Photo Gallery, Τοπικά

Σχέδιο για τις μαρίνες Σκιάθου, Σκοπέλου

Το σχέδιο «Νηρηίδες» περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες

 

Μετά το σχέδιο «Ποσειδών» για τα λιμάνια της χώρας, το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε και στο σχέδιο «Νηρηίδες» για τις μαρίνες τουριστικών σκαφών, στο οποίο ενέταξε και τις μαρίνες της Σκιάθου και της Σκοπέλου. Αντίθετα δεν φαίνεται πουθενά στο σχέδιο η μαρίνα τουριστικών σκαφών στο λιμάνι του Βόλου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ), το 2012 σημείωσε μεγάλη μείωση τόσο η διακίνηση επιβατών, όσο και οχημάτων μέσω του λιμανιού για τα νησιά των Β. Σποράδων.

Το σχέδιο «Νηρηίδες» περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία «mega yacht» μαρίνα στο Λαύριο και δύο «luxury» μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι. Οι μαρίνες της Σκιάθου και της Σκοπέλου εντάσσονται στην έβδομη ομάδα μαρίνων, ενώ για της Σκιάθου υπάρχει στο σχεδιασμό η δυνατότητα να μετατραπεί σε μαρίνα «luxury», όπως της Μυκόνου και του Αργοστολίου.

Από το σχέδιο απουσιάζει η μαρίνα του λιμανιού του Βόλου, το σχέδιο της οποίας είχε τροποποιηθεί πέρυσι, μετά τις αντιδράσεις που είχαν εγερθεί από τοπικούς φορείς, αναφορικά με τη χωροθέτησή της στο «Κορδόνι» (λιμενοβραχίονας του λιμανιού).

Το δίκτυο μαρίνων, που σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, υπολογίζεται πως είναι αξίας 249 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα έργα των υποδομών φτάνουν στα 62 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται, πάντως, ότι για ορισμένες από τις μαρίνες θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια νομικά θέματα, που αφορούν στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Στην έβδομη ομάδα, στην οποία θα ενταχθούν οι μαρίνες της Σκιάθου και της Σκοπέλου, ηγέτιδα μαρίνα θα είναι αυτή της Αρετσούς στην Καλαμαριά και θα περιλαμβάνει ακόμη τις μαρίνες στη Θάσο και τον Πλαταμώνα. Η ομάδα διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.

Οι μαρίνες αποτελούν συστατικό στοιχείο ανάπτυξης του τουρισμού. Από τη μελέτη της Ισπανικής Ένωσης Τουριστικών Λιμένων, που διεξήχθη το 2010, προκύπτει ότι κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μια μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450 ευρώ στην τοπική οικονομία. Ένας απλός τουρίστας στις Βαλεαρίδες Νήσους ξοδεύει 59,50 ευρώ την ημέρα, ενώ ένας τουρίστας με σκάφος αναψυχής ξοδεύει 111,5 ευρώ την ημέρα. Σε ό,τι αφορά στην απασχόληση, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τη Βαρκελόνη, για κάθε 100 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 νέες θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς με το yachting κλάδους των τοπικών οικονομιών. Στην Ισπανία εκτιμάται ότι κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργεί 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία, δηλαδή ένα σύνολο 8,34 ευρώ.

Τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα αναδεικνύει η μελέτη, που έκανε το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ειδικότερα, η Ελλάδα, η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην περιοχή της Μεσογείου, έχει το μικρότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Συγκεκριμένα, η χώρα μας διαθέτει 16.040 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 8.924 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή μισή θέση ανά χιλιόμετρο, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. στη Μεσόγειο και την Τουρκία είναι 8,9 θέσεις.

Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία με 6.316 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 226.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 35,8 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η Ισπανία με 6.882 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.555 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 18,9 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Τρίτη είναι η Ιταλία με 9.532 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 130.000 θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή 13,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο. Ακολουθούν η Μάλτα με 5,6 θέσεις ανά χιλιόμετρο, το Μαυροβούνιο με 2,9, η Κροατία με 1,7, η Σλοβενία με 1,1 και η Τουρκία με 0,9. Σημειώνεται ότι η Τουρκία, που μπορεί να φιλοξενήσει 9.827 σκάφη, είχε, το 2009, 3,5 δισ. δολάρια έσοδα από την εκμετάλλευση των σκαφών αναψυχής.

Μείωση διακίνησης επιβατών και τροχοφόρων

Νέα μείωση στη διακίνηση επιβατών και τροχοφόρων μέσω του λιμανιού του Βόλου σημειώθηκε το 2012, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΛΒ. Συνολικά από και προς το λιμάνι του Βόλου ταξίδεψαν πέρυσι από τα νησιά των Β. Σποράδων 331.927 επιβάτες, έναντι 388.909 που είχαν ταξιδέψει το 2011 (λιγότεροι 56.982 επιβάτες ή ποσοστό 14,65%). Σημαντική ήταν η μείωση στους διακινηθέντες με τα ταχύπλοα της γραμμής 89.531, έναντι 118.414 το 2011 (μείωση 24,39%) και με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά 242.396 επιβάτες το 2012, έναντι 270.495 το 2011 (μείωση 10,39%).

Αναφορικά με τη διακίνηση τροχοφόρων, η μείωση έφθασε το 18,43% (10.473), αφού από 56.821 που είχαν διακινηθεί το 2011, πέρυσι διακινήθηκαν 46.348.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το