Photo Gallery, Τοπικά

Το 2013 ξεκινά η ηλεκτροκίνηση Βόλου-Λάρισας

Στιγμιότυπο από τησυνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής των Ελλήνων που πραγματοποιήθηκε χθες για σημαντικά θέματα της Κεντρικής Ελλάδας

Στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής των Ελλήνων που πραγματοποιήθηκε χθες για σημαντικά θέματα της Κεντρικής Ελλάδας συμμετείχε ο δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης. Συγκεκριμένα, τα θέματα που απασχόλησαν την Επιτροπή ήταν: α) η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, β) η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου και γ) η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Ο.Σ.Ε. Βόλου – Λάρισας. Επίσης, συζητήθηκε και το θέμα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Ο.Σ.Ε. στην Κεντρική Ελλάδα (Πρόγραμμα Jessica).

Στην παρέμβασή του ο κ. Σκοτινιώτης υπογράμμισε ότι πρόκειται για τρία έργα τεράστιας σημασίας για το Δήμο Βόλου, καθώς συνδέονται άμεσα με τις αναπτυξιακές προοπτικές και το στρατηγικό σχεδιασμό για το μέλλον της πόλης. Αναφερόμενος στο θέμα του οδικού άξονα Ε-65 τόνισε ιδιαίτερα τη μεγάλη σημασία που έχει για τη γρήγορη και ασφαλή σύνδεση του Βόλου με την Ηγουμενίτσα, που αποτελούν λιμάνια-πύλες της χώρας, καθώς επίσης για τη σύνδεση των περιφερειών Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, τόσο μεταξύ τους, όσο με τη Βόρεια και Νότια Ελλάδα, αλλά και ευρύτερα με χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η ζημιά του ελληνικού δημοσίου, από την εγκατάλειψη του έργου, υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ, πράγμα αδιανόητο αφού το ποσό αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη συνέχισή του. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από τους βουλευτές να διερευνηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει οι εταιρείες.

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, ο κ. Σκοτινιώτης υπογράμμισε ότι πρόκειται για αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας και είναι ανάγκη να προχωρήσουν τα έργα που αφορούν στην αναβάθμιση των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων, ώστε να μπορεί να υποδέχεται μεγάλα αεροσκάφη με πλήρες φορτίο, και παράλληλα να προχωρήσει το έργο της οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ. Ζήτησε δε από την ΥΠΑ και την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσουν την πολιτική τους για την αξιοποίηση του αεροδρομίου, τονίζοντας ότι με τα έργα που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, ύψους 40 εκ. ευρώ, και αυτά που πρόκειται να γίνουν, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης των τακτικών πτήσεων και των πτήσεων κάργκο και το αεροδρόμιο θα αναδειχθεί σε κεντρικό αναπτυξιακό πόλο ολόκληρης της Κεντρικής Ελλάδας.

Για το έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, ο κ. Σκοτινιώτης τόνισε ότι κακώς έμεινε εκτός ΕΣΠΑ. Ειδικά για το Βόλο, όπως είπε, αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας, δεδομένου ότι θα συμβάλλει στη στήριξη του τουρισμού, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην ενδυνάμωση του αναπτυξιακού διπόλου Βόλου-Λάρισας, ενώ θα αποτελέσει επίσης το πρώτο βήμα για την αναβίωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου με σύγχρονους όρους και την ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου. Αναφέρθηκε, μάλιστα, στη σύσκεψη που έγινε στις 20.1.2012 στο Βόλο, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλου, κατά την οποία υπήρξε ευρεία σύγκλιση και τελικά επιτεύχθηκε η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προϋπολογισμό 22.105.600 ευρώ. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο έργα: α) Αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής και σταθμών και β) εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ο δήμαρχος Βόλου επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει έστω και μικρή εκταμίευση πόρων μέσα στο 2012, προκειμένου το έργο να ενταχθεί ως συνεχιζόμενο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2013 και να μην απενταχθεί λόγω οικονομικής στενότητας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Παναγιώτης Θεοφανόπουλος δεσμεύτηκε ότι όντως θα υπάρξει εκταμίευση έως το τέλος του έτους, περίπου 30.000 ευρώ, και στις αρχές του 2013 θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη δημοπράτηση των έργων. Μέχρι το 2015 θα έχουν ολοκληρωθεί, όπως είπε, ενώ δεσμεύτηκε επίσης ότι αν η δαπάνη υπερβεί τα 22 εκατ., το επιπλέον ποσό θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ.

Από την πλευρά της η διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Φ. Παπαδημητροπούλου ενημέρωσε την Επιτροπή ότι ολοκληρώνεται από ΓΕΑ και ΥΠΑ η μελέτη των έργων αναβάθμισης των κεντρικών διαδρόμων και τροχοδρόμων του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου, προϋπολογισμού περίπου 40 εκ. ευρώ, και δεσμεύτηκε ότι η επένδυση θα υλοποιηθεί είτε μέσω ΕΣΠΑ, είτε από πόρους της ΥΠΑ. Ωστόσο, δεν ανέλαβε καμία δέσμευση για την οδική σύνδεση του αεροδρομίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ.

Τέλος, έγινε ενημέρωση για τα έργα που σχεδιάζει η ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δήμο Βόλου: α) την ανάπτυξη πάρκου αναψυχής και αθλητικού κέντρου στο πρώην αμαξοστάσιο Νέας Ιωνίας, προϋπολογισμού 1,9 εκ. ευρώ και β) ανάπτυξη εγκαταστάσεων αναψυχής και εστίασης στο σταθμό Βόλου, προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Ν. Ιωαννίδης επισήμανε ότι στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς εκφράζουν την αισιοδοξία ότι θα βρεθούν επενδυτές.

 

Ο κ. Αγοραστός

Σημειώνεται ότι στην ίδια συνεδρίαση ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός έκανε παρέμβαση για την Ε65, την Ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας, Αχελώο και Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου. Ο ίδιος ανέφερε ότι πρέπει «να συνεχιστούν τα έργα προς όφελος των πολιτών και της εθνικής οικονομίας».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το