Τοπικά

Σε κατάληψη τα 2ο και 8ο Γενικά Λύκεια Βόλου

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΧΟΙΛΕΙΟ

Σε κατάληψη βρέθηκαν τα 2ο και 8ο Γενικά Λύκεια Βόλου με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για την προβληματική κατάσταση των υποδομών, όπως στο αμφιθέατρο του σχολικού συγκροτήματος, αλλά και τις αλλαγές με το νόμο του νέου Λυκείου, τις δυσκολίες πολλών υποψηφίων να ανταποκριθούν λόγω της κρίσης στον ανταγωνισμό που δημιουργεί το σημερινό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης οι μαθητές διαμαρτυρήθηκαν και για την λειτουργία πολυπληθών τμημάτων.

Η κατάληψη ξεκίνησε χθες το πρωί με τους μαθητές του 8ου Γενικού Λυκείου Βόλου να πραγματοποιούν συνέλευση, ενώ είχαν κλείσει την εξωτερική πόρτα και μη επιτρέποντας στους καθηγητές να εισέλθουν εντός του διδακτηρίου. Τελικά η συνέλευση αποφάσισε την κατάληψη η οποία, όπως φαίνεται, θα συνεχιστεί μέχρι και μεθαύριο Πέμπτη.

Κατάληψη πραγματοποίησαν και οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Βόλου θέτοντας παράλληλα ζητήματα που σχετίζονται με το διδακτηριακό. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε χθες το μεσημέρι από το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο, από σήμερα επιστρέφουν κανονικά στα μαθήματα.

Ο αντιπρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου του 8ου Γενικού Λυκείου Βόλου Νίκος Κάππας-Μαρκόβης τόνισε πως η κατάληψη έγινε, ώστε να μπορέσουμε να ζητήσουμε κάποια πράγματα από το Κράτος. Η δημόσια παιδεία αιμορραγεί και δυστυχώς τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται. Το 15μελές μαθητικό συμβούλιο από την περασμένη Παρασκευή με μεγάλη πλειοψηφία είχε αποφασίσει για την πραγματοποίηση της κατάληψης, ενώ χθες έγινε και η συνέλευση των μαθητών του σχολείου, όπου πάρθηκε η ίδια απόφαση.

Ο ίδιος τόνισε μεταξύ άλλων τα ζητήματα των πολυπληθών τμημάτων, όπου παρακολουθούν ακόμη και 27 μαθητές και πρόσθεσε για το σημερινό σύστημα στην δημόσια εκπαίδευση τα εξής: «η πίεση, ο ανταγωνισμός στο σχολείο είναι μεγάλος. Γι’ αυτό και ένα από τα θέματα που θέτουμε, είναι να καταργηθεί το σημερινό σύστημα εξέτασης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Πιο αναλυτικά τα αιτήματα των μαθητών του 8ου Γενικού Λυκείου Βόλου έχουν ως εξής:

– Έκδοση νέων βιβλίων διότι έχουν αποδειχτεί ανίκανα να τελέσουν επιμορφωτικό έργο (λ.χ. Φυσική Α’ Λυκείου, Πληροφορική Β’ Λυκείου, Κοινωνιολογία Γ’ Λυκείου, Φυσική Γ’ Λυκείου) και ταυτόχρονη επιμόρφωση των καθηγητών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στη σύγχρονη εποχή.

– Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας και την Κ.Ε.Γ.Ε να μας πει πού βρίσκονται οι τρόποι απάντησης των θεμάτων των πανελλαδικών στα βιβλία της Φυσικής Γ’ Λυκείου και των Μαθηματικών Γ’ Λυκείου.

– Ενάντια στο Δ.N.T. και το μνημόνιο.

– Να μην πληρώσουμε εμείς και οι γονείς μας την οικονομική κρίση τους.

– Κατάργηση της αντιπαιδαγωγικής αξιολόγησης των μαθητών (λ.χ. το ακραίο εξεταστικό σύστημα), το οποίο αναπτύσσει προφανώς εν αγνοία σας τη βαθμοθηρική διάθεση μεταξύ των μαθητών ανταγωνιστικό κλίμα μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα γεννάει το στρες και κατ’ επέκταση, συχνά τους στιγματίζει με πρώιμη κατάθλιψη

– Επιμένουμε στο να κατεδαφίσουμε τα τείχη των καταναγκασμών: του εκφοβισμού των μαθητών με πλέον ανύπαρκτα μέσα σωφρονισμού (π.χ. ποινολόγιο), των απουσιών, των εσωτερικών κανονισμών του κουδουνιού-τρομοκράτη, του «πέρασε έξω»!

– Τέλος στην παραπαιδεία. Η ύπαρξη φροντιστηρίων έχει αντικαταστήσει τον θεσμό του σχολείου και επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά την απουσία δωρεάν παιδείας. Οι μαθητές έχουνε καταντήσει πιόνια του κερδοσκοπικού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ενισχύει την παραπαιδεία. Πρέπει επί τέλους να βάλλουμε τέλος είτε στα φροντιστήρια, είτε στην πλέον ανούσια λειτουργία του σχολείου.

– Όχι στις μετακινήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολείων.

– Όχι στο νέο νόμο του υπουργείου Παιδείας (Νέο Λύκειο) στο οποίο οι μαθητές υποβάλλονται σε εξαντλητικές εξετάσεις από την πρώτη λυκείου, το οποίο έχει ως συνέπεια οι γονείς να πρέπει να δώσουν υπέρογκα ποσά που δεν διαθέτουν στα φροντιστήρια με αποτέλεσμα να σπουδάζουν μόνο τα παιδία που οι γονείς τους ακόμη αντέχουν οικονομικά.

– Εναντίωση στην καταστολή της αστυνομίας απέναντι στους συμμαθητές μας (Λαμία, Ν. Ιωνία κ.λπ.).

– Επέτειος για τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου στις 6/12/2008 από αστυνόμο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το