Photo Gallery, Τοπικά

«Ρομπότ του νερού» κατασκεύασαν μαθητές

Από το 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας το όχημα, που δημιουργήθηκε αρχικά στο ΜΙΤ των ΗΠΑ

 

Υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ κατασκεύασαν καθηγητές και μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Νέας Ιωνίας αξιοποιώντας παρεμφερή πρωτοβουλία φοιτητών του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT). Το όχημα μήκους 30 περίπου εκατοστών θα παρουσιαστεί εντός ημερών στο Κολυμβητήριο Νέας Ιωνίας. Οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετήσουν στο ρομπότ αισθητήρες, ώστε να αποκτήσει χρησιμότητα για το κοινωνικό σύνολο. Παράλληλα οι μαθητές μπορούν να διευρύνουν μέσω του ρομπότ τις γνώσεις τους για τη μηχανολογία, τη θαλάσσια βιολογία, τη ναυπηγική.

Στο όλο εγχείρημα ενεργοποιήθηκε μια ομάδα εκπαιδευτικών του ηλεκτρολογικού τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Κόκκινο και συνεργάτες τους κ.κ. Νίκο Τσομπάνογλου και Απόστολο Βάμβάκο και μια ομάδα αρχικά πέντε μαθητών, αποτελούμενη από τους: Δημήτρη Χατζηγεωργίου, Γιάννη Πιτσάβα, Γιάννη Ξηραδάκη, Γιώργο Τσιαμαντάνη, Κωνσταντίνα Λαμπρογιώργου. Η κατασκευή του ρομπότ ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο και ολοκληρώθηκε πριν μερικές ημέρες.

Το επόμενο στάδιο της τοπικής ομάδας καθηγητών και μαθητών είναι να τοποθετήσουν στο ρομπότ διάφορα αισθητήρια, έτσι ώστε να αποκτήσει και χρησιμότητα για το κοινωνικό σύνολο.

Οι εργασίες κατασκευής πραγματοποιήθηκαν στους χώρους των εργαστηρίων του 1ου ΣΕΚ Βόλου. Επίσης, η όλη δραστηριότητα εντάχθηκε στο πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας.

Η δημιουργία του ρομπότ έχει πολλαπλά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά οφέλη. Όπως τονίζεται από τους δημιουργούς του, προσφέρει διασκέδαση και πρόκληση, συνδυάζει τη μηχανολογία την ηλεκτρολογία και την τεχνολογία εντός της τάξης, διδάσκει τη συνεργατική μάθηση και την επιστημονική προσέγγιση, δίνει ευκαιρίες για συνεργατική μάθηση και εμπνέει τα νεαρά μυαλά, προσφέρει την ευκαιρία για επαγγελματικό προσανατολισμό.

Από πού, όμως, δόθηκε η κατεύθυνση για τη δημιουργία του ρομπότ; Ψάχνοντας τρόπους και ιδέες με στόχο για να κινήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους, εκπαιδευτικός του Ηλεκτρολογικού Τομέα του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας βρήκε στο διαδίκτυο το project του HYDROBOT, ένα πρωτότυπο δηλαδή πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής που έφερε στην Ελλάδα το Ευγενίδιο Ίδρυμα σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), μέσω του οποίου εκπαιδεύονται καθηγητές – και με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους – στην κατασκευή ενός υποβρύχιου τηλεκατευθυνόμενου οχήματος (remotely operated vehicle – ROV).

Το πρόγραμμα αυτό στην αρχική του μορφή αφορούσε και αφορά φοιτητές του ΜΙΤ, αναπτύχθηκε από τον Έλληνα καθηγητή του ΜΙΤ Χρυσόστομο Χρυσοστομίδη, σε αυτή την ιδέα ενός «πακέτου» που δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και σε μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα σχετικά οικονομικά και εύκολα προσβάσιμα υλικά και με αυτή τη μορφή διαδόθηκε διεθνώς.

Το πρόγραμμα διαδόθηκε πέρα από το MIT σε πάνω από 200 σχολεία στις ΗΠΑ, καταφέρνοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, να εκπαιδεύσει πάνω από 26.000 μαθητές.

Η κατασκευή ενός οχήματος Hydrobot διδάσκει στους μαθητές βασικές επιστημονικές αρχές και τεχνολογικές εφαρμογές και τους εξοικειώνει με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και τις τεχνικές διαδικασίες. Ως ένα όχημα σχετιζόμενο με το νερό, εισάγει τους μαθητές στις βασικές αρχές του σχεδιασμού πλοίων και υποβρυχίων και τους παροτρύνει να εξερευνήσουν διάφορα θέματα που άπτονται της ναυπηγικής, της θαλάσσιας μηχανικής, της ωκεανογραφίας, της θαλάσσιας βιολογίας και γενικότερα όλων των επιστημών που έχουν σχέση με τη θάλασσα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές αποκτούν σημαντικές ικανότητες σχετικές με τη μηχανολογία και το μηχανολογικό σχεδιασμό και έρχονται σε επαφή με τους χώρους της ναυπηγικής, της μηχανολογίας και της θαλάσσιας βιολογίας, μέσα στους οποίους μπορεί να ανακαλύψουν ευκαιρίες για μια συναρπαστική ακαδημαϊκή ή επαγγελματική πορεία.

Ο κ. Κόκκινος ανέφερε πως τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι πολύ απλά. «Ειδικότερα χρησιμοποιήσαμε πλαστικούς σωλήνες που έχουν στη δουλειά τους οι υδραυλικοί, ενώ πήραμε κάποια υλικά και από το Ευγενίδειο Ίδρυμα. Επίσης εντάχθηκαν στον όλο σχεδιασμό και τρία φθηνά μοτεράκια, που τα στεγανοποιήσαμε για να μπορούν να μπουν μέσα στο νερό».

Όπως τόνισε ο κ. Βαμβάκος, «ευελπιστούμε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε και άλλες ομάδες για την κατασκευή και εξέλιξη του ydrobot στο σχολείο μας, αλλά και σε άλλες εκπαιδευτικές μονάδες προσφέροντας την μέχρι τώρα τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει πάνω σ’ αυτή την κατασκευή».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το