρέπει να γίνουν.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το