Photo Gallery, Τοπικά

Σε ιδιώτες και το αεροδρόμιο Κ. Ελλάδας

Μέσα στο 2012 μαζί με άλλα περιφερειακά

 

 

 

Στην παραχώρηση σε ιδιώτες του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδος (Ν. Αγχίαλος) θα προχωρήσει μέσα στο 2012 η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, μαζί με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τον τοπικό τουρισμό. Στόχος είναι το αεροδρόμιο να γίνει ελκυστικό στις αεροπορικές εταιρείες και να προσφέρει πιο ποιοτικές αλλά και φθηνές υπηρεσίες.

 

Στο πλαίσιο αυτό «πάγωσαν»τα αεροναυτιλιακά τέλη για το 2011, ενώ καταργήθηκαν για όλο το έτος τα τέλη προσγείωσης. Τα πρώτα ιδιωτικά κεφάλαια αναμένεται να εισρεύσουν στα περιφερειακά αεροδρόμια το επόμενο έτος.

Στόχος είναι η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού εταιρειών χαμηλού κόστους, ενώ στην κατεύθυνση αυτή μελετώνται και νέες εκπτώσεις στα τέλη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι αγορά υψηλού κόστους.

Αυτή την περίοδο η Ελλάδα είναι στις τελευταίες θέσεις σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, με το ποσοστό να φτάνει το 17%.

Από την πολιτεία και άλλους φορείς γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια για την προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, σε περιοχές και περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές, μέσω διμερών αεροπορικών συμβάσεων.

Ακόμη, στόχος είναι η προώθηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία υδατοδρομίων, το οποίο διασφαλίζει την ανάπτυξη συναφών αεροπορικών υπηρεσιών σε μια μακρόπνοη βάση και η πλήρης απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα μεγαλύτερα αεροδρόμια, που έχει επιφέρει μια μείωση στο κόστος εξυπηρέτησης μεγαλύτερη του 30%. Με το νόμο 3913 υλοποιείται η απελευθέρωση των υπηρεσιών αυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Επίσης η επέκταση της αναστολής ισχύος των Τελών Χρήσης Αερολιμένων σε όλα τα αεροδρόμια και για το 2011, η διατήρηση των αεροναυτιλιακών Τελών Διαδρομής σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα, περίπου 30% κάτω από τον μέσο όρων των χωρών του Eurocontrol, και μηδενική αύξηση για το 2011.

Μέσω της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου, της βελτίωσης των υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και τη συνεργασία στο τομέα του marketing των τοπικών φορέων με τις κατά τόπους περιφέρειες, η Ν. Αγχίαλος μπορεί να προσελκύσει υψηλό αριθμό αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, από τις έξη που ήδη χρησιμοποιούν τον αερολιμένα. Εξάλλου σύντομα αναμένεται να περάσει σε χέρια ιδιώτη η χρήση του πάρκιν αυτοκινήτων στον χώρο του αεροδρομίου, το οποίο πλέον θα χρεώνεται.

Σύμφωνα με έρευνα, είναι μύθος ότι οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους είναι νέοι επιβάτες για τα αεροδρόμια και τους προορισμούς και ότι τα ευεργετικά αποτελέσματα των εν λόγω εταιριών είναι εμφανή σε όλα τα αεροδρόμια.

Επίσης δεν έχει αποδειχθεί, αφενός ότι οι επιβάτες των εταιρειών χαμηλού κόστους ξοδεύουν περισσότερα στα αεροδρόμια και στους προορισμούς, επειδή πληρώνουν φθηνότερους ναύλους και αφετέρου ότι οι εν λόγω εταιρείες δεσμεύονται για τα αναπτυξιακά τους προγράμματα.

Τα χαρακτηριστικά των εταιρειών χαμηλού κόστους είναι: Ασφάλεια, δημιουργούν νέες αγορές και είναι οι καταλύτες της αεροπορικής ανάπτυξης την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη, συμβάλλουν στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη περιοχών, καθώς και αεροδρομίων, προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και προαιρετικές υπηρεσίες, η δυναμική τους αναπτύσσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται στη Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, συμβάλλουν βραχυπρόθεσμα στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, όχι όμως αναγκαστικά και μακροχρόνια, ενώ η ελληνική αγορά καλείται να επιλέξει το είδος της αεροπορικής κίνησης, που επιθυμεί.

 

 

Σύμβουλος στα αεροδρόμια

Βασικές προϋποθέσεις για την ομαδοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων είναι η γεωγραφική θέση τους και η επιβατική κίνηση

Στο προσεχές διάστημα αναμένεται η επιλογή συμβούλου ο οποίος μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρώσει μελέτη, η οποία θα αξιολογεί τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των αερολιμένων της χώρας. Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων θα οδηγήσει στην υλοποίηση απαραίτητων έργων υποδομής, καθώς και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αερολιμένων, για τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα κρατικά κονδύλια.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός, όπως αποτυπώνεται στον πρόσφατο νόμο για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προβλέπει: αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, στα οποία το ελληνικό δημόσιο ελέγχει το 100%, χωρίς όμως να υπάρχει οποιαδήποτε εταιρική δομή.

Το σχέδιο αναφέρει ότι για τα αεροδρόμια αυτά θα προχωρήσουν συμβάσεις παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισής τους επιμέρους ή ομάδων αεροδρομίων, ενώ υπάρχει και η πρόβλεψη, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, ακόμη και για εισαγωγή στη χρηματιστηριακή αγορά. Το πώς ακριβώς θα γίνει η διαδικασία αυτή, προκειμένου να αποφευχθούν μονοπωλιακές καταστάσεις, θα αποφασιστεί σε συνεργασία με σύμβουλο που θα προσληφθεί.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το