Photo Gallery, Τοπικά

Χάλασε η συμφωνία για τα αυτοκίνητα

Τελικά δεν πρόκειται να καταστεί το λιμάνι του Βόλου κέντρο διακίνησης οχημάτων, όπως είχε πρόθεση να κάνει μεγάλη εταιρεία, που αντιπροσωπεύει διάφορες βιομηχανίες κατασκευής οχημάτων παγκοσμίως
Τελικά δεν πρόκειται να καταστεί το λιμάνι του Βόλου κέντρο διακίνησης οχημάτων, όπως είχε πρόθεση να κάνει μεγάλη εταιρεία, που αντιπροσωπεύει διάφορες βιομηχανίες κατασκευής οχημάτων παγκοσμίως

Τελικά δεν πρόκειται να καταστεί το λιμάνι του Βόλου κέντρο διακίνησης οχημάτων, όπως είχε πρόθεση να κάνει μεγάλη εταιρεία, που αντιπροσωπεύει διάφορες βιομηχανίες κατασκευής οχημάτων παγκοσμίως. Όπως έγινε γνωστό χθες, ο εκπρόσωπος των επενδυτών, γνωστός ναυτικός πράκτορας του Βόλου, θεωρεί τα κόστη μη ανταγωνιστικά και έτσι η εταιρεία θα προτιμήσει είτε το λιμάνι του Πειραιά, είτε άλλο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου.

Τα 8.000 με 12.000 αυτοκίνητα που θα διακινούνταν κάθε μήνα μέσω του λιμανιού του Βόλου, τελικά δεν θα διακινηθούν, καθώς οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θεωρούν διά του εκπροσώπου τους ακριβό το λιμάνι.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το τελικό κόστος για τη διακίνηση κάθε οχήματος διαμορφώθηκε, ύστερα από τις προσφορές που ελήφθησαν από το ναυτικό πράκτορα κ. Π. Φλόκα, σε 32,85 ευρώ(!), όταν στο λιμάνι του Πειραιά το αντίστοιχο τελικό κόστος διαμορφώνεται στα 27 ευρώ και στο λιμάνι της Σμύρνης στην Τουρκία, στα 23 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Φλόκα, ο ΟΛΒ διαμόρφωσε το τελικό του τιμολόγιο ανά όχημα στα 12 ευρώ, ενώ οι λιμενεργάτες στα 16 ευρώ, ενώ στα 4,85 ευρώ διαμορφώνεται ανά όχημα το ύψος των τελωνειακών τελών (ΔΕΤΕ), η ασφάλεια της εγκατάστασης στάθμευσης, το κέρδος του πράκτορα κ.ο.κ.

Ερωτηθείς σχετικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Λιμενεργατών Βόλου κ. Θ. Κρητικός, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «ο ενδιαφερόμενος επενδυτής είχε συμφωνήσει για 5 ευρώ το ξεφόρτωμα, 5 ευρώ το φόρτωμα, 5 για τη φύλαξη του οχήματος και 1 ευρώ για τους σημειωτές». Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι ο ναυτικός πράκτορας δηλώνει, ότι θα διαθέσει δική του φύλαξη (εταιρεία σεκιούριτι) για την εγκατάσταση του χώρου στάθμευσης των διακινούμενων οχημάτων, ο πρόεδρος των λιμενεργατών πρόσθεσε ότι «ο ενδιαφερόμενος συμφώνησε ενώπιον του διοικητικού μας συμβουλίου. Να δουλέψουμε δηλαδή για 10 ευρώ το αυτοκίνητο;».

Η μείωση που πρότειναν οι λιμενεργάτες ανά όχημα, είναι 5 ευρώ, από 21 στα 16.

Από την πλευρά του ο ναυτικός πράκτορας χαρακτήρισε μη ανταγωνιστικό το τιμολόγιο και τόνισε ότι «το λιμάνι έχασε ακόμη μια ευκαιρία». Σχετικά με την αποτυχία της επίτευξης συμφωνίας ενημερώθηκε και η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ).

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές πρότειναν τη μίσθωση έκτασης στην προβλήτα 3 του λιμανιού, τον οποίο και θα διαμόρφωναν κατάλληλα για την παραμονή των χιλιάδων αυτοκινήτων. Ουσιαστικά θα διαμορφωνόταν μια περιφραγμένη ζώνη ειδικού τελωνειακού καθεστώτος, όπου θα υπήρχε εγκατάσταση πλύσης των οχημάτων και αποκέρωσής τους, προκειμένου να μεταφορτωθούν σε τρένα ή άλλα πλοία και να προωθηθούν στις αγορές κυρίως της Ανατολικής Ευρώπης. Η έκταση του λιμανιού που θα απαιτείτο για τη στάθμευση των οχημάτων, υπολογίζεται σε 150 στρέμματα περίπου.

Σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, τα έσοδα για τον ΟΛΒ από τη διακίνηση οχημάτων θα έφθαναν στα 2.400.000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον (με μέσο κόστος ανά όχημα τα 25 ευρώ), έσοδα που θα έδιναν τεράστια οικονομική «ανάσα» στα ισχνά οικονομικά του Οργανισμού σήμερα. Επίσης σε μόνιμη βάση θα δημιουργούνταν 15-20 θέσεις εργασίας στην εγκατάσταση του διαμετακομιστικού κέντρου.

 

Η μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων

Απαγόρευση της χρήσης της οδού Αργοναυτών με αντίστοιχη σήμανση κατά τις ώρες αιχμής αποβίβασης της θερινής περιόδου και διοχέτευση της κυκλοφορίας των αποβιβαζομένων οχημάτων προς την οδό Κ. Καρτάλη και όχι παντελή απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων από την εν λόγω οδό, προβλέπει η μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Βόλου, που εκπόνησε ο πολιτικός μηχανικός-συγκοινωνιολόγος κ. Κ. Πετράκης το 2009, όπως εκ λανθασμένης πληροφόρησης ανεγράφη.

Όπως σημειώνει ο κ. Πετράκης στη μελέτη του, από την οδό Κ. Καρτάλη τα οχήματα θα κατευθύνονται προς τον κόμβο Λαρίσης-Αθηνών, μέσω της οδού Λαμπράκη, ενώ όσοι κατευθύνονται ανατολικά, θα χρησιμοποιούν την Κ. Καρτάλη για τον οποιονδήποτε τελικό τους προορισμό εντός της πόλης του Βόλου ή το Πήλιο. Η μελέτη επισημαίνει ότι κρίνεται ακόμη σκόπιμη η ενίσχυση των σηματοδοτών και με τροχονόμους, για πριμοδότηση των ρευμάτων εξόδου στους κρίσιμους κόμβους.

Για την οργάνωση και λειτουργία των πάρκιν του λιμανιού, προτείνεται επίσης η εγκατάσταση ειδικών χώρων εναπόθεσης ποδηλάτων, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν στους χρήστες των πάρκιν, για να τα χρησιμοποιήσουν για τις ενδιάμεσες μικρού μήκους μετακινήσεις τους στο κέντρο της πόλης. Οι χώροι, σημειώνεται στη μελέτη, θα πρέπει να εξοπλιστούν και οργανωθούν με μέριμνα και με έξοδα του Δήμου Βόλου, φορέα κύρια αρμοδίου για την άσκηση πολιτικής αστικών μεταφορών. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να μειωθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στην κεντρική και παραλιακή περιοχή.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το