Κατηγορίες: Photo GalleryΤοπικά

Πώς περνάμε από τα διόδια χωρίς να πληρώνουμε

Πάνω από το 10% των οδηγών δεν καταβάλλουν τέλη σύμφωνα με έρευνα

Περισσότεροι από 10% των οδηγών, που κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο, δεν καταβάλλουν διόδια, όπως προκύπτει από την «Έρευνα Καταγραφής Στάσεων και Απόψεων σχετικά με τις Οδικές Υποδομές και την Οδική Ασφάλεια», που εκπόνησαν οι εταιρίες Invision και Metron Analysis για λογαριασμό των κοινοπραξιών των μεγάλων οδικών αξόνων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 87,1% των οδηγών, που χρησιμοποιούν οδικούς άξονες με διόδια, τα πληρώνουν κανονικά, ενώ το 12,9% σηκώνουν τη μπάρα.

Η νέα τροπολογία του υπουργού συγκοινωνιών Δημήτρη Ρέππα δεν έχει τυπωθεί σε ΦΕΚ συνεπώς δεν είναι νόμος. Οι περισσότεροι συνεχίζουν να «σπρώχνουν» τις μπάρες μέχρι να τυπωθεί. Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Χατζηγιάννη, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Θεσσαλίας, όταν η τροπολογία τυπωθεί σε ΦΕΚ, θα είναι νόμος και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ακολουθούν τις παρακάτω οδηγίες: Δηλώνουμε στον υπάλληλο ότι «δεν μπορούμε να πληρώσουμε», δίνοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός μας. Ζητάμε να εκδοθεί απόδειξη με πίστωση και να ανοίξουν την μπάρα. Αν καθυστερούν προειδοποιούμε ότι:
α) αν δεν ανοίξουν αμέσως την μπάρα, καταστρατηγούν το συνταγματικό μας δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση και διαπράττουν το ποινικό αδίκημα της παράνομης κατακράτησης.
β) αν δεν εκδώσουν την απόδειξη, διαπράττουν το φορολογικό αδίκημα της άρνησης εκδόσεως επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου.
γ) αν αρνηθούν να ανοίξουν, διαπράττουν και το αδίκημα της πρόκλησης για εκτέλεση παράνομης πράξης. Εάν καθυστερεί το άνοιγμα της μπάρας και διαπιστώσουμε ότι δεν υπάρχει τροχαία, ανοίγουμε την μπάρα με απλή ώθηση προς τα εμπρός και συνεχίζουμε την πορεία μας. Εάν καθυστερεί το άνοιγμα της μπάρας και υπάρχει τροχαία, τότε ζητάμε την συνδρομή του αστυνομικού, ώστε να κοπεί πιστωτικό και να ανοίξει η μπάρα. Αν μας ζητηθεί να συμπληρώσουμε έντυπο αδυναμίας πληρωμής, πριν από την υπογραφή μας γράφουμε: «Με επιφύλαξη της νομιμότητας καταβολής του τέλους». Σε περίπτωση που ο τροχονόμος δηλώσει αναρμόδιος ή αρνούνται να μας ανοίξουν την μπάρα, καλούμε την αστυνομία στο 100 και ζητάμε να συλληφθεί ο ταμίας και ο υπεύθυνος των διοδίων και να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη με την αυτόφωρη διαδικασία, για παράνομη κατακράτηση.

Τι άλλαξε στον ΚΟΚ;
Στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προστέθηκε η εξής παράγραφος:
«Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα, που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως».
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να βεβαιώσει την τροχαία παράβαση ή να επιβάλλει πρόστιμο; Μπορεί ο παραχωρησιούχος να διαβιβάσει στην τροχαία ποιοι δεν πλήρωσαν και να κοπεί κλήση;
Όχι, ο παραχωρησιούχος είναι ιδιωτική εταιρία και δεν μπορεί να βεβαιώσει τροχαία παράβαση, ούτε μπορεί να επιβάλει πρόστιμο. Ρητά προβλέπεται από την τελευταία διάταξη του νόμου, ότι πρόστιμο επιβάλει μόνο ο τροχονόμος και μάλιστα όταν διαπιστώσει την παράβαση αυτοπροσώπως. Αρμόδια να βεβαιώσει παραβάσεις του ΚΟΚ είναι η τροχαία. Δεν υπάρχει κάποια διάταξη που να υποχρεώνει να κρατάμε τις αποδείξεις. Εξάλλου αν έχουμε περάσει με ΤΕΟ-pass ή με e-pass δεν θα έχουμε απόδειξη. Επίσης η βεβαίωση της παράβασης πρέπει να γίνει «αυτοπροσώπως», δηλαδή να μας δει ο ίδιος ο τροχονόμος να μην πληρώνουμε.
Μπορεί ο τροχονόμος να μου κόψει κλήση στηριζόμενος σε μαρτυρία άλλου ότι δεν πλήρωσα;
Όχι, ο τροχονόμος μπορεί να βεβαιώσει την παράβαση μόνο αν έχει διαπιστώσει ο ίδιος «αυτοπροσώπως», να μην πληρώνουμε.
Μπορεί να βεβαιωθεί η τροχαία παράβαση από τις κάμερες που υπάρχουν στα διόδια;
Όχι, διότι οι κάμερες που ο παραχωρησιούχος έχει τοποθετήσει, είναι παράνομες, έχουν τοποθετηθεί χωρίς άδεια της Αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων και ως εκ τούτου, τα προϊόντα τους αποτελούν παράνομα αποδεικτικά μέσα, που απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν για οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια. Επιπλέον η διάταξη λέει ότι ο τροχονόμος το διαπιστώνει «αυτοπροσώπως» και όχι μέσω της χρήσης τεχνικών μέσων.
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί, να μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε την οδό;
Όχι, δεν μπορεί να μας απαγορεύσει να χρησιμοποιήσουμε την υποδομή ακόμα κι αν δεν έχουμε χρήματα να πληρώσουμε.
Έχω δικαίωμα να χρησιμοποιήσω την οδό χωρίς να πληρώσω εκείνη τη στιγμή;
Ναι, έχουμε το δικαίωμα να πληρώσουμε αργότερα. Συγκεκριμένα ο Ν. 3535 (Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης άρθρο 3ο, παρ.2 ΦΕΚ 41Α 23/2/2007) αναφέρει:
«Ο υπόχρεος δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος, χωρίς άλλη επιβάρυνση, εντός της προθεσμίας των δεκαπέντε ημερών από την έκδοση της βεβαιώσεως του Παραχωρησιούχου με τον τρόπο που θα υποδείξει ο τελευταίος».
Μπορεί ο παραχωρησιούχος να αρνηθεί να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη αν για οποιοδήποτε λόγο δεν πληρώσουμε;
Όχι, πρέπει να μας κόψει επί πιστώσει απόδειξη. Αν δεν κόψει απόδειξη διαπράττει το φορολογικό αδίκημα της άρνησης έκδοσης επί πιστώσει φορολογικού στοιχείου. Καταγγελία του φορολογικού αδικήματος μπορούμε να κάνουμε στη ΣΔΟΕ καλώντας το 1517.
Δίνουμε τα στοιχεία μας;
Όχι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε τα στοιχεία μας. Αν υποχρεωθούμε να τα δώσουμε για να ξεμπερδέψουμε καλό είναι να δώσουμε τα κανονικά μας στοιχεία γιατί σε περίπτωση που η υπόθεσή μας δικαστεί θα είναι εις βάρος μας να έχουμε δώσει ψευδή στοιχεία.
Υπογράφουμε;
Όχι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υπογράψουμε κανένα έγγραφο. Αν συμπληρώσουμε έντυπο αδυναμίας πληρωμής, υπογράφουμε, πριν όμως από την υπογραφή μας, γράφουμε: «Με επιφύλαξη της νομιμότητας καταβολής του τέλους».

Αν δεν υπάρχει τροχαία, μπορώ να σπρώξω την μπάρα όπως και πριν;
Ναι.
Αν είμαι απρόσεκτος και με δει ο τροχονόμος να μην πληρώνω τι μπορεί να μου συμβεί;
Το πρόστιμο είναι 200 ευρώ και είναι στην κρίση του τροχονόμου το αν θα αφαιρέσει τις πινακίδες, την άδεια και το δίπλωμα για 20 ημέρες.
Αν ο τροχονόμος με γράψει, ενώ έχω ακολουθήσει τις οδηγίες, τι γίνεται;
Με αντίγραφο της επί πιστώσει απόδειξης καταθέτουμε αναφορά στον διοικητή του τμήματος της τροχαίας για κατάχρηση εξουσίας και παράβαση καθήκοντος, με την ένδειξη «Κοινοποίηση στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη» και ζητάμε την ακύρωση της κλήσης και την επιστροφή πινακίδων, άδειας και διπλώματος.
Τι θα συμβεί αν μου στείλουν ειδοποίηση, να πληρώσω;
Αν το έγγραφο μας το επιδίδουν με δικαστικό επιμελητή τότε απευθυνόμαστε σε δικηγόρο, αν δεν έχουμε τηλεφωνούμε στα μέλη των επιτροπών αγώνα για να μας συστήσουν κάποιο δικηγόρο μέλος των επιτροπών αγώνα. Αν το έγγραφό μας το στέλνουν με ταχυδρομείο, μπορούμε να το στείλουμε για ανακύκλωση.
Που μπορώ να απευθυνθώ για διευκρινήσεις ή για βοήθεια;
Ηλεκτρονικά στο e-mail epitropes2010@gmail.com ή καλώντας στα τηλέφωνα των μελών του πανελλαδικού συντονιστικού των επιτροπών αγώνα κατοίκων, πολιτών και εργαζομένων ενάντια στα διόδια που είναι αναρτημένα στο site www.oxidiodia.gr και epitropesdiodiastop.blogspot.com

Σοφία Μαυραντζά

Share

Πρόσφατα άρθρα

Νέα ομοφοβική επίθεση στη Θεσσαλονίκη – Συνελήφθη ο δράστης

Νέο ομοφοβικό επεισόδιο σημειώθηκε, τη Δευτέρα, στη Θεσσαλονίκη, στο πλακόστρωτο του Λευκού Πύργου. Συγκεκριμένα, έγινε…

12 Μαρτίου 2024

Απογευματινά χειρουργεία: Ξεκίνησαν στη Θεσσαλονίκη – Οι πρώτες επεμβάσεις και το σχόλιο Γεωργιάδη

Από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» ξεκίνησαν λίγο πριν τις 4 το απόγευμα τα πρώτα απογευματινά χειρουργεία…

12 Μαρτίου 2024

Γερμανία: Κρίσιμη δίκη για το ακροδεξιό AfD λίγο πριν τις εκλογές

Δεκαπέντε χιλιάδες σελίδες δικογραφίας, πάνω από 270 φάκελοι, 100 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι και μια διαδικασία που…

12 Μαρτίου 2024

Απίστευτο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας: Την χτυπούσε μπροστά στο παιδί τους

Ένα απίστευτο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας έρχεται στο φως της δημοσιότητας, με το θύμα της επίθεσης…

12 Μαρτίου 2024

Θεσσαλονίκη: Άναψαν τα «αίματα» σε εκδήλωση του ΠΙΣ παρουσία Φλωρίδη – Βαρτζόπουλου

Φουντώνουν οι διαμαρτυρίες των υγειονομικών για την ιδιωτικοποίηση της Υγείας με τις παρεμβάσεις να πληθαίνουν.…

12 Μαρτίου 2024

«Όχι» στη μετατροπή της Μαγνησίας και της Λάρισας σε «Σούδα» της Κεντρικής Ελλάδας

Ένα μεγάλο «όχι» στη μετατροπή της Μαγνησίας και της Λάρισας σε «Σούδα» της κεντρικής Ελλάδας…

12 Μαρτίου 2024