Photo Gallery, Τοπικά

Πτώση του τζίρου και υψηλά ενοίκια πλήττουν τους εμπόρους

Παραεμπόριο και έλλειψη θέσεων στάθμευσης μεγαλώνουν τα προβλήματα

Το παραεμπόριο, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, τα υψηλά ενοίκια και φυσικά πρώτα απ’ όλα η πτώση του τζίρου είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι του Βόλου, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έρευνας της «Θ» στην εμπορική αγορά της πόλης. Προβλήματα, που έχουν κατά καιρούς αναδειχθεί και ορισμένα από τα οποία υπάρχει η δυνατότητα να επιλυθούν χωρίς μεγάλο κόστος. Το παραεμπόριο παράδειγμα, μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη συνδυασμένη επέμβαση των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών (Δημοτική Αστυνομία, ΣΔΟΕ, Αστυνομία, Διεύθυνση Εμπορίου). Υπάρχουν βέβαια και προβλήματα όπως η έλλειψη θέσεων στάθμευσης, που απαιτούν συνολική αντιμετώπιση, στο πλαίσιο της λειτουργίας της πόλης.

«Η πτώση του τζίρου είναι δεδομένη και φθάνει σίγουρα σε ορισμένα είδη το 50%. Ο κόσμος σφίγγεται γενικότερα, γιατί δεν έχει χρήματα ή φοβάται. Δεν μπορούμε να αντέξουμε. Με πολύ μεγάλη δυσκολία πληρώνουμε φόρους και εισφορές. Και αν εφαρμοστεί ο νόμος για το ΦΠΑ, προβλέπω πως μέσα σε ένα εξάμηνο δεν θα έχουν φυλακές να βάλουν τους εμπόρους. Δεν θέλει κανείς να κλέψει, αλλά απλά δεν φθάνουν τα χρήματα. Και προτιμάς να μην πληρώσεις την Εφορία και να καλύψεις τον εργαζόμενο, τη ΔΕΗ, διότι σήμερα δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα. Αυτά δεν συνέβαιναν παλιά, διότι πιάναμε τους τζίρους που πιάναμε, δεν ήταν μεγάλοι, αλλά πληρώναμε τις υποχρεώσεις μας. Αυτά είναι φαινόμενα των δύο τελευταίων ετών», επισημαίνει ένας από τους παλαιότερους εμπόρους ειδών ένδυσης του Βόλου, ο κ. Λ. Κάστανος.

«Επίσης τα ενοίκια των καταστημάτων είναι υψηλά, ο κόσμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα, δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει. Είναι θέμα μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή και ο καθένας το αντιμετωπίζει από μόνος του. Συνολικά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, νομίζω, με βάση ένα νόμο που είχε βγάλει η κ. Κατσέλη πέρυσι για 25%. Ο νόμος για τα ενοίκια δεν έχει μεγάλη απήχηση, σχεδόν καθόλου απ’ ό,τι ξέρω τουλάχιστον στο Βόλο. Δεν κατεβάζουν τα ενοίκια. Για την αγορά επίσης πρωτεύον πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό και η έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Αυτές οι κορύνες έχουν κάνει ζημιά στα μαγαζιά, που είναι σ’ αυτούς τους δρόμους, όπως στη Γρ. Λαμπράκη, στην Καρτάλη. Θεωρώ ότι χάνουν τζίρο κάποια μαγαζιά, γιατί δεν μπορεί εύκολα κάποιος να σταματήσει για δυο, τρία, πέντε λεπτά να αγοράσει κάτι και ως εκ τούτου η δουλειά μεταφέρεται σε κάποια άλλα μαγαζιά, που μπορεί κάποιος να προσεγγίσει πιο εύκολα. Επίσης η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι μεγάλο πρόβλημα. Πρέπει ο κόσμος να σταματήσει να κατεβαίνει με τα αυτοκίνητα και να παίρνει τα λεωφορεία. Μεγάλη πληγή επίσης το παραεμπόριο. Σαν μέλος του διοικητικού συμβουλίου με τον συχωρεμένο τον Κώστα τον Κωνσταντινίδη, επί δύο τριετίες δεν μπορέσαμε να κάνουμε τίποτα. Υποσχέσεις παίρναμε, αλλά υποσχέσεις που έμειναν στο κενό. Μιλάω για το 2000. Έχουν περάσει 11 χρόνια και αντί να μειώνεται, αυξάνεται και έχουμε φυσικά το φαινόμενο με τους μετανάστες, που κι αυτοί κόβουν ένα κομμάτι δουλειάς. Ο κόσμος βρίσκει κάτι μπροστά του και το παίρνει. Είναι κάτι που δεν μπορώ να το κάνω εγώ. Δεν μπορώ να φορτώσω στην πλάτη πουκάμισα και να πηγαίνω από πόρτα σε πόρτα. Περιμένω τον πελάτη να τον εξυπηρετήσω. Ήδη τους έχουμε μπροστά μας στα μαγαζιά, με πράγματα όχι κάποιας ιδιαίτερης αξίας, αλλά απ’ ό,τι βλέπω κάποιος κόσμος κάτι παίρνει και κάπου πάνε αυτά τα λεφτά. Χωρίς αποδείξεις, δεν ξέρουμε από πού έρχονται τα εμπορεύματα αυτά, αλλά συνεχίζει και δεν τους σταματάει κανένας και το καινούργιο φορολογικό νομοσχέδιο το επιτρέπει σε περισσότερους, χωρίς να είναι Έλληνες», προσθέτει ο κ. Κάστανος.

Χαμός με το παραεμπόριο

«Με το παραεμπόριο γίνεται χαμός. Παντού μαζεύονται και δεν τους ενοχλεί κανείς. Βλέπεις τη Δημοτική Αστυνομία, κινείται μόνον για τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά προσπερνάει δεξιά αριστερά τους πλανόδιους, σα να μην υπάρχουν. Δεν τους δίνει σημασία καμία. Δεν υπάρχει βούληση να γίνει κάτι, το αποφεύγουν», τονίζει ο έμπορος εσωρούχων κ. Πρ. Χατζηβασίλογλου. «Για τα πάρκιν δεν έχει να πάει κάπου ο καταναλωτής, σε κάποιο ελεύθερο χώρο, σε κάποιο δημόσιο πάρκιν με κάποιο πολύ χαμηλό αντίτιμο, έμεινε σε αχρησία και το πάρκιν στη Φιλελλήνων. Για τα λεωφορεία πρέπει το ΚΤΕΛ να έχει κάθε πέντε λεπτά δρομολόγιο, αλλά όταν κατεβαίνει η οικογένεια στην αγορά, θέλει το δικό της αυτοκίνητο, για να μεταφέρει τα ψώνια και προτιμούν να πάνε σε μια περιφερειακή αγορά, απαξιώνοντας το κέντρο. Θέλουμε ενημέρωση και για το δακτύλιο», προσθέτει ο κ. Χατζηβασίλογλου, που για τα ενοίκια αναφέρει ότι «ήδη κατεβαίνουν, γιατί πολλά μένουν κενά. Δεν υπάρχουν ενοικιαστές. Αντίθετα μόνιμα ανεβαίνουν οι εισφορές και οι φόροι».

«Το παραεμπόριο πρέπει να ελεγχθεί και κατά τη γνώμη μου να παταχθεί, γιατί δεν μπορεί να έχεις μια αγορά που είναι ανάπηρη, με «σπασμένα και τα δύο πόδια» και να ευημερεί και να ακμάζει το παραεμπόριο. Αυτό είναι εις βάρος της αγοράς, ξέρουμε ότι το παραεμπόριο δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας, είναι όλα μαύρα λεφτά, τα οποία εξαφανίζονται από την πόλη μας και λείπουν σήμερα 100% από την τοπική αγορά», επισημαίνει ο έμπορος ηλεκτρικών ειδών κ. Παντ. Παπαβασιλείου.

«Τα μεγάλα πολυκαταστήματα επίσης εξαφανίζουν το τοπικό χρήμα, που φορτώνεται σε τραπεζικούς λογαριασμούς κάθε μεσημέρι και ταξιδεύει Αθήνα, Θεσσαλονίκη και ξένα κράτη. Αυτό το χρήμα, το λίγο που υπάρχει. Πρέπει τα τοπικά καταστήματα να γίνουν πιο ανταγωνιστικά, να έχουν καλύτερες τιμές, να κρατήσουν τον καταναλωτή στα δικά μας μαγαζιά. Ο καθένας μας πρέπει να σκέπτεται πού πάει και αφήνει τα χρήματά του. Πρέπει να στηρίξουμε τα τοπικά καταστήματα» προσθέτει ο κ. Παπαβασιλείου. «Τα ενοίκια έπρεπε να πέσουν από προχθές, όχι χθες. Ξέρουμε ότι κάποιος που είχε ένα ακίνητο, προσπαθούσε να λύσει το πρόβλημα της ζωής του και πολλοί το έλυναν. Είμαι της άποψης ότι τα ενοίκια δεν πρέπει να πάνε 20%, αλλά 50% κάτω, με μία διορθωτική μετά από δύο χρόνια να δούμε τι θα κάνουμε. Με τις σημερινές συνθήκες τα ενοίκια είναι απαράδεκτα».

Για την έλλειψη χώρων στάθμευσης ο έμπορος ηλεκτρικών ειδών αναφέρει ότι «αν και μειώθηκε η κίνηση στα αυτοκίνητα λόγω της κρίσης, πρέπει να υπάρχει και μία κατανόηση, γιατί το πάρκιν στη Φιλελλήνων είναι κλειδωμένο. Δεν υπάρχουν υποδομές και πρέπει να στηριχθεί η αγορά. Να υπάρξει κατανόηση από τη Δημοτική Αστυνομία, γιατί υπάρχει μάστιγα αυτόν τον καιρό, γιατί κυνηγούν πολύ τα αυτοκίνητα και με μεγάλη ευκολία ρίχνουν 80άρια. Αν τελείωνε το πάρκιν, θα πλήρωνα εγώ για τον πελάτη, θα έπαιρνα κουπόνια-εισιτήρια, αλλά δεν υπάρχει η υποδομή».

Πρόβλημα η ανεργία

Στην ανεργία από τη ραγδαία πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας αποδίδει το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων στην τοπική αγορά ο έμπορος ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων κ. Απ. Πολύζος. «Το μεγάλο πρόβλημα είναι η ανεργία. Επειδή η οικονομία στηριζόταν στον τουρισμό και στην οικοδομή, με την πτώση της οικοδομής δημιουργήθηκε τεράστια ανεργία. Πελάτης μου φεύγει για τη Γερμανία, να δουλέψει σε εστιατόριο, ενώ είναι τεχνίτης αλουμινίων… Για να γίνει αναθέρμανση στο εμπόριο, πρέπει να δοθούν κίνητρα στην οικοδομή. Κακό φυσικά αυτό, αλλά από την οικοδομή δουλεύουν εκατοντάδες επαγγέλματα. Όταν ο άλλος δεν έχει δουλειά, δεν έχει τη διάθεση να ξοδέψει και χρήματα να έχει στην μπάντα. Με αποτέλεσμα να πέσει η κατανάλωση. Ούτε η τιμή της βενζίνης μετράει στον Έλληνα, ούτε τίποτα άλλο. Να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, βιοτεχνίες που έχουν εξαφανιστεί. Δεν παράγεται τίποτα εδώ. Από τη στιγμή που ο άλλος απολύεται, τι όρεξη να έχει να ψωνίσει», επισημαίνει ο κ. Πολύζος.

«Για τα υπόλοιπα, οι κορύνες θίγουν ορισμένα καταστήματα, που έπεσε η δουλειά τους. Δεν μπορείς να απαγορέψεις τα αυτοκίνητα να κατεβαίνουν στην πόλη. Αν κι εμάς μας συμφέρει ως επάγγελμα, από πού θα περάσει το αυτοκίνητο; Δεν θα περάσεις από τη Δημητριάδος; Πολεοδόμος δεν είμαι, αλλά με προβληματίζει.

Ζημιά κάνουν και τα υπερκαταστήματα, που δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το