Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Στον «αέρα» 300 καθηγητές της Μαγνησίας

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ κινδυνεύουν με αναγκαστική μετάθεση ή και απόλυση
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ κινδυνεύουν με αναγκαστική μετάθεση ή και απόλυση

Στους 300 ανέρχονται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, οι καθηγητές που βγαίνουν υπεράριθμοι λόγω και της αύξησης του διδακτικού ωραρίου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να μετατεθούν σε απομακρυσμένα μέρη εξωθούμενοι ουσιαστικά ακόμη και στην ανεργία, αφού αρκετοί δεν μπορούν να καλύπτουν τα έξοδα από τη συντήρηση δύο ή και τριών σπιτιών. Καθηγητές ξένων γλωσσών, τεχνικών ειδικοτήτων, πληροφορικής, θεολόγοι και γυμναστές είναι μεταξύ άλλων αυτοί που βρίσκονται στην πιο δυσχερή θέση.

Χθες το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ συνέντευξη Τύπου και περιέγραψε με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση που δημιουργείται στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Οι καθηγητές έκαναν λόγο για «Αρμαγεδδών» που έρχεται στον κλάδο τους, αναφερόμενοι στα βήματα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, δηλαδή το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο, το νέο πειθαρχικό δίκαιο, τις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, τις περικοπές στους μισθούς τους, τους ελάχιστους διορισμούς μονίμων, αλλά και πλέον την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, καθώς και τις αναγκαστικές εσωτερικές μεταθέσεις.

Από την ΕΛΜΕ Μαγνησίας τονίζεται πως θα έρχονται κινητοποιήσεις. Ωστόσο για τον ενδεχόμενο απεργιών μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις, αυτό αποτελεί απόφαση της γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα στις 18 Μαΐου, μία ημέρα μετά την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Σαβελίδης, τόνισε πως «οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι οργισμένοι, γιατί βάλλονται από παντού. Παράλληλα βάλλεται η Δημόσια Εκπαίδευση, ενώ θα έπρεπε να προστατεύεται. Επίσης είμαστε οργισμένοι, γιατί κάθε αντιλαϊκό μέτρο εφαρμόζεται πρώτα στην Εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα στοιχεία 8000 καθηγητές πανελλαδικά εκ των οποίων οι 300 από τη Μαγνησία φαίνεται πως είτε θα μετατεθούν στην άλλη άκρη της Ελλάδας είτε θα εξοβελιστούν από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή χιλιάδες νέοι που προσδοκούσαν να διοριστούν στη Δημόσια Εκπαίδευση, θα πρέπει να ξεχάσουν αυτό το όνειρο τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Επίσης βλέπουμε το εκπαιδευτικό σύστημα να διαλύεται με επερχόμενες συγχωνεύσεις σχολείων, ενώ το μάθημα θα γίνεται σε τμήματα 30 και πλέον μαθητών, χωρίς καμία χρηματοδότηση».

Ειδικότητες που πλήττονται

Το μέλος της ΕΛΜΕ και αναπληρωματική αιρετή του ΠΥΣΔΕ κ. Μαρία Γιαννουλή αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις ειδικότητες που πλήττονται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, λέγοντας πως «το πολυνομοσχέδιο που με συνοπτικές διαδικασίες ψηφίστηκε από την κυβέρνηση, προβλέπει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα, αν και βρίσκεται στο μέσο ευρωπαϊκό μέσο όρο. Μας οδηγούν σε καθεστώς εργασιακής εξάντλησης σε βάρος του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η αύξηση του ωραρίου γίνεται μόνο για λογιστικούς και μνημονιακούς λόγους περικοπών, ενώ θα ξεκινήσει από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα λειτουργικότητας και είναι αδύνατον να εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία. Στο 30%-35% Γυμνασίων και Λυκείων που λειτουργούν σε μη αστικά κέντρα, είναι ανεφάρμοστη η αύξηση αυτού του ωραρίου για πάρα πολλές ειδικότητες καθηγητών, όπως οικονομολόγοι, βιολόγοι, χημικοί, κοινωνιολόγοι, ξένων γλωσσών, πληροφορικής, γυμναστές, μουσικής, τεχνικών ειδικοτήτων».

Παράλληλα έκανε λόγο κατάργηση χιλιάδων θέσεων των καθηγητών, με αποτέλεσμα να ανοίγει ο δρόμος των απολύσεων.

Οι ξένες γλώσσες

Η ταμίας της ΕΛΜΕ και πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης Γαλλικής Φιλολογίας κ. Βάνα Ζωιτοπούλου είπε πως «το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε προχθές στη Βουλή, είναι «Αρμαγεδδών» για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.»

Αναφέρθηκε στο πλήγμα που επιφέρει η αύξηση ωραρίου στους καθηγητές κάνοντας λόγο για ελαστικότητα της οργανικότητας. Σύμφωνα με έρευνα του Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ, η αύξηση κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως του ωραρίου διδασκαλίας ισοδυναμεί με την απώλεια 11.795 θέσεων εκπαιδευτικών και μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών.

Σημείωσε πως το μεγαλύτερο ποσοστό θιγόμενων καθηγητών θα προέλθει από τις ξένες γλώσσες, σε μια περίοδο που παρατηρείται υποβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο.

«Οι καθηγητές δεύτερης ξένης γλώσσας παλεύουν την τελευταία δεκαετία για την ίδια τους τη θέση στις σχολικές μονάδες. Μετακινούνται σε δύο, τρεις ή και έξι σχολικές μονάδες ταυτόχρονα. Η μόνιμη αγωνία για την εξασφάλιση των διδακτικών ωρών, έρχεται τώρα να γίνει απελπισία. Η δεύτερη ξένη γλώσσα μποϊκοτάρεται στα σχολεία. Ήδη έγινε μείωση μιας ώρας στο Γυμνάσιο, ενώ έπρεπε να υπάρχει το πλαφόν των δώδεκα μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα. Ήδη στο Λύκειο η δεύτερη ξένη γλώσσα είναι σε διωγμό, επομένως σε πόσες, πέραν των έξι, σχολικές μονάδες θα πρέπει να διδάξει ο καθηγητής για να καλύψει το 75% του διδακτικού ωραρίου και να μην κινδυνεύει με αναγκαστική μετάθεση μακριά από τον τόπο του;».

 

Κατεδάφιση

εργασιακών

δικαιωμάτων

Από την πλευρά του το μέλος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Γιώργος Χαλκιαδόπουλος έκανε λόγο για «κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων από πλευράς κυβέρνησης».

«Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής ψήφισε τους νόμους 4057 και 4098/2012 που αφορούν με το πειθαρχικό δίκαιο την αργία και τη διαθεσιμότητα δημοσίων υπαλλήλων, νόμους που καταστρατηγούν θεμελιώδη δικαιώματα του διωκομένου και καταπατούν το θεσμό της δίκαιης δίκης και της ίδιας δημοκρατικής διαδικασίας. Η περίπτωση του πειθαρχικού παραπτώματος, της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας, όπως μπορεί να ερμηνευτεί αυτή, επισύρει αυτοδίκαιη αργία, ενώ ευνοεί φαινόμενα κατάχρησης εξουσίας από την πλευρά των πειθαρχικών οργάνων. Με όπλα μας το δίκαιο, την ενότητα του κλάδου, την αλληλεγγύη καλούμε τους συναδέλφους και τα υπόλοιπα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται από τα μνημόνια, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ και ισχυρό κοινωνικό μέτωπο αντίστασης και ανατροπής των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και της κυβέρνησης που τις εφαρμόζει».

 

Δύσκολες

συνθήκες

Παίρνοντας το λόγο το μέλος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Κώστας Λαγός, αναφέρθηκε στην κατάσταση που διαμορφώνεται στη Δημόσια Εκπαίδευση λέγοντας πως για το 2013 ο προϋπολογισμός θα είναι 2,15% του ΑΠΕ που σε πραγματικά ποσά αντιστοιχεί στο ήμισυ της κρατικής χρηματοδότησης που διατέθηκε το 2009. Επίσης μειώθηκε ακόμη περισσότερο η κρατική δαπάνη για τα αναλώσιμα υλικά αλλά και τη θέρμανση των σχολείων. Παράλληλα καταργούνται οι υποστηρικτικές δομές στα σχολεία, ενώ αυξάνονται οι μαθητές ανά τάξη με στόχο τους 30 μαθητές ανά Τμήμα. Μάλιστα η πρόβλεψη είναι να υπάρχει αναλογία 1,5τετραγωνικό μέτρο ανά μαθητή. Την ίδια στιγμή συγχωνεύονται σχολεία και τμήματα, ενώ έπονται οι παρεμβάσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή με στόχο την περαιτέρω απαξίωσή τους. Όλα αυτά συνιστούν επιλεγμένη πολιτική με στόχο την υποβάθμιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εξέλιξη που θα πλήξει τα πιο φτωχά στρώματα της κοινωνίας.

Αναφέρθηκε και στους μισθούς πείνας 600 ευρώ των νεοδιόριστων καθηγητών που αρνούνται να τοποθετηθούν εκεί που διορίστηκαν, αφού δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα. Για τον ίδιο λόγο άλλοι αναγκάστηκαν και έλαβαν άδειες άνευ αποδοχών.

«Αναγνωρίζουμε εμείς ως εκπαιδευτικοί σήμερα πως είμαστε μπροστά σε ένα οργανωμένο επικοινωνιακό σχέδιο που στοχοποίησε τους εκπαιδευτικούς σαν υπευθύνους της κατάστασης στο σχολείο» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο ίδιος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το