Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Σε εκκρεμότητα οι συνδέσεις του Περιφερειακού

Αναμονή χρόνων για μια ασφαλτόστρωση
Αναμονή χρόνων για μια ασφαλτόστρωση

 

Οι «συνδέσεις του Περιφερειακού με το αστικό δίκτυο» είναι ένα έργο με «βαρύ ιστορικό» και οι κάτοικοι στη Νέα Δημητριάδα περιμένουν στωικά να αποκτήσουν πρόσβαση στην περιμετρική από το 2007.

Σε εργασίες αποκατάστασης των οδών που βρίσκονται κάτω από την περιφερειακή οδό στο ύψος της Νέας Δημητριάδας προχωρούν αυτές τις μέρες οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Βόλου. Τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ ορισμένα έχουν ολοκληρωθεί από την προηγούμενη χρονιά.

Οι συγκεκριμένες εκκρεμότητες αποτελούν ένα βαρύ φορτίο για τη συνοικία της Νέας Δημητριάδας, καθώς οι περισσότερες προέρχονται από το ναυάγιο της εργολαβίας που είχε αναλάβει το έργο «Συνδέσεις Περιφερειακού με αστικό δίκτυο», εργολαβία που κηρύχθηκε έκπτωτη το 2012 για ένα έργο που όφειλε να ξεκινήσει το 2007, προκειμένου να ολοκληρωθεί σε δώδεκα μήνες.

Σύμφωνα με το ιστορικό, η ανάδοχος εταιρεία με μέση έκπτωση δημοπρασίας 26,53%, ανέλαβε με σύμβαση που υπογράφθηκε στις 4/6/2007, το έργο συμβατικής δαπάνης 1.102.067,62€ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ. Τελικά απορροφήθηκε μόνο το ποσό των 60.336,61 ευρώ και τελική συνέπεια ήταν η απένταξη του έργου στις 3/5/10 με απόφαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Έμειναν χωρίς πρόσβαση οι κάτοικοι

Το έργο αφορούσε κυρίως κατασκευές οδών στις βόρειες συνοικίες προκειμένου να έχουν πρόσβαση οι κάτοικοι στην Περιφερειακή Οδό και περιλάμβανε κατασκευή νέων οδών και πεζοδρομίων, φύτευση δέντρων και δημιουργία ζωνών πρασίνου καθώς επίσης και κατασκευή δύο κόμβων σηματοδότησης.

Αφού μεσολάβησαν έξι και πλέον μήνες από την εγκατάστασή του, ο ανάδοχος μίλησε «αορίστως» για προβλήματα στο έργο υποβάλλοντας πρόγραμμα εκτέλεσης εργασιών. Το ίδιο συνέβη και αργότερα στις 4-3-2008 όταν επικαλέστηκε εμπόδια κατά τις εκσκαφές σε φρεάτια και αγωγούς της ΔΕΥΑΜΒ στις οδούς Αλκίππης, Αταλάντης και Καλυψούς, μικροπροβλήματα ωστόσο συνηθισμένα στα έργα αστικής οδοποιίας. Αργότερα δε στα χρονοδιαγράμματα που υπέβαλε επαναλάμβανε αορίστως για «προβλήματα», ενώ από το Σεπτέμβριο του 2008 επικαλούταν και οικονομικά κολλήματα επειδή καθυστέρησε η εξόφληση των δύο λογαριασμών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι 22-9-2008 (15 μήνες μετά την έναρξη του έργου) ο ανάδοχος δεν ανέφερε ποτέ ότι υπάρχει πρόβλημα με τις μελέτες.

Στις 19-12-2008 έκανε δήλωση διακοπής εργασιών και είναι η πρώτη φορά – 19 μήνες μετά την έναρξη του έργου – που ισχυρίστηκε ανυπαρξία μελετών.

Η υπηρεσία συνέταξε τη μελέτη του έργου λαμβάνοντας υπόψη τις υψομετρικές μελέτες των οδών που συντάχθηκαν με την πράξη εφαρμογής της επέκτασης του σχεδίου πόλης των βορείων συνοικιών, καθώς επίσης και τις οικοδομικές γραμμές που καθορίστηκαν με συντεταγμένες. Επομένως κακώς, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία, ο ανάδοχος αμφισβήτησε ολοκληρωμένες υψομετρικά και οριζοντιογραφικά μελέτες, οι οποίες εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Εξάλλου το έργο δεν θα μπορούσε να ενταχθεί στο Γ’ Κ.Π.Σ. αν δεν πληρούσε όλους τους αυστηρότατους όρους προς ένταξη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα όπως είναι η ολοκληρωμένη οριζοντιογραφική και υψομετρική μελέτη μαζί με τα απαραίτητα σχέδια και εγκρίσεις. Για τα σχέδια των εγκεκριμένων μελετών που παραδόθηκαν εγκαίρως στον ανάδοχο δόθηκαν και οδηγίες επί τόπου από τον επιβλέποντα του έργου καθώς επίσης και από τον αρμόδιο υπάλληλο της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Βόλου, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Λαμπρινίδη.

Ο ανάδοχος αφού δεν τήρησε κανένα από τα χρονοδιαγράμματα που υπέβαλε ούτε και τις προφορικές υποσχέσεις, υπέβαλε εν τέλει δήλωση διακοπής εργασιών και το χειρότερο, εγκατέλειψε ημιτελείς δρόμους χωρίς να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας

Ο Δήμος Βόλου ενέκρινε επανειλημμένες παρατάσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα έργο που εξυπηρετούσε τις βόρειες συνοικίες του Δήμου και για να μη χαθεί η χρηματοδότηση.

Η κωλυσιεργία λοιπόν και μη ανταπόκριση οδήγησαν εν τέλει στην απένταξη του έργου. Όλες οι ενστάσεις του αναδόχου έχουν απορριφθεί στη διαδικασία έκπτωσης αλλά αυτό που μετράει πριν από όλα για τους πολίτες είναι η δυνατότητα που χάθηκε για τη χρηματοδότηση ενός έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια και η συνεχιζόμενη εν πολλοίς παράταση των εκκρεμοτήτων.

«Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση ο Καλλικρατικός Δήμος Βόλου δεν μπορούσε να μείνει απαθής παρά τη δραστική μείωση των χρηματοδοτήσεων» σημείωσε ο κ Λαμπρινίδης. Με ιδίους πόρους προχώρησε στην ολοκλήρωση των δρόμων που ήταν ενταγμένοι στο συγκεκριμένο έργο όπως η ασφαλτόστρωση τμήματος της οδού Αδράστου, η κατασκευή των οδών Βούλγαρη, Βεργίνας και Θεοφάνους Κρητός συνολικού μήκους 300 μ. προϋπολογισμού 100.000€. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται το τέρμα της οδού Απόλλωνος, η οδός Σεμέλης και τμήμα της οδού Αταλάντης συνολικού μήκους 250 μ. προϋπολογισμού 80.000€. Επίσης έχουν ενταχθεί στο έργο «Διάνοιξη και κατασκευή νέων δρόμων στο Δήμο» για το 2013 και προγραμματίστηκε να κατασκευαστούν η οδοί Αδράστου και Αταλάντης συνολικού μήκους 370 μ. και προϋπολογισμού 120.000€.

Η προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά του Δήμου αποσκοπεί, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, να βελτιώσει την εικόνα της πολύπαθης συνοικίας της Νέας Δημητριάδας από πλευράς κυκλοφοριακού φόρτου, ενώ θετική εξέλιξη αποτελεί και η έναρξη εργασιών στην Περιφερειακή Οδό από τη Γορίτσα έως τα Αστέρια που με την ολοκλήρωσή τους θα απαλλάξουν τη συνοικία και ιδιαίτερα τις οδούς Αλκίππης, Απόλλωνος και Σταδίου από την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και την ελαχιστοποίηση της κυκλοφορίας των υπολοίπων.

Όπως δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Φώτης Λαμπρινίδης, «από την πρώτη στιγμή κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε εκκρεμότητες τέτοιου είδους και διαχειριστικές δυσκολίες και εμπλοκές. Όμως οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις είναι καίριας σημασίας για τη Νέα Δημητριάδα και το πολεοδομικό συγκρότημα στο σύνολό του. Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής στενότητας που αντιμετωπίζουμε είναι σημαντικό ότι το 2012 και το 2013 προγραμματίσαμε την επέκταση και την κατασκευή νέων οδών με σαράντα πέντε σημειακές παρεμβάσεις στο σύνολο των δημοτικών ενοτήτων του Δήμου μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το