Photo Gallery, Τοπικά

Τοποθετούν υγραεριοκίνηση στα χωράφια…

Οι τεχνίτες υγραεριοκίνησης πρέπει να είναι πιστοποιημένοι

Η αύξηση της χρήσης υγραερίου για την κίνηση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει στην αύξηση των τεχνιτών που τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης. Οι εν λόγω τεχνίτες πρέπει να είναι πιστοποιημένοι. Ωστόσο, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μοτοσικλετών (ΣΙΣΑΜ) Μαγνησίας «τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης διάφοροι, ακόμη και Σκοπιανοί και Βούλγαροι, στα χωράφια…».

Εγκαταλείπουν τη βενζίνη και προστρέχουν στο υγραέριο. Εκατοντάδες αυτοκίνητα και στο Νομό Μαγνησίας κινούνται  ήδη με υγραέριο. Άλλωστε, η τιμή του υγραερίου είναι στο μισό της αμόλυβδης βενζίνης, ενώ στα πλεονεκτήματα του καυσίμου περιλαμβάνεται ο καθαρός κινητήρας και η εφάμιλλη της βενζίνης ιπποδύναμη. Όσον αφορά στην ασφάλεια, οι ειδικοί δηλώνουν κατηγορηματικά, πως οι δεξαμενές υγραερίου είναι 20 φορές πιο ασφαλείς από της βενζίνης…

Τη νέα αυτή αγορά, ωστόσο, θέλουν να εκμεταλλευθούν και τεχνίτες-συνεργεία αυτοκινήτων, που δεν διαθέτουν τη σχετική πιστοποίηση, για την τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης.

«Στην αγορά επικρατεί χάος. Ακόμη μια φορά το κράτος αποδεικνύεται λίγο. Τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης Βούλγαροι, Σκοπιανοί, ακόμη και στο χωράφι, και καλύπτονται με υπεύθυνες δηλώσεις μηχανολόγων από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΙΣΑΜ κ. Χρ. Ευαγγέλου.

Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σπεύδουν στα τρία επίσημα πιστοποιημένα συνεργεία που λειτουργούν στο Βόλο και τοποθετούν συσκευές υγραεριοκίνησης, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα από τα καύσιμα, καθώς η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει το 1,7 ευρώ. Το κάνουν κυρίως όσοι διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, όπως οι ταξιτζήδες.

«Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν. Οι μηχανολόγοι από Αθήνα και Θεσσαλονίκη που καλύπτουν με υπεύθυνες δηλώσεις αυτούς που τοποθετούν τα συστήματα, μπορεί να υπογράφουν συγχρόνως 30 βεβαιώσεις την ίδια ημέρα σε όλη την Ελλάδα… Τα ΚΤΕΟ ούτως ή άλλως τις δέχονται. Η κατάσταση είναι χαώδης», προσθέτει ο πρόεδρος του ΣΙΣΑΜ Μαγνησίας.

Το συνεργείο που θα κάνει τη μετατροπή, πρέπει να είναι πιστοποιημένο για εργασίες υγραερίου, που επιβάλλεται να πληρούν τα ευρωπαϊκά προαπαιτούμενα.
Ο τεχνίτης πρέπει να διαθέτει αντίστοιχο πιστοποιητικό. Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται, επιβάλλεται να φέρουν την πιστοποίηση της ΕΕ.
Ο τεχνίτης συστημάτων υγραερίου υπογράφει υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 προς το ΚΤΕΟ, αναφέροντας ότι η διαδικασία πληροί τα προβλεπόμενα από το νόμο.  Η διαδικασία επιβεβαιώνεται ως προς τη νομιμότητά της από το ΚΤΕΟ μέσω διενέργειας τεχνικού ελέγχου. Η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας συμπληρώνει στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος τη χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου.
«Το νομικό πλαίσιο πρέπει να αλλάξει. Δεν μπορεί ένας μηχανολόγος από τη Θεσσαλονίκη, να υπογράφει για την υγραεριοκίνηση που τοποθετεί το συνεργείο στο Βόλο. Διαμαρτυρόμαστε εδώ και δύο χρόνια. Εξάλλου τα παράνομα συνεργεία δεν καταβάλλουν φόρους, ενώ η νομοθεσία δεν επιβάλλει την έκδοση απόδειξης για την τοποθέτηση από τον τεχνίτη, αλλά για τις συσκευές που τοποθετούνται. Στο Βόλο υπάρχουν μόνον τρία αδειοδοτημένα συνεργεία τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης, πιστοποιημένα από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών», τονίζει ο κ. Ευαγγέλου.

«Το παραεμπόριο έχει αυξηθεί. Τα συνεργεία πρέπει να είναι πιστοποιημένα και διαπιστευμένα. Η Διεύθυνση Συγκοινωνιών έχει εκδώσει άδειες και για τους χώρους εγκατάστασης και για τους τεχνίτες. Δύο πιστοποιητικά. Απαραίτητη είναι και η άδεια άσκησης επαγγέλματος υγραεριοτεχνίτη ή τεχνίτη αερίων», επισημαίνει ο πιστοποιημένος ιδιοκτήτης συνεργείου υγραεριοκίνησης οχημάτων κ. Απ. Τσαρδακάς.

«Οι βεβαιώσεις κοστολογούνται 60-150 ευρώ και χωρίς απόδειξη. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν μας προστατεύουν. Βέβαια, εδώ πρέπει να πούμε ότι το ΚΤΕΟ κάνει σωστά τον έλεγχο και δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας. Ωστόσο στη διετία πρέπει να γίνει επανέλεγχος και επαναβεβαίωση της καλής λειτουργίας του συστήματος. Τότε πού θα βρει τον πιστοποιημένο; Θα ξηλώσει το σύστημα, για να τοποθετήσει άλλο, αν δεν πιστοποιηθεί; Οι πιστοποιημένοι τεχνίτες δεν μπορούν να υπογράψουν για μη πιστοποιημένους», καταλήγει ο κ. Ευαγγέλου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς για την υγραεριοκίνηση, η απόσβεση της τοποθέτησης της συσκευής, γίνεται μέσα σε 25.000-30.000 χιλιόμετρα.

Οι συσκευές, που κοστίζουν ανάλογα με τη χώρα προμήθειάς τους (πιο ακριβές οι ολλανδικές, αλλά υπάρχουν και φθηνότερες ιταλικές, πολωνικές και ιταλοτουρκικές), είναι συμβατές με όλους τους τύπους βενζινοκινητήρων, παρέχουν ασφάλεια, οικονομία και μέγιστη απόδοση, αυτονομία λόγω της δυνατότητας εναλλαγής των καυσίμων από υγραέριο σε βενζίνη, εφόσον τελειώσει το πρώτο, καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον, λιγότερες φθορές για τους κινητήρες, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του καταλύτη. Ωστόσο υπάρχουν και τα μειονεκτήματα, που είναι η δέσμευση χώρου στο πορτ μπαγκάζ και το μικρό δίκτυο των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο στην Ελλάδα. Η τοποθέτηση διαρκεί δύο ημέρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος και με την προέλευση της συσκευής. Ο εξοπλισμός που εγκαθίσταται στο αυτοκίνητο, επιτρέπει την εκ περιτροπής χρήση της βενζίνης και του υγραερίου, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό, να διαθέτει πάντοτε καύσιμα.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το