Photo Gallery, Τοπικά

Το πλαφόν για τα ραντεβού στους γιατρούς εκτός ΙΚΑ υπερκαλύπτεται γρήγορα

Ταλαιπωρία ασφαλισμένων για εξέταση και συνταγογράφηση


 

Δεν έχει τελειωμό η ταλαιπωρία για τους χιλιάδες ασφαλισμένους του ΙΚΑ στο Βόλο, καθώς πλέον πρέπει να τηλεφωνούν σε δεκάδες γιατρούς, προκειμένου να βρουν κάποιον διαθέσιμο και να κλείσουν ραντεβού για μια εξέταση εκτός των γιατρών του Ιδρύματος… Κι αυτό διότι οι λίστες με τα ραντεβού των περισσοτέρων γιατρών που είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ ή τον ΟΑΕΕ και έχουν δηλώσει ότι θέλουν να εξυπηρετούν και τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, «κλείνουν» γρήγορα, ακόμη και τις δύο πρώτες ημέρες του μήνα…

 

 

 

Αιτία γι’ αυτά τα πλαφόν επισκέψεων και συνταγών που έχει θέσει η διοίκηση του ΙΚΑ στους γιατρούς, που δέχονται ασφαλισμένους στα ιατρεία τους, πλαφόν που τέθηκαν προκειμένου να περιορίσει το ΙΚΑ την ιατρική δαπάνη. Σημειώνεται ότι τα πλαφόν είναι για 80 επισκέψεις σε γιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ και 100 συνταγές το μήνα και 50 επισκέψεις σε γιατρούς του ΙΚΑ, που δέχονται εκτός ωραρίου στο Ίδρυμα, στα ιατρεία τους.

Όπως επισημαίνουν γιατροί «με τα πλαφόν αυτά ουσιαστικά καταργείται η ελεύθερη επιλογή γιατρού για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, καθώς ένας ηλικιωμένος χρειάζεται δύο και τρεις συνταγές το μήνα, οπότε το όριο των 100 συνταγών, σημαίνει περίπου 30-50 επισκέψεις…».

Γιατρός στη Ν. Ιωνία που υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως οικογενειακός στο ΙΚΑ και του οποίου η σύμβαση έληξε και δεν ανανεώθηκε, είδε το πλαφόν των ραντεβού του για το μήνα Μάιο να υπερκαλύπτεται σε λίγες μόλις ώρες την Παρασκευή 29 Απριλίου, με αποτέλεσμα ασφαλισμένοι που τους δεχόταν επί σειρά ετών, να μην μπορούν πλέον να τον επισκεφθούν και να διαμαρτύρονται στο ΙΚΑ.

«Έχω τη σύζυγό μου με αλτσχάιμερ και περίμενα από τις 6.30’ το πρωί, χωρίς τελικά να κατορθώσω να κλείσω ραντεβού», δήλωσε ασφαλισμένος του ΙΚΑ στη Ν. Ιωνία. «Τώρα θα αναγκαστώ να ψάξω στους παθολόγους που δεν γνωρίζουν το περιστατικό της γυναίκας μου, για να κλείσω ραντεβού», πρόσθεσε.

Αυτό συμβαίνει καθημερινά με χιλιάδες ασφαλισμένους, που τηλεφωνούν στους 50 περίπου παθολόγους που είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ και δέχονται και ασφαλισμένους του ΙΚΑ και οι οποίοι αναγκάζονται να τηλεφωνούν από γιατρό σε γιατρό. Οι γιατροί δεν έχουν ενταχθεί στο σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού «184» του ΙΚΑ, όπως συμβαίνει με τους γιατρούς του Ιδρύματος.

Πάντως στέλεχος της Υγειονομικής Μονάδας του ΙΚΑ Βόλου δήλωσε για το πρόβλημα, πως «γίνεται και κατάχρηση από την πλευρά των ασφαλισμένων, καθώς πλέον με μεγαλύτερη ευκολία και χωρίς πολλή σκέψη απευθύνονται στους γιατρούς».

Μάλιστα το στέλεχος του ΙΚΑ σημειώνει ότι «καθημερινά στο Μικροβιολογικό Εργαστήριο της τοπικής Μονάδας γίνονται 130 αιμοληψίες, ωστόσο μόλις το 50% αυτών απευθύνονται τις επόμενες ημέρες στο Εργαστήριο, για να λάβουν τις απαντήσεις των αιματολογικών τους εξετάσεων. Και τα αντιδραστήρια κοστίζουν…».

Τη λύση αναμένεται πάντως να δώσουν οι 24 γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων που αναμένεται να προσληφθούν εντός των προσεχών ημερών και να επανδρώσουν τη Μονάδα, σύμφωνα με την προκήρυξη που είχε γίνει τον περασμένο Νοέμβριο.

 

Στο υπουργείο Υγείας

οι διοικητικοί υπάλληλοι

Αντιδράσεις μεταξύ των διοικητικών υπαλλήλων της Υγειονομικής Μονάδας του ΙΚΑ Βόλου προκαλεί η απόφαση της διοίκησης να ενταχθούν στο υπουργείο Υγείας, αντί του υπουργείου Εργασίας στο οποίο υπάγονται σήμερα. Οι υγειονομικοί υπάλληλοι των Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ εντάσσονται αυτοδίκαια στο Υπουργείο Υγείας, ωστόσο οι διοικητικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν, μέσω ατομικής δήλωσης την οποία κλήθηκαν να υποβάλουν. Ορισμένοι υπάλληλοι αρνήθηκαν να συμφωνήσουν στη δήλωση, καθώς δεν θέλουν να υπαχθούν στο νέο οργανισμό ΕΟΠΥΥ, διότι θεωρούν πως «θα μείνουν μετέωροι εργασιακά και ασφαλιστικά, ενώ δεν υπάρχουν σχετικές δεσμεύσεις για τη βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη».

Στο υποκατάστημα του ΙΚΑ Βόλου πάντως έχουν αναλάβει εργασία το τελευταίο διάστημα επτά υπάλληλοι που έχουν μετατεθεί από τον ΟΣΕ.

 

Ταλαιπωρία

για ασφαλισμένους

του ΤΑΠ ΟΤΕ

Ταλαιπωρία υφίστανται και οι ασφαλισμένοι του ΤΑΠ ΟΤΕ, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι του ΟΣΕ Βόλου, καθώς πρέπει για την πληρωμή των ιατρικών τους εξόδων, να απευθύνονται στο γραφείο του Ταμείου τους στη Θεσσαλονίκη… Παλαιότερα λειτουργούσε σχετικός ανταποκριτής στο Βόλο, ωστόσο λόγω της περιστολής εξόδων του ΟΣΕ αυτός καταργήθηκε. Έτσι οι ασφαλισμένοι πρέπει να μεταβαίνουν ιδίοις εξόδοις στη Θεσσαλονίκη ή να αποστέλλουν ταχυδρομικά τα σχετικά δικαιολογητικά, προκειμένου να πληρωθούν ιατρικές δαπάνες.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν, η πληρωμή με ταχυδρομική αποστολή καθυστερεί πάνω από τρεις μήνες… Επίσης αν μεταβούν στη Θεσσαλονίκη, δεν είναι βέβαιο ότι θα εξυπηρετηθούν αυθημερόν, καθώς στο γραφείο του ΤΑΠ ΟΤΕ της συμπρωτεύουσας απευθύνονται όλοι οι ασφαλισμένοι της Θεσσαλίας και όλης της Βόρειας Ελλάδας…

«Πρέπει να φύγεις από το Βόλο ξημερώματα, για να είσαι σίγουρος ότι θα εξυπηρετηθείς», προσθέτει ασφαλισμένος του ΤΑΠ ΟΤΕ, σήμερα συνταξιούχος του ΟΣΕ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το