Τοπικά

«Χτύπημα» για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου η διακοπή πτήσεων της «Ryanair»

RYAN AIR

Διακόπτει οριστικά από την ερχόμενη Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου τις πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος) η αεροπορική εταιρεία «Ryanair», υλοποιώντας την απόφαση που είχε λάβει, καθώς η Περιφέρεια Θεσσαλίας, που την επιδοτούσε έμμεσα μέσω διαφήμισης, δεν κατόρθωσε να λάβει την έγκριση απόδοσης των χρημάτων που ζητούσε η εταιρεία για τη συνέχιση των δρομολογίων της για την επόμενη τριετία, με ρήτρα για άλλα τρία χρόνια (σύνολο έξι).

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είναι γνωστό, απέρριψε την έμμεση επιδότηση της αεροπορικής εταιρείας μέσω διαφήμισης, με αποτέλεσμα η Περιφέρεια Θεσσαλίας να μην μπορεί να της αποδώσει τα χρήματα που ζητούσε, 1.800.000 ευρώ για την εξαετία (300.000 ευρώ ετησίως) συν ΦΠΑ 23%. Η διακοπή των πτήσεων γίνεται αντιληπτή μέσω του διαδικτύου σε όσους ψάχνουν να βρουν πτήσεις της «Ryanair» από και προς τη Ν. Αγχίαλο, αν και τα «σλοτς» της εταιρείας είναι ακόμη ανοιχτά. Επίσης μέχρι χθες τουλάχιστον δεν είχε έρθει κάποια ανακοίνωση από την ιρλανδική εταιρεία στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου για διακοπή των πτήσεων, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός δήλωσε ότι η Περιφέρεια θα καταθέσει νέα αίτηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να εγκρίνει τη δαπάνη.

Η διακοπή των πτήσεων θεωρείται «θανατηφόρο» χτύπημα για το αεροδρόμιο, καθώς με τις έξι πτήσεις εβδομαδιαίως της ιρλανδικής εταιρείας εξυπηρετούνταν το 30% και πλέον των επιβατών σε αφίξεις και αναχωρήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μέχρι 31 Αυγούστου οι αφίξεις συνολικά στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου έφθασαν τις 31.700 και οι αναχωρήσεις τις 29.919, σημειώνοντας αύξησης 6%-7% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, οπότε είχαμε 29.860 αφίξεις και 27.234 αναχωρήσεις.

Η «Ryanair» μετέφερε κάθε εβδομάδα με τις έξι πτήσεις της κατά μέσο όρο 900 επιβάτες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, δηλαδή περίπου το 30% των επιβατών μεταφερόταν από την ιρλανδική εταιρεία.

Ο κ. Robin Kiely εκ μέρους της «Ryanair», είχε δηλώσει πως «η εταιρεία σχεδίαζε να συνεχίσει τα τρία επιτυχημένα δρομολόγια από το Βόλο με προορισμό Βρυξέλες, Φραγκφούρτη και Μιλάνο μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, κάτι το οποίο θα έφερνε πάνω από 50.000 επισκέπτες ετησίως και πάνω από 16 εκατομμύρια ευρώ σε τουριστικά έσοδα και βέβαια θα διατηρούσε 50 θέσεις εργασίας. Δυστυχώς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας αθέτησε τη συμφωνία με τη «Ryanair» για τη διαφημιστική προώθηση των πτήσεων και τώρα είμαστε αναγκασμένοι, να ακυρώσουμε τις πτήσεις από τις 17 Σεπτεμβρίου 2013. Ο περιφερειάρχης της Θεσσαλίας θα πρέπει τώρα να εξηγήσει στους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, εστιατορίων, στους κατοίκους, καθώς και σε όλους όσοι εξαρτώνται από τον τουρισμό γιατί αρνήθηκε τη συνεργασία με τη μόνη αεροπορική που ενδιαφέρθηκε να φέρει νέους επισκέπτες, και εκατομμύρια ευρώ τουριστικών εσόδων, καθώς και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή».

Η χαμηλού κόστους εταιρεία πάντως δεν φημίζεται και τόσο για τις φθηνές υπηρεσίες που προσφέρει, οι οποίες μάλλον είναι ακριβές…

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», «η «Ryanair» έχει κρυφές χρεώσεις… Αν π.χ. πληρώσεις με πιστωτική κάρτα αντί για χρεωστική, τότε χρεώνεσαι με τρία ευρώ παραπάνω. Αν διαλέξεις από πριν πού θα κάθεσαι, 15 ευρώ για κάθε πτήση… Αν θες να σου στείλουν γραπτό μήνυμα με τα στοιχεία της πτήσης; 2 ευρώ ακόμα. Αν θες να επιβιβαστείς με το πρώτο γκρουπ επιβατών στο αεροπλάνο; 14 ευρώ έξτρα… Και μετά, αρχίζουν τα τριψήφια: Αν έχεις μαζί σάκο με ρακέτες του τένις, τσάντα του γκολφ ή εξοπλισμό για σκέιτμπορντ, 100 ευρώ. Μουσικό όργανο άλλα 100 ευρώ. Μπότες του σκι 100 ευρώ ακόμα. Το καθισματάκι του μωρού για αυτοκίνητο 20 ευρώ». «Ο επιβάτης μπορεί  να πάρει μαζί του μόνο μία τσάντα στην καμπίνα επιβατών, μέχρι 10 κιλά. Για κανονική βαλίτσα, θα πρέπει να πληρώσει  40 ευρώ επιπλέον! Θες να μιλάς στο κινητό όσο είσαι στον αέρα; RyanAir Talk, με οκτώ ευρώ την ώρα. Θες να βγάλεις από τώρα εισιτήριο από το αεροδρόμιο για το κέντρο της Ρώμης; 4 ευρώ. Θες να κάνεις το τουρ της Ρώμης όταν φτάσεις; 25 ευρώ. Θες να αγοράσεις βαλίτσα ή τσάντα ή σακίδιο; Από 40 έως 100 ευρώ. Θες να νοικιάσεις αυτοκίνητο; 50 ευρώ τη μέρα». Το επιστέγασμα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είναι η χρέωση 3 ευρώ στο μπουκαλάκι νερό…


Και η ΜΕΤΚΑ στους επιλεγέντες  για

την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

 Στο μεταξύ, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ, προχωρεί η β’ φάση της εκχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Μεταξύ των αεροδρομίων είναι και της Κ. Ελλάδας (Ν. Αγχίαλος-Αλμυρός) και Σκιάθου (Αλ. Παπαδιαμάντης).

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζουν στο διαγωνισμό επτά σχήματα από τα 11 που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αρχικά. Ως εκ τούτου, πρόκειται για τη γαλλική «Aeroport De La Cote d’Azur», η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία,  την σύμπραξη της ελληνικής κατασκευαστικής J&P ΑΒΑΞ και της ελβετικής «Zurich Airport», που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης, το Διεθνή Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», τη σύμπραξη της FRAPORT AG και του ομίλου Κοπελούζου, το κονσόρτσιουμ της γαλλικής Vinci και της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τη σύμπραξη της Αργεντινής Corporacion America και της ελληνικής ΜΕΤΚΑ και τον αμερικανικό όμιλο Advent. Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων που χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία και τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το