Κατηγορίες: Photo GalleryΤοπικά

Τάση για πλειοδοσία σε υψηλούς βαθμούς

Για μαθητές της Γ’ Τάξης Λυκείων του Νομού Μαγνησίας

Πλειοδοσία υψηλών βαθμών φαίνεται πως υπάρχει στους μαθητές της Γ’ Τάξης Λυκείων του Νομού Μαγνησίας προκειμένου να μην αδικηθούν στην προσμέτρηση του προφορικού με το γραπτό βαθμό για την εισαγωγή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μάλιστα υψηλές βαθμολογίες μπαίνουν και στα μαθήματα γενικής παιδείας, ώστε να μη «χαλάσει» η εικόνα του απολυτηρίου.

Τους βαθμούς τους για το πρώτο τετράμηνο λαμβάνουν αυτές τις ημέρες οι μαθητές Λυκείων της Μαγνησίας. Η γνώριμη εικόνα της προσέλευσης των γονέων στα σχολεία για να παραλάβουν τον έλεγχο επίδοσης εμφανίζεται σε Λύκεια της πόλης.

Η αγωνία, η αμηχανία, ο προβληματισμός και η ικανοποίηση είναι συναισθήματα που κυριαρχούν στους διαδρόμους των διδακτηρίων, όταν οι γονείς βγαίνουν από τις αίθουσες έχοντας πάρει από τους καθηγητές τους βαθμούς.

Ποια είναι, όμως, η εικόνα που διαμορφώνεται στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών της Γ’ Τάξης Λυκείου;

Όπως τονίζουν διευθυντές και καθηγητές, η γενική τάση είναι αυτή της πλειοδοσίας υψηλών βαθμών στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; «Προκειμένου να μη δημιουργηθεί πρόβλημα στον υποψήφιο με τον προφορικό βαθμό και χάσει μόρια για την εισαγωγή του σε κάποιο Τμήμα» τονίζουν.

Σύμφωνα με τα ισχύοντα, ο προφορικός βαθμός επηρεάζει είτε στην αύξηση είτε στη μείωση του βαθμού πρόσβασης ανά μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις έχοντας συμβολή 30%. Όταν ο προφορικός βαθμός (δηλαδή ο μέσος όρος των δύο τετραμήνων) είναι υψηλότερος από το γραπτό βαθμό των πανελλαδικών εξετάσεων, τότε ο βαθμός πρόσβασης «τσιμπάει» προς τα πάνω, ακόμη και κατά 0,6 μονάδα που ισοδυναμεί με αρκετά μόρια εισαγωγής.

Όταν, όμως, ο προφορικός βαθμός είναι μικρότερος από το γραπτό, τότε ο βαθμός πρόσβασης μειώνεται, που σημαίνει ότι υποψήφιος ζημιώνεται με απώλεια μορίων.

Αυτήν την κατάσταση ουσιαστικά θέλουν να αποφύγουν οι καθηγητές και μαζί τις γκρίνιες των υποψηφίων και των γονέων τους, και γι’ αυτό στη Γ’ Τάξη συνηθίζεται να δίνουν κάτι παραπάνω ως προς τον προφορικό βαθμό. Επομένως, αν ένας μαθητής είναι πολύ καλός στις επιδόσεις του, οι προφορικοί βαθμοί μπορεί να αγγίζουν το άριστα, ενώ αν είναι μέτριες οι επιδόσεις του, τότε και πάλι οι προφορικοί βαθμοί θα επιδιωχθεί να είναι μια κλίμακα παραπάνω.

Αλλά και στα μαθήματα γενικής παιδείας που δεν εξετάζονται πανελλαδικά, παρατηρείται πλειοδοσία υψηλών βαθμών, για να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα ο βαθμός του απολυτηρίου.

Πάντως το ενδιαφέρον είναι πως ενώ στη Β’ Τάξη Λυκείου οι μαθητές βαθμολογούνται με μεγαλύτερη φειδώ, ώστε να ενεργοποιηθούν και να είναι σε εγρήγορση, στη Γ’ Τάξη οι καθηγητές γίνονται περισσότερο γαλαντόμοι.

Και στο όλο πλαίσιο υπάρχουν και οι αντιδράσεις των γονέων που ενίοτε διαμαρτύρονται στους καθηγητές, γιατί δεν έδωσαν υψηλή βαθμολογία στα παιδιά τους επιρρίπτοντάς τους ευθύνες ότι δεν εισήχθησαν σε μια Σχολή από τη δική τους βαθμολογία.

Για το θέμα ο καθηγητής Βιολογίας κ. Διονύσης Σταμάτης τόνισε πως ουσιαστικά οι καθηγητές είναι όμηροι αυτής της κατάστασης, από το 1999 που άρχισε το εθνικό απολυτήριο και οι γονείς κόπτονται για τους βαθμούς. Πολλά παιδιά μολονότι έχουν γράψει μικρούς βαθμούς στο σχολείο, ζητούν να βαθμολογηθούν με άριστα για να μη χάσουν μόρια στις πανελλαδικές.

Η διευθύντρια του 3ου Γενικού Λυκείου Βόλου κ. Καίτη Γαρυφάλλου σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία ως προς τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, αν και κυριαρχούν οι μέτριες και άνω. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τους γονείς ήρθε και πήρε τις βαθμολογίες. Γενικά οι γονείς ενδιαφέρονται για τη σχολική επίδοση του παιδιού τους και καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς έρχονται στο σχολείο και ρωτούν τους καθηγητές.

Πάντως η ίδια πρόσθεσε πως στη Γ’ Τάξη Λυκείου οι καθηγητές προσπαθούν να μην αδικήσουν με τις βαθμολογίες τους μαθητές και γι’ αυτό σε ένα βαθμό τους βοηθούν, για να μη στερηθούν μόρια από τον προφορικό βαθμό, ο οποίος παίζει ρόλο.

 

Η αγωνία των γονέων 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 3ου Γενικού Λυκείου Βόλου κ. Χρήστος Ιατρού τόνισε πως ο γονιός πάντοτε έχει την αγωνία του για τις σχολικές επιδόσεις του παιδιού του. Βέβαια ίσως να μην είναι στο βαθμό των παρελθόντων ετών, ενδεχομένως και λόγω της ανεργίας που υπάρχει στους πτυχιούχους.

Ο ίδιος τόνισε ένα στοιχείο που τον προβληματίζει ιδιαίτερα και σχετίζεται με την επικοινωνία του παιδιού με το γονέα λέγοντας πως αυτή η επαφή χάνεται διαρκώς λόγω και της τεχνολογίας. Δηλαδή το παιδί μπαίνει στο σπίτι, χαιρετά το γονέα και ανοίγει αμέσως τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να απορροφηθεί εκεί. Παράλληλα λόγω της κρίσης ο γονέας είναι ζητούμενο πώς θα βρει την ψυχική δύναμη για να κατευθύνει το παιδί του σωστά με τη σχολική επίδοση.

Share

Πρόσφατα άρθρα

Ζήτησε από οδηγό Uber να του βρει πληρωμένο δολοφόνο για να σκοτώσει την πρώην σύζυγό του

Ανδρας από την Κένυα συνελήφθη στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ, με την κατηγορία ότι προσπάθησε να…

26 Δεκεμβρίου 2023

Ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου: Ανεξέλεγκτα τα ποτά «μπόμπες» στις γιορτές – Εργαστήριο νόθευσης

Μπροστά σε εκατοντάδες μπουκάλια αλκοόλ και πολλά λίτρα άγνωστης προέλευσης αλκοολούχου, διάφανου υγρού βρέθηκαν οι…

26 Δεκεμβρίου 2023

Δύο φωτιές στα Φαναράκια – Σε σκάφος στην παραλία και σε δένδρο στον Αγ. Κωνσταντίνο

Σε δύο συμβάντα κλήθηκε να επέμβει η Πυροσβεστική Υπηρεσία Βόλου στη διάρκεια της εκδήλωσης για…

26 Δεκεμβρίου 2023

Φωτιά σε δένδρα στη Ζαγορά

Φωτιά ξέσπασε το απόγευμα σε δένδρα στην περιοχήτης Ζαγοράς. Η Π.Υ. Βόλου ενημερώθηκε στι 17.45…

26 Δεκεμβρίου 2023

Βασίλης Καρράς: Συγκίνηση στο τελευταίο αντίο – Έπαιξαν μπουζούκι και τραγούδησαν «δεν πάω πουθενά»

Συγκινητικές στιγμές εκτυλίχθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης, στην κηδεία του Βασίλη Καρρά, στον Ιερό Ναό…

26 Δεκεμβρίου 2023

Ο Σούνακ α λα «Μόνος στο Σπίτι» στη Downing Street – Το βίντεο ανήμερα των Χριστουγέννων

Σαν άλλος… Κέβιν Μακάλιστερ από την αγαπημένη ταινία «Μόνος στο Σπίτι» εμφανίστηκε ο Βρετανός πρωθυπουργός,…

26 Δεκεμβρίου 2023