Photo Gallery, Τοπικά

Χίλιες ώρες χαμένες από καταλήψεις

Σχολεία

Επιφυλάξεις εκφράζει η διεύθυνση του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας σχετικά με τις προτάσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας για την κάλυψη των διδακτικών ημερών που χάθηκαν από τις καταλήψεις. Η κύρια κατεύθυνση για το 2ο ΕΠΑΛ είναι η προσθήκη νέων διδακτικών ωρών. Συνολικά μέχρι και τις 7 Δεκεμβρίου από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού χάθηκαν 150 διδακτικές ημέρες λόγω καταλήψεων από τους μαθητές. Αξίζει να σημειωθεί πως οι χαμένες διδακτικές ώρες αγγίζουν τις 1.000.

Επίσης για τρία σχολεία του Νομού προτείνεται η προσθήκη διδακτικών ωρών, μετά την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος.

Τα στοιχεία αποτυπώνουν το μέγεθος του προβλήματος στη λειτουργία των σχολείων από τις καταλήψεις, αφού 1.000 χαμένες διδακτικές ώρες, με τους μετριοπαθέστερους υπολογισμούς, είναι πολύ μεγάλος αριθμός.

Χθες ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας και πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Σωκράτης Σαβελίδης συναντήθηκε με το διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Γιώργο Δοδοντσάκη, όπου του εξέφρασε τις έντονες επιφυλάξεις του για τη λήψη των μέτρων που προτείνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Μάλιστα ο ίδιος απέστειλε και σχετικό υπόμνημα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.

Το 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας έχει 17 διδακτικές ημέρες που χάθηκαν λόγω καταλήψεων και είναι το δεύτερο Λύκειο με τις περισσότερες ημέρες, μετά το 4ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας, όπου ο αντίστοιχος αριθμός αγγίζει τις 25. Βέβαια, εκτιμήσεις εκπαιδευτικών αναφέρουν πως ο αριθμός των διδακτικών ημερών είναι μεγαλύτερος, καθώς τα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης αναφέρονται μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου, ενώ οι καταλήψεις συνεχίστηκαν και μετά.

Ο κ. Σαβελίδης τόνισε πως υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους θα δημιουργηθεί πρόβλημα, αν προστεθούν διδακτικές ώρες. Πρώτον, στο σχολείο υπήρξε ήδη ισχυρή αντίδραση από ομάδα καθηγητών με αφορμή την ανάληψη υπερωριών, επομένως θα υπάρξει αντίδραση και για τις πρόσθετες διδακτικές ώρες. Δεύτερον, υπάρχουν καθηγητές σε βασικά μαθήματα, όπως Μαθηματικά και Φυσική, που έλαβαν ήδη από τέσσερις ώρες υπερωρίες ο καθένας, οπότε για να πάρουν περισσότερες διδακτικές ώρες, θα χρειαστεί υπουργική απόφαση. Τρίτον, 50 περίπου μαθητές του σχολείου μεταβαίνουν με το λεωφορείο στα χωριά και αν αυξηθεί το ωράριο, θα ανατραπεί το πρόγραμμά τους προς το χειρότερο. Τέταρτον, θα δημιουργηθούν τεχνικά προβλήματα σε ένα σχολείο με τόσο σύνθετη δομή ως προς το διδακτικό πρόγραμμα. Πέμπτον, υπάρχουν καθηγητές που διδάσκουν και σε άλλα σχολεία, οπότε θα προκληθεί δυσαρμονία, αν προστεθούν ώρες.

Το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας περιλαμβάνει αναλυτικά τις προτάσεις αναπλήρωσης των ημερών για κάθε σχολείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ισχύουν μέχρι και τις 7 Δεκεμβρίου, το 4ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας έχει το μεγαλύτερο αριθμό καταλήψεων, γύρω στις 25, ενώ χάθηκαν 125 διδακτικές ώρες εκ των οποίων άμεσα πρέπει να καλυφθούν οι 100. Μεταξύ των προτάσεων είναι και η προσθήκη 50 διδακτικών ωρών για τις τρεις πρώτες τάξεις και άλλες 25 ώρες για τη Δ’ Τάξη.

Στο 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας που έχει 17 χαμένες διδακτικές ημέρες και 120 περίπου διδακτικές ώρες, η πρόταση, εκτός από την περικοπή των περιπάτων και των εκδρομών, είναι η προσθήκη 28 διδακτικών ωρών σε Α’ και Β’ Τάξη μετά το τέλος του ωρολόγιου προγράμματος.

Στην ΕΠΑΣ Νέας Ιωνίας, που χάθηκαν δέκα διδακτικές ημέρες, προτείνεται η περικοπή περιπάτων, σχολικών δραστηριοτήτων και μιας ημερήσιας εκδρομής.

Στα 3ο ΕΠΑΛ Βόλου και το 1ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας που έχασαν από οκτώ διδακτικές ημέρες και έχουν χάσει από 56 διδακτικές ώρες, η πρόταση είναι η περικοπή τεσσάρων περιπάτων και μιας σχολικής εκδρομής, καθώς και μιας σχολικής δραστηριότητας μιας ημέρας.

Στο 1ο ΕΠΑΛ Βόλου, με επτά χαμένες διδακτικές ημέρες, προτείνεται μεταξύ άλλων να περικοπούν οι τέσσερις περίπατοι και η μονοήμερη εκδρομή.

Στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας που χάθηκαν εννιά διδακτικές ημέρες και 63 διδακτικές ώρες, προτείνεται να καλυφθούν μεταξύ άλλων με περικοπή τριών περιπάτων, μονοήμερης εκδρομής, δύο σχολικών δραστηριοτήτων.

Στο Γενικό Λύκειο Αλμυρού χάθηκαν δεκατρείς διδακτικές ημέρες, που αντιστοιχούν σε 91 χαμένες διδακτικές ώρες, όπου εκεί προτείνονται τα εξής: Αξιοποίηση μιας ημέρας σχολικής γιορτής, περικοπή τριών περιπάτων, μονοήμερης εκδρομής, δύο σχολικών δραστηριοτήτων, δύο ημερών της πολυήμερης εκδρομής στη Γ’ Τάξη, προσθήκη δεκατεσσάρων διδακτικών ωρών μετά τη λήξη του ωρολόγιου προγράμματος σε Α’ και Β’ Τάξη.

Σε σχολεία με πολύ μικρό αριθμό καταλήψεων, δηλαδή από μία έως τρεις χαμένες διδακτικές ημέρες, προτείνεται κυρίως η περικοπή ενός σχολικού περιπάτου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το