Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Σε ίδιο πλαίσιο οι εξωτερικές διαφημίσεις

Θα προκύψει μέσα από διαγωνισμό αρχιτεκτονικών ιδεών
Θα προκύψει μέσα από διαγωνισμό αρχιτεκτονικών ιδεών

Θα αλλάξει ο τρόπος καταχώρησης διαφημίσεων στο δημόσιο χώρο. Το πλαίσιο στο οποίο θα καταχωρούνται οι διαφημιστικές καταχωρήσεις θα προκύψει μέσα από διαγωνισμό αρχιτεκτονικών ιδεών, προκειμένου οι κατασκευές να ενταχθούν αρμονικά στον αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό ιστό της πόλης, σε αρμονία με το αστικό τοπίο, χωρίς να προκαλείται επιβάρυνση σε αυτό. Σκοπός είναι τα πλαίσια αυτά να είναι καλαίσθητα και να ενταχθούν ομαλά στους κοινόχρηστους χώρους της πόλης, όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος κ. Νίκος Μόσχος.

Τους ειδικότερους όρους, τα συμβολικά χρηματικά βραβεία, τους χρόνους διεξαγωγής και γενικά τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις θα τους θέσει η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Βόλου, ενώ η χωροθέτηση και ο αριθμός των πλαισίων θα πραγματοποιηθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και γνωμοδότηση της επιτροπής αρχιτεκτονικού ελέγχου.

Η υπαίθρια διαφήμιση, όπως εφαρμόζεται στο Βόλο, αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις, είναι συχνά όχι μόνο πηγή οπτικής ρύπανσης και αισθητικής υποβάθμισης του δημόσιου χώρου αλλά και φυσικής ρύπανσης με την αλόγιστη κατανάλωση εντύπων πάσης φύσεως (ένθετα, σάντουιτς κ.λπ.).

Μέσα σε αυτό το νεφελώδες κανονιστικό και διαχειριστικό πλαίσιο οι ενδιαφερόμενοι όπως εταιρείες outdoor, ιδιωτικές επιχειρήσεις, κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που εμφανίζονται ως «πολιτιστικές δραστηριότητες»,  αλλά και μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί  μεγιστοποιούν τις θέσεις διαφήμισης συχνά σε βάρος της αισθητικής του πολεοδομικού περιβάλλοντος, της ασφάλειας των πολιτών, αλλά και των εσόδων του Δήμου από διαφυγόντα δημοτικά τέλη.

Η υπαίθρια διαφήμιση αποτελεί ένδειξη οικονομικής ζωτικότητας των περιοχών όπου εμφανίζεται και συνιστά αναγκαίο παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων και τη συμμετοχή τους στον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό. Παραμένει όμως ζητούμενο η διαφοροποίηση των χώρων υποδοχής υπαίθριων διαφημίσεων ανάλογα με την ιδιαίτερη αισθητική της περιοχής και την ανάγκη προστασίας της ασφάλειας εποχούμενων και πεζών, τόνισε ο αντιδήμαρχος.

«Η ρύθμιση της υπαίθριας διαφήμισης συνιστά σημείο τομής πλειόνων συνταγματικών αγαθών. Η υπαίθρια διαφήμιση αποτελεί μέσο άσκησης της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας και επομένως οι οικείες ρυθμιστικές παρεμβάσεις έχουν επίπτωση στο καθεστώς του ανταγωνισμού. Εξάλλου, πρόκειται για έκφανση της ελευθερίας της έκφρασης διαφημιστών και διαφημιζομένων, υπό τη μορφή της εμπορικής επικοινωνίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αναλόγως με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του χώρου στον οποίο τοποθετείται η διαφήμιση, συνάπτεται με το δικαίωμα ιδιοκτησίας, που περιλαμβάνει την ελευθερία οικονομικής εκμετάλλευσης του ιδιοκτησιακού αντικειμένου.

Συγχρόνως όμως, επηρεάζει την αισθητική του χώρου και κατά τούτο το φυσικό, οικιστικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Μπορεί ακόμη, να έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια εποχούμενων και πεζών και επομένως συνδέεται με την υποχρέωση προστασίας της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της υγείας» δήλωσε ο αντιδήμαρχος.

Η προβολή υπαίθριας διαφήμισης επιτρέπεται να διενεργείται μόνο μέσα σε ειδικά διαμορφωμένα πλαίσια (διαφημιστικά πλαίσια), τα οποία τοποθετούνται στους χώρους που έχουν καθοριστεί για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 4 του άρθρου 3 και των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν. 2946/2001. Από το νομοθετικό πλαίσιο προκύπτει υποχρέωση του Δήμου να διαθέτει χώρους διαφημιστικής καταχώρησης.

«Το γεγονός ότι η διαφήμιση αυτή τη στιγμή γίνεται με τρόπο παράνομο και αυθαίρετο, είτε με διαφημιστικές πινακίδες είτε με αφισοκόλληση σε κτίρια της πόλης, δημιουργώντας ένα αστικό τοπίο ρυπαρό, υποβαθμισμένο που απαξιώνει την ίδια την πόλη. Πρέπει ταυτόχρονα να λάβουμε υπόψη μας τις ανάγκες του Καλλικρατικού πλέον Δήμου Βόλου, με την ιδιαίτερη μορφολογία του αστικού τοπίου σε πολεοδομικό συγκρότημα και παραδοσιακούς οικισμούς, αλλά και την ανάγκη αναβάθμισης του αστικού τοπίου της πόλης, μέρος του οποίου αποτελεί και ο αστικός εξοπλισμός» κατέληξε ο αντιδήμαρχος, ο οποίος προτείνει και τη διεξαγωγή του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, θέμα που θα τεθεί και στο Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει τη Δευτέρα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το