Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Σχολικός ραδιοφωνικός σταθμός

 Έτοιμος να λειτουργήσει στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας από καθηγητές και μαθητές
Έτοιμος να λειτουργήσει στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας από καθηγητές και μαθητές

Έτοιμος είναι ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός που λειτουργεί σε σχολείο. Η πρωτοβουλία ανήκει στον τομέα ηλεκτρονικών του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας που μετά από την προμήθεια του απαιτούμενου εξοπλισμού και τη συστηματική εργασία των καθηγητών, δημιουργήθηκε ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός που εκπέμπει μέσω ιστοσελίδας. Από τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιούνται κανονικά εκπομπές από καθηγητές και μαθητές σχολείων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον σε μια προσπάθεια να εκφράσουν ιδέες και προβληματισμούς πάντα με την αμεσότητα που έχουν τα ερτζιανά.

Σε μια προσπάθεια διάχυσης της ενημέρωσης για τη συγκεκριμένη δράση, μεθαύριο Σάββατο στις 7 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική εκδήλωση στο 2ο ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας και πιο συγκεκριμένα στο Εργαστήριο Οπτικοακουστικών Συστημάτων, όπου μαθητές και καθηγητές θα ενημερωθούν για το ραδιοφωνικό σταθμό. Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλα τα σχολεία του Νομού.

Ο καθηγητής ηλεκτρονικής του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας και υπεύθυνος του Εργαστηρίου Οπτικοακουστικών Συστημάτων, όπου είναι εγκαταστημένος και ο ραδιοφωνικός σταθμός, κ. Κώστας Αμυγδαλίτσης τόνισε πως οι προσπάθειες για να στηθεί αυτός ο ραδιοφωνικός σταθμός ξεκίνησαν πριν από περίπου 2,5 χρόνια. Όλα έγιναν στο περιθώριο των μαθημάτων από τους καθηγητές και άλλων ειδικοτήτων, εκτός των ηλεκτρονικών, όπως των ηλεκτρολόγων, της πληροφορικής. Φέτος καταφέραμε και ολοκληρώσαμε όλο αυτό το εγχείρημα. Μάλιστα εδώ και 15 ημέρες περίπου μεταδίδεται μουσική σε πειραματικό στάδιο διαδικτυακά μέσα από την ιστοσελίδα μας (http://radio.mysch.gr) που έχει γίνει αποκλειστικά γι’ αυτό το σκοπό».

Το σχολείο διερεύνησε το ενδεχόμενο να αποκτήσει κάποια συχνότητα, ενώ επικοινώνησε με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, από την οποία ενημερώθηκε ότι δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο όχι μόνο για τα σχολεία, αλλά και τα πανεπιστήμια, αφού ο νόμος-πλαίσιο είναι αρκετά παλιός. Βέβαια το σχολείο θα καταθέσει κάποιο υπόμνημα για αυτό το θέμα.

Ο ραδιοφωνικός σταθμός μέσω αυτοματοποιημένου συστήματος παίζει μουσική όλη την ημέρα. «Ο στόχος είναι μετά την εκδήλωση του Σαββάτου οι ενδιαφερόμενοι μαθητές και καθηγητές, αφού τους δείξουμε πώς μπορούν να κάνουν τις δικές τους εκπομπές, να τις φιλοξενήσουμε εδώ, ώστε να φτιάξουμε τον πρώτο αμιγώς ραδιοφωνικό σταθμό με παραγωγούς μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα θέματα δεν θα είναι μόνο εκπαιδευτικά, αλλά και άλλα από τον αθλητισμό, τη μουσική, την κοινωνία. Γενικότερα αυτό που θέλουμε, είναι να ανοίξουμε τις πόρτες του σχολείου σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Μαγνησίας, η οποία θέλει να προβάλλει τη δουλειά της μέσα από ένα καθαρά δικό μας ραδιοφωνικό σταθμό» σημείωσε ο κ. Αμυγδαλίτσης.

Ο χώρος 

Ο εξοπλισμός προήλθε σε ένα σημαντικό μέρος από ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά και από πόρους της παλιάς σχολικής επιτροπής, ωστόσο μεγάλη ήταν και η προσωπική εργασία των εκπαιδευτικών. Το θετικό ήταν πως ο εξοπλισμός του σταθμού ολοκληρώθηκε, προτού φανούν έντονα οι συνέπειες της κρίσης.

Στο χώρο του εργαστηρίου οπτικοακουστικών συστημάτων έχει δημιουργηθεί μια σημαντική δομή ραδιοφωνικής παραγωγής που περιλαμβάνει δύο στούντιο, το κύριο και το βοηθητικό. Το κύριο στούντιο αποτελείται από δύο χώρους, το δωμάτιο του ηχολήπτη και το σωμάτιο του παραγωγού που χωρίζονται μεταξύ τους με μόνωση και τζάμι και υπάρχει το βοηθητικό στούντιο, όπου μπορούν να ηχογραφηθούν εκπομπές. Άλλωστε για το πρώτο χρονικό διάστημα ο ηλεκτρονικός τομέας θα είναι αρωγός στις προσπάθειες όλων όσοι θέλουν να κάνουν την εκπομπή τους μέσα από το σταθμό, αλλά ακόμη δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Παράλληλα θα μπορεί να φιλοξενηθεί και μικρό μουσικό σχήμα.

Ο κ. Αμυγδαλίτσης υπογράμμισε τη συνεισφορά των πρώην και νυν διευθυντών του 1ου ΣΕΚ Βόλου και 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας κ.κ. Φιλίππου, Κουκουσέλη, Κουτσοκώστα και Σαβελίδη.

Με τη λειτουργία του ραδιοφωνικού σταθμού ικανοποιούνται και οι ανάγκες του αναλυτικού προγράμματος τομέα ηλεκτρονικών, ενώ οι μαθητές θα έχουν και μια βιωματική εμπειρία. 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το