Photo Gallery, Τοπικά

Στο επίκεντρο τα έργα της Θεσσαλίας

Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων είχε ο γ.γ. κ. Στράτος Σιμόπουλος με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό
Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων είχε ο γ.γ. κ. Στράτος Σιμόπουλος με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό

Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων Υπουργείου Ανάπτυξης – Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων, είχε ο γενικός γραμματέας κ. Στράτος Σιμόπουλος με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό. Στη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν η Αντιπεριφερειάρχης Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου, ο γενικός διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κ. Μέγας, αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες τόσο του υπουργείου, όσο και της Περιφέρειας, εξετάστηκαν αναλυτικά τα μεγάλα δημόσια έργα σε όλη τη Θεσσαλία και η πορεία υλοποίησής τους.

Σε δηλώσεις του ο κ. Σ. Σιμόπουλος ανέφερε τα εξής: «Με χαρά επισκέφτηκα την Περιφέρεια και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας με τον όποιο έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Είδαμε τα θέματα που αφορούν στη Θεσσαλία και κυρίως τα θέματα της Κάρλας, του Αχελώου και των οδικών αξόνων. Επίσης έχουμε δει και την απορροφητικότητα στο ΕΣΠΑ, που για την Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι πολύ υψηλή. Συνεχίζουμε τη συνεργασία και θα έχουμε τακτικές επαφές, γιατί η φιλοσοφία του υπουργείου είναι να μη λειτουργεί ερήμην των τοπικών κοινωνιών και κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η οποία γνωρίζει παρά πολύ καλά τα θέματα του τόπου της.

Παράλληλα επισκέφτηκα τα Τέμπη, όπου η εργολαβία συνεχίζεται. Μπορεί να μην φαίνεται στους ταξιδιώτες, αλλά βρίσκεται σε ικανοποιητικό σημείο και πιστεύω θα είμαστε έτοιμοι, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, προς το τέλος του 2014. Όσον αφορά στον Ε65 κυβερνητική δέσμευση είναι να ολοκληρωθεί στο σύνολό του, απλώς κάποια τμήματα του πιθανώς να πάρουν μια χρονική παράταση υλοποίησης».

Από την πλευρά του ο κ. Κ. Αγοραστός τόνισε: «Είχαμε μια πολύωρη συνάντηση με το γενικό γραμματέα και με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας και συζητήσαμε όλα τα θέματα για τα οποία συνεργαζόμαστε εδώ και πολύ καιρό. Αχελώος, Κάρλα, Περιφερειακός Βόλου, Τέμπη, Ε65, Φράγμα της Γυρτώνης, μελέτες που γίνονται σε όλη την Περιφέρεια και είναι αρμοδιότητα του υπουργείου (Λάρισα – Φάρσαλα, Λάρισα – Κοζάνη) παλιά Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου, που υπάρχει επικινδυνότητα κ.ά. Συνεργαζόμαστε στενά και πιστεύουμε ότι θα βρεθεί μια λύση για να κάνουμε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και έργα αναγκαία για τη Θεσσαλία και τους πολίτες της».

Σε ό,τι αφορά στο έργο μεταφοράς νερού από τον Αχελώο, έγινε φανερό ότι και μέσω των Σχεδίων Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί μελλοντική ερημοποίηση της Θεσσαλίας είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Για το λόγο αυτό συζητήθηκε ο χάρτης ενεργειών και τα βήματα που πρόκειται να ακολουθηθούν από εδώ και πέρα. Το υπουργείο αναλαμβάνει να προχωρήσει στην απαιτούμενη σύνταξη «οικολογικής μελέτης βάσης», η οποία θα καταγράψει την υφιστάμενη χλωρίδα και πανίδα της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, προχωρά σε περιβαλλοντική μελέτη βάσει και των Σχεδίων Διαχείρισης, ώστε να μην υπάρχουν νέες εμπλοκές στο εν λόγω έργο. Εκείνο που επισημάνθηκε τόσο από το γενικό γραμματέα, όσο και από τον περιφερειάρχη, είναι ότι η όποια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ουδόλως επηρεάζει το έργο ως σύνολο, καθόσον αφορά σε ζήτημα που ήδη έχει τελεσιδικήσει στην πράξη. Το έργο του Αχελώου, ως έργο εθνικού συμφέροντος και ήδη κατασκευασμένο, θα στηριχθεί και συμπληρωθεί με όποιες μελέτες απαιτούνται, ώστε να αποδώσει το βέλτιστο αποτέλεσμα για την οικονομία της χώρας. Μάλιστα ο κ. Αγοραστός επανέλαβε την άποψή του ότι ενδεχόμενη ένταξη του έργου στο τομεακό ΕΣΠΑ θα σημάνει πόρους τάξης 700 εκ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο και νέες θέσεις εργασίας.

Στη φάση της υλοποίησης εξάλλου βρίσκεται και η μελέτη της παράκαμψης Βόλου, τμήμα οδός Αθηνών (περιοχή Μπουρμπουλήθρας) έως οδό Λαρίσης και η ολοκλήρωσή της πρόκειται να οδηγήσει στην εξεύρεση της κατάλληλης χρηματοδότησης.

Παράλληλα εξετάστηκε η πορεία υλοποίησης των παρακάτω έργων αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών όπως:

– Το αεροδρόμιο της Σκιάθου, το οποίο προχωρά κανονικά μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

– Το τμήμα Γορίτσα – Αγριά της Παράκαμψης Βόλου, το οποίο εκτελείται.

– Για την παράκαμψη του Βόλου (εργολαβία «σκούπα») τονίστηκε ότι ενώ το έργο έχει δημοπρατηθεί, αναμένεται η απόφαση από τα αρμόδια δικαστήρια.

– Η παράκαμψη της Ζαγοράς η οποία έχει ώριμη μελέτη, έχουν ξεκαθαρίσει οι απαλλοτριώσεις και ζητήθηκε να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ του υπουργείου.

Τέλος, συμφωνήθηκε ότι θα ακολουθήσει ειδική συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας με το γενικό γραμματέα και την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, για το ζήτημα της μεταφοράς οδικών έργων από το περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ στο τομεακό «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας» που ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου, στο πλαίσιο συμφωνίας αναθεώρησης των προγραμμάτων που υπήρξε στο προηγούμενο διάστημα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το