Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Στην κρίση λύση οι εξαγωγές

158 εξαγωγικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στη Μαγνησία
158 εξαγωγικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στη Μαγνησία

Οι μισές περίπου από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της Μαγνησίας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Επιμελητηρίου, ξεκίνησαν την εξαγωγική τους δραστηριότητα κατά την τελευταία πενταετία της κρίσης. Αυτό επισημάνθηκε μεταξύ άλλων από τον αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Αθ. Σταυρίδη, στο διήμερο σεμινάριο για τις εξαγωγές, που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία του Γενικού Μητρώου Εξαγωγέων του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, στην περιοχή  δραστηριοποιούνται 158 εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Οι 114 στον μεταποιητικό κλάδο, οι 40 στον εμπορικό και 4 στον κλάδο των υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό της αύξησης της εξωστρέφειας είναι ότι 86 εκ των ενεργών εξαγωγικών επιχειρήσεων, ξεκίνησαν την εξαγωγική τους δραστηριότητα κατά την τελευταία πενταετία. Όπως φαίνεται από τη δραστηριότητά τους, οι περισσότερες εμπορεύονται και μεταποιούν προϊόντα πρωτογενούς παραγωγής (ελιές, λάδι, βότανα, αρωματικά φυτά κλπ), και άλλες δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία μετάλλων.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το διήμερο σεμινάριο για τις εξαγωγές, που συνδιοργάνωσαν το Επιμελητήριο Μαγνησίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Επιμελητήριο Νέων Επιχειρηματιών Μαγνησίας, κρίνονται ιδιαίτερα γόνιμα.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν, εντελώς δωρεάν οι φοιτητές του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τα μέλη του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και του Επιμελητηρίου Νέων Επιχειρηματιών Μαγνησίας.

Στο ασφυκτικά γεμάτο αμφιθέατρο του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις τοποθετήσεις των άμεσα εμπλεκομένων με τον εξαγωγικό κλάδο φορέων και υπηρεσιών.

Ο α’ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Αθανάσιος Σταυρίδης κατά την εισήγησή του υπογράμμισε:

«Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία αποδεικνύουν πως η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια αποτελούν τους βασικούς παράγοντες ενδυνάμωσης του ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης των χωρών. Οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν, ότι η εσωτερική αγορά μόνον δεν αρκεί για την ανάπτυξή τους, αλλά πρέπει να δώσουν βάρος στην κατάκτηση νέων αγορών του εξωτερικού.

Ο ανταγωνισμός εκτός έδρας βοηθά τις επιχειρήσεις, να γίνουν πιο δυναμικές, καινοτόμες, προσαρμοστικές και κερδοφόρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) το 2012 παρά την γενικότερη οικονομική ύφεση, πραγματοποιήθηκε ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών στην Ελλάδα καθώς ξεπέρασαν τα 24 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 12,6 του ΑΕΠ.

Μάλιστα εάν προστεθούν και οι εξαγωγές των υπηρεσιών, οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις συνεισέφεραν περίπου στο 23 % του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με τον ΠΣΕ τα βασικά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες είναι :

-Η εκτίμηση για συνέχιση της ύφεσης σε πολλές χώρες της Ε.Ε., όπου αποτελούν βασικούς εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας.

-Η έλλειψη ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων, εξαιτίας και των καθυστερήσεων από τις επιστροφές του ΦΠΑ, σε συσχέτιση με τη μη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, εξαιτίας της μη ομαλότητας στο τραπεζικό σύστημα της χώρας.

-Οι περιορισμένες δυνατότητες απορρόφησης κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, που προκύπτουν από την αδυναμία του τραπεζικού συστήματος να καλύψει σημαντικό μέρος του κόστους επένδυσης.

-Η ύπαρξη αλληλοεπικαλύψεων αρμοδιοτήτων σε επίπεδο Διεθνούς οικονομικής πολιτικής της χώρας, σε περισσότερα από πέντε Υπουργεία.

-Το έλλειμμα εξαγωγικής τεχνογνωσίας, ειδικά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας.

Η αύξηση των εξαγωγών και η βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων, σε επίπεδο Νομού Μαγνησίας, για εμάς στο Επιμελητήριο, είναι και θα παραμείνει στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Γι’ αυτό το σκοπό το Επιμελητήριο Μαγνησίας το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει προχωρήσει σε πρωτοβουλίες προκειμένου οι επιχειρήσεις- μέλη να κάνουν το άνοιγμα στις ξένες αγορές και ειδικότερα σε χώρες όπως το Ισραήλ, η Ρωσία, τα Αραβικά Εμιράτα, ώστε να δημιουργήσουν επενδύσεις και να προωθήσουν τα προϊόντα τους».

Κατά το διήμερο σεμινάριο καλύφθηκαν από τους εισηγητές όλα τα θέματα σχετικά με τα στάδια εξαγωγικής ανάπτυξης, πρακτικές λύσεις, διαθέσιμα εργαλεία έρευνας αγοράς και σύγχρονες τάσεις στο εξαγωγικό marketing.

Χαιρετισμό εκ μέρους του Επιμελητηρίου Νέων Επιχειρηματιών απεύθυνε, ως εκπρόσωπος, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Απόστολος Νάσιος.

Ο κ. Μιχαήλ Ζουμπουλάκης – καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ανέπτυξε το θέμα «Παγκοσμιοποίηση  – Διεθνές Εμπόριο» , ο κ. Γεώργιος Παπαστεργιόπουλος – διευθυντής Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου, αναφέρθηκε εκτενώς στις «Εξαγωγές: Βήμα προς βήμα», η κ. Λυδία Μουρατίδου – προϊσταμένη Τμήματος Κατάρτισης Συμβολαίων και Εξυπηρέτησης Πελατών – Υποκαταστήματος Θεσσαλονίκης του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, υπογράμμισε τις «Βασικές έννοιες (όροι αποστολής-incoterms, όροι πληρωμής, αντιπροσώπευση)», ο κ. Δημήτριος Ντίνας, εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς, εισηγήθηκε το θέμα «Δανεισμός και εξαγωγές», ο κ. Σπύρος Κοντούλης – εκτελωνιστής, το θέμα «Εκτελωνισμός και εξαγωγές» και ο κ. Δημήτριος Αποστολάκος – επόπτης Ελέγχου ΔΟΥ Βόλου, το θέμα «Φορολογικά θέματα εξαγωγών».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Οι εξαγωγές στο εξωτερικό μπορούν να οδηγήσουν στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας με βιώσιμο τρόπο. Κρίσιμο ρόλο σε αυτό παίζουν και οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες. Οι τελευταίοι θα πρέπει να αναπτύξουν το brand των προιόντων τους και να τα προωθήσουν με αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο στις αγορές του εξωτερικού. Ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος προώθησης είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας του παραγωγού – επιχειρηματία έτσι ώστε να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, όταν τον αναζητούν οι υποψήφιοι πελάτες του από το εξωτερικό. Η βελτιστοοποίηση των ιστοσελίδων ή το search engine optimization διακρίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, το onsite optimization, βελτιώνουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας για να γίνει πιο φιλική στις μηχανές αναζήτησης. Στην δεύτερη, το offsite optimization, αυξάνουμε τη δημοτικότητα της μέσω των backlinks και των social signals.

Μοιραστείτε το