Photo Gallery, Τοπικά

Υπέστη καθίζηση πριν παραληφθεί είσοδος του λιμανιού

Με τη γεφύρωση του Ξηριά κατασκευάστηκε νέα πύλη εισόδου οχημάτων (φορτηγά, νταλίκες) στο λιμάνι, έτσι ώστε να κλείσει η είσοδος από την οδό Ζάχου και να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η πόλη και η συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου

Έχει ξεπεράσει σε καθυστέρηση ακόμη και το «γεφύρι της Άρτας» η κατασκευή και λειτουργία της νέας οδού-εισόδου στο λιμάνι του Βόλου από την περιοχή της Μπουμπουλήθρας. Το έργο που ολοκληρώθηκε, όσον αφορά στο οδοποιητικό του μέρος, είναι ατελές στα υπόλοιπα και κανένας από τους αρμόδιους δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε ακριβώς θα παραδοθεί, έτσι ώστε να «ανασάνει» η πόλη του Βόλου από τα βαρέα οχήματα. Μάλιστα πριν ακόμη παραληφθεί, παρουσίασε ήδη πρόβλημα… καθίζησης!

Για γέλια και για κλάματα εξελίσσεται η υπόθεση της κατασκευής του δρόμου-εισόδου του λιμανιού του Βόλου από την περιοχή της Μπουμπουλήθρας (Ιχθυόσκαλα), που θα δώσει λύση στην κίνηση των βαρέων οχημάτων (νταλίκες, φορτηγά) μέσα από την πόλη (οδός Ζάχου). Πρόκειται για το οδικό έργο με γεφύρωση του Ξηριά, που έχει ολοκληρωθεί, όσον αφορά στο οδοποιητικό του μέρος, ωστόσο ακόμη δεν έχει παραληφθεί, ενώ ήδη παρουσίασε καθίζηση…

Πρόκειται για αναπτυξιακό έργο, που καρκινοβατεί χρόνια τώρα και με την ολοκλήρωσή του θα «ανέπνεε» κυκλοφοριακά τουλάχιστον το εμπορικό τμήμα του λιμανιού του Βόλου.

Με τη γεφύρωση του Ξηριά κατασκευάστηκε νέα πύλη εισόδου οχημάτων (φορτηγά, νταλίκες) στο λιμάνι, έτσι ώστε να κλείσει η είσοδος από την οδό Ζάχου και να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η πόλη και η συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου.

Όπως έγινε γνωστό χθες από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Τμήμα Κατασκευών), το έργο βρίσκεται στη διαδικασία της παραλαβής από την αρμόδια Επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ωστόσο απαιτούνται κάποιες συμπληρωματικές εργασίες, που καθυστερούν. Πρόκειται για εργασίες που δεν προέβλεπε η αρχική σύμβαση(!) και συγκεκριμένα η διαγράμμιση του δρόμου από την πύλη εισόδου μέχρι την προβλήτα 2 του λιμανιού, τον ηλεκτροφωτισμό του, τη σήμανσή του και την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας. Από την Υπηρεσία της Περιφέρειας δεν δόθηκαν απαντήσεις για ποιο λόγο δεν είχαν περιληφθεί οι συγκεκριμένες εργασίες στην αρχική σύμβαση. Οι τεχνικές υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) προχώρησαν ήδη στην εκπόνηση συμπληρωματικής μελέτης για τις εν λόγω εργασίες, ωστόσο αναζητείται το κονδύλιο για την υλοποίησή τους, που υπολογίζεται στα 52.000 ευρώ… Ο ΟΛΒ δηλώνει αδυναμία να διαθέσει το εν λόγω ποσό και πλέον το λόγο έχει η Περιφέρεια. Η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας έκανε αυτοψία ήδη και έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο προϋπολογισμό, απομένει όμως η δημοπράτηση των συμπληρωματικών εργασιών. Μέχρι τότε η Υπηρεσία έχει ζητήσει ο δρόμος να είναι κλειστός για λόγους ασφαλείας. Βέβαια το καινούργιο είναι η καθίζηση (ρωγμή) που έχει υποστεί σε ένα σημείο του, καθώς σύμφωνα με μία τεχνική εκτίμηση «τα πρανή δεξιά-αριστερά δεν είναι ενισχυμένα και ίσως απαιτείται η κατασκευή και προστατευτικών τοιχίων»…

Σημειώνεται ότι το έργο είχε διακοπεί πολλές φορές, πότε επειδή ο ανάδοχός του δεν πληρωνόταν και πότε επειδή είχε τροποποιηθεί η μελέτη κατασκευής της γέφυρας (από μεταλλική, τσιμεντένια).

Συγκεκριμένα έχει περάσει από «σαράντα κύματα», καθώς η μελέτη του είχε αλλάξει δυο φορές, πρώτα γιατί η γέφυρα από μεταλλική έγινε τσιμεντένια  και κατόπιν για το πλάτος του δρόμου, που από τα 7 αυξήθηκε στα 10 μέτρα.

Μαζί με τη γέφυρα κατασκευάστηκε δρόμος μήκους ενός χιλιομέτρου, που συνδέει τον οδικό κόμβο της Μπουμπουλήθρας στην οδό Αθηνών, με την προβλήτα 2 του λιμανιού και φυσικά και την 3, όταν αυτή κατασκευαστεί. Στην προβλήτα 2 αποθηκεύονται τα εμπορευματοκιβώτια, ενώ σε αυτή ελλιμενίζονται και τα κρουαζιερόπλοια.

Εφόσον ολοκληρωθεί το έργο, τότε η πόλη θα απαλλαγεί από την κίνηση των φορτηγών και των ρυμουλκούμενων φορτηγών οχημάτων (νταλίκες), τα οποία χρησιμοποιούν σήμερα την οδό Ζάχου για την πρόσβασή τους στο λιμάνι, μέσω των οδών Αθηνών, Σέκερη ή Λαρίσης.

Η γεφύρωση του χειμάρρου Ξηριά και τα συναφή οδικά έργα χρηματοδοτήθηκαν μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Οδικοί Άξονες-Λιμάνια», με προϋπολογισμό 1.888.000 ευρώ. Το έργο είχε αναλάβει αθηναϊκή τεχνική εταιρεία.

Πρόκειται για έργο από το Γ’ ΚΠΣ ακόμη, στο οποίο περιλαμβάνονται και  η επέκταση της προβλήτας 3 κατά 50 μέτρα.

Η επέκταση της προβλήτας 3 αφορά στην κατασκευή κρηπιδώματος σε μήκος 50 μέτρων, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ, έργο ενταγμένο στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Θεσσαλίας. Η επέκταση της προβλήτας 3 θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης της για τον ελλιμενισμό περισσοτέρων πλοίων, καθώς ήδη ο χώρος του λιμανιού του Βόλου ασφυκτιά.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το