Photo Gallery, Τοπικά

Το μέλλον του λιμανιού η κρουαζιέρα

 

Τρία κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν χθες στο Βόλο

 

 

Πάνω από 1300 επιβάτες μετέφεραν χθες στο Βόλο τρία κρουαζιερόπλοια

 

 

 

Πάνω από 1300 τουρίστες βρέθηκαν χθες στο Βόλο, με τα τρία κρουαζιερόπλοια που κατέπλευσαν στο λιμάνι, μεταφέροντας Γερμανούς, Βρετανούς και Κύπριους επισκέπτες. Για τρίτη φορά φέτος στο λιμάνι του Βόλου κατέπλευσαν τρία κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα προβλήματα εξυπηρέτησης που αντιμετώπισαν.

 

 

 

Τα τρία πλοία «έδεσαν» στην προβλήτα 2 του λιμανιού, τα δύο στην περιοχή που είναι περιφραγμένη και ασφαλής και όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν στο Βόλο και το τρίτο στην ίδια προβλήτα, αλλά σε περιοχή που δεν ελλιμενίζονται κρουαζιερόπλοια και όπου για λόγους ασφαλείας είχαν τοποθετηθεί εμπορευματοκιβώτια αντί φράχτη για την αποβίβαση – επιβίβαση των επιβατών.

Πρόκειται για τα κρουαζιερόπλοια «Salamis Filoxenia», που μετέφερε 242 τουρίστες κυρίως Κύπριους, το «Deautchland» που μετέφερε 429 κυρίως Γερμανούς και το «Discovery» που μετέφερε 649 επιβάτες, κυρίως Βρετανούς, Αυστραλούς, Αμερικανούς και Καναδούς.

Μεγάλος αριθμός τουριστών έμεινε στην πόλη του Βόλου, όπου απόλαυσε τα αξιοθέατα που ήταν ανοιχτά και δέχονταν το κοινό, ενώ αλγεινή εντύπωση προκάλεσε κυρίως στους Κύπριους, το γεγονός ότι τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά. Είναι χαρακτηριστικό ότι και σε προηγούμενη άφιξη κρουαζιεροπλοίου με Κύπριους προ 15νθημέρου (ημέρα Τετάρτη), επειδή είχε καθυστερήσει να καταπλεύσει αυτό στο λιμάνι από την Κωνσταντινούπολη, καθώς είχε χάσει τη ζωή του ένας επιβάτης από καρδιακή προσβολή, γνωστοποιήθηκε στους επιβάτες ότι τα καταστήματα του Βόλου έκλεισαν στις 4 μ.μ., προκαλώντας αντιδράσεις.

Συνολικά κατέβηκαν από τα πλοία, μαζί με τα πληρώματα, πάνω από 1500 επισκέπτες της πόλης.

Το κρουαζιερόπλοιο με τους Κύπριους προέρχονταν από την Αλεξανδρούπολη και απέπλευσε το απόγευμα για την Τήνο, το δεύτερο με τους Γερμανούς προερχόμενο από Μυτιλήνη απέπλευσε για Μύκονο, ενώ το τρίτο με τους Βρετανούς και τους Αυστραλούς που προερχόταν από Πειραιά, απέπλευσε για Μυτιλήνη.

Τα μηνύματα από την κρουαζιέρα για το λιμάνι του Βόλου είναι ελπιδοφόρα από τις εταιρίες, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, αναμένεται περαιτέρω αύξηση των αφίξεων κατά την περίοδο της κρουαζιέρας το 2012. Την ίδια ώρα προωθείται η απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών στον τομέα της κρουαζιέρας και στο λιμάνι του Βόλου, βάσει κυβερνητικού σχεδίου.

 

 

 

Περίπου 70.000 τουρίστες έφθασαν ή θα φθάσουν μέχρι τέλος Νοεμβρίου φέτος στο λιμάνι του Βόλου με τα κρουαζιερόπλοια που συμπεριέλαβαν την περιοχή μας στα προγράμματά τους. Συνολικά φέτος έγιναν ή απομένουν να γίνουν 65 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, αριθμός σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2010. Σύμφωνα με υπολογισμούς, εφόσον δεν υπάρξει κάποιο διεθνές κοσμοϊστορικό γεγονός, που θα επηρεάσει και τον τουρισμό, την επόμενη περίοδο κρουαζιέρας, δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι το Νοέμβριο του 2012, αναμένεται οι αφίξεις στο Βόλο να αυξηθούν περαιτέρω.

Οι ελπίδες αυτές τροφοδοτούνται και από το άνοιγμα που επιχειρείται στη ρωσική και την ισραηλινή τουριστική αγορά, καθώς και στο ότι μέχρι τότε αναμένεται να έχει επέλθει πολιτική ηρεμία στις χώρες της λεγόμενης αραβικής άνοιξης, την Αίγυπτο, τη Λιβύη και τη Συρία, η κατάσταση των οποίων σαφώς και επηρεάζει την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Οριστικές πάντως προβλέψεις για τις αφίξεις του 2012 αναμένεται να γίνουν στις αρχές Ιανουαρίου, όταν και θα οριστικοποιηθούν τα προγράμματα των εταιριών κρουαζιέρας.

 

Τι ζητούν οι επιβάτες

κρουαζιεροπλοίων

 

Οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων που φθάνουν στο Βόλο, θέλουν να έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο επιβατικό σταθμό, με εστιατόριο, καφετέρια, ιατρείο, χώρους ψυχαγωγίας και  ανοιχτά εμπορικά καταστήματα. Στα πρότυπα αυτά εξάλλου λειτουργούν οι επιβατικοί σταθμοί όλων των μεγάλων λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.

Αντίθετα η υποδοχή των επιβατών γίνεται σε ένα τολ (προκατασκευασμένο κτίριο) στην προβλήτα 2… Από εκεί οι τουρίστες πρέπει να φθάσουν πεζή μέχρι το κέντρο της πόλης.

«Μίνι μπας» ή ταξί θα έλυναν το πρόβλημα της μετακίνησης, που εμποδίζει και η έλλειψη πινακίδων σήμανσης. Άλλωστε οι περισσότεροι επιβάτες είναι κυρίως τουρίστες τρίτης ηλικίας, στα πλαίσια προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού.

Εξάλλου η μη συγκοινωνιακή σύνδεση της προβλήτας, όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια με το κέντρο της πόλης, αποτελούν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα.

Η προβλήτα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, είναι αυτή, όπου εναποτίθενται το σκραπ και τα κοντέινερ…

Ο Βόλος περιλαμβάνεται στα 20 λιμάνια της χώρας, όπου θα απελευθερωθούν οι λιμενικές υπηρεσίες στον τομέα της κρουαζιέρας (προβλήτες, καβοδεσία, φύλαξη κ.ά.).

Το λιμάνι θα εξειδικευθεί σε συγκεκριμένες αγορές και θα αναπτύξει στοχευμένες στρατηγικές ανάπτυξης, ενώ θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες εποπτείας από το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με παράλληλη μείωση της γραφειοκρατίας. Ο έλεγχος του ΟΛΒ θα παραμείνει στο Δημόσιο, αλλά θα παραχωρηθούν δικαιώματα παροχής λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας επιδεικνύουν «κολοσσοί» του κλάδου, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, η Costa, η MSC και η Celebrity. Η προσδοκία είναι ότι η απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών στο λιμάνι του Βόλου θα φέρει επενδύσεις, κυρίως στο τέρμιναλ και αύξηση των θέσεων απασχόλησης.

Οι ξένες εταιρίες κρουαζιέρας ζητούν επιτακτικά, κάτι που έχει ζητήσει και η τρόικα, να απελευθερωθούν οι λιμενικές υπηρεσίες και να μην επιβάλλονται ειδικά τέλη, που επιβαρύνουν τις κρουαζιέρες.

Παράλληλα θέτουν και το ζήτημα της ασφάλειας και εφαρμογής των μέτρων του διεθνούς κώδικα ISPS.

Εταιρίες κρουαζιεροπλοίων διαπιστώνουν ότι στις εισόδους των ελληνικών λιμανιών, ο έλεγχος είναι ανεπαρκής. Επίσης υποστηρίζουν ότι σε πολλές περιπτώσεις ο έλεγχος από τους ανιχνευτές, όπως αυτός που γίνεται στο τολ της προβλήτας 2 του λιμανιού του Βόλου, παρακάμπτεται, επειδή είναι πολύ εύκολη η είσοδος από τη θύρα εξόδου των επιβατών.

Μάλιστα υπογράμμιζαν ότι το προσωπικό που διατίθεται στις πύλες και στα συστήματα ασφαλείας, παραμένει μόνο όσο βρίσκεται το πλοίο στο λιμάνι, με αποτέλεσμα στις περισσότερες ώρες της ημέρας οι είσοδοι ουσιαστικά να είναι αφύλακτες.

Σημειώνεται ότι το ζήτημα της λήψης μέτρων στο λιμάνι του Βόλου μέσω διαγωνισμού, παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και πέντε χρόνια, όπως και στα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς το κόστος εγκατάστασης του συστήματος ασφαλείας είναι ακριβό και ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.

Αντί του συστήματος ασφαλείας στα μεγάλα λιμάνια της χώρας όπως και στου Βόλου εφαρμόζονται ισοδύναμα μέτρα ασφαλείας από το Λιμενικό Σώμα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το