Photo Gallery, Τοπικά

Πρόκληση η μύηση στα Μαθηματικά

Γι’ αυτούς τα Μαθηματικά δεν είναι ένα παρεξηγημένο μάθημα, ούτε το αντιμετωπίζουν με προκατάληψη. Αντίθετα αφιερώνουν αρκετό χρόνο λύνοντας ασκήσεις, διαβάζοντας βιβλία, προκειμένου να μυηθούν ακόμη περισσότερο στον ξεχωριστό κόσμο των Μαθηματικών. Η σφαιρικότητα της σκέψης και η αρμονία των αριθμών είναι μερικά από τα στοιχεία που τους κερδίζουν.

Σήμερα στη «Θ» μιλούν μερικοί από τους εννιά μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Μαγνησίας που εισήχθησαν στην τρίτη φάση του φετινού διαγωνισμού της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Πριν μερικές ημέρες είχαν συμμετάσχει στη δεύτερη φάση, τον «Ευκλείδη», όπου διακρίθηκαν, ενώ σε λίγες ημέρες θα διαγωνιστούν στην τρίτη φάση που είναι ο «Αρχιμήδης».

«Παρεξηγημένα είναι τα Μαθηματικά» επισήμανε ο Γιώργος Λογοθέτης, μαθητής της Β’ Τάξης του Γενικού Λυκείου Αγριάς.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «οι περισσότεροι μαθητές έχουν μια προκατάληψη για το συγκεκριμένο μάθημα και γι’ αυτό το λόγο ίσως να δυσκολεύονται. Όταν όμως βγάλουν αυτή την προκατάληψη και νιώσουν την αρμονία των αριθμών, θα αποκτήσουν άλλη εικόνα».

«Για το μαθητή κάθε νέα άσκηση είναι μια νέα πρόκληση» υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Θέλω να βρίσκω τη λύση σε κάθε άσκηση και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον».

Όσο για την επαγγελματική του προοπτική, περισσότερο στρέφεται στις οικονομικές σπουδές που περιλαμβάνουν όμως και τα Μαθηματικά. «Για να γίνω μαθηματικός, σκέπτομαι το ζήτημα της επαγγελματικής εξασφάλισης, καθώς οι διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση έχουν μειωθεί» σημειώνει.

Ο μαθητής της Α’ Τάξης του 6ου Γενικού Λυκείου Βόλου Αναστάσης Τογκουσίδης ήταν ένας από τους εννιά μαθητές που κατάφεραν και πέρασαν στην τρίτη φάση του διαγωνισμού.

Ο ίδιος μας τόνισε αρχικά πως από το συγγενικό του περιβάλλον μυήθηκε στο χώρο των Μαθηματικών. Παράλληλα υπογράμμισε τη μεγάλη του αγάπη για τις Φυσικές Επιστήμες και ειδικότερα για τα Μαθηματικά. Του αρέσει ο τρόπος σκέψης του συγκεκριμένου μαθήματος. «Είναι μεγάλη η ικανοποίηση να λύνεις τα προβλήματα και να σκέφτεσαι σφαιρικά» υπογραμμίζει.

Περισσότερο βέβαια τον ενδιαφέρει να ακολουθήσει πανεπιστημιακή καριέρα με την έρευνα στο χώρο των Μαθηματικών και της Φυσικής. Και πιστεύει ότι οι δύο αυτοί τομείς είναι περισσότερο αναπτυγμένοι στο εξωτερικό παρά στην Ελλάδα.

Σχολιάζοντας τα θέματα στη δεύτερη φάση σημείωσε πως ήταν λιγότερο δύσκολα από άλλες χρονιές, ενώ συμπλήρωσε ότι δεν περίμενε να πετύχει στην τρίτη φάση.

Με τα μαθηματικά ασχολείται και στον ελεύθερο χρόνο του, παρακολουθεί ντοκιμαντέρ που σχετίζονται με τα Μαθηματικά και τη Φυσική, διαβάζει συστηματικά το περιοδικό «Ευκλείδης».

Από το 4ο Γενικό Λύκειο Βόλου ο μαθητής της Α’ Τάξης Στάθης Στύλλας μας τόνισε πως ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχε στο διαγωνισμό, ενώ ενημερώθηκε από την καθηγήτρια Μαθηματικών του σχολείου.

«Ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, γιατί μου δόθηκε η δυνατότητα να έρθω σε επαφή με τα Μαθηματικά πέρα από τα όρια του σχολικού περιβάλλοντος. Το να διαγωνίζεσαι με παιδιά της ηλικίας σου είναι σαφέστατα κάτι πρωτόγνωρο, αλλά και πάρα πολύ εποικοδομητικό» υπογράμμισε.

Σχολιάζοντας τα θέματα του διαγωνισμού ανέφερε πως «τα θέματα στην πρώτη φάση του «Θαλή» ήταν αντίστοιχα με το επίπεδο των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών της Α’ Τάξης. Στη δεύτερη φάση στον «Ευκλείδη» υπήρχε μια διαφοροποίηση στα θέματα με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, προκειμένου η επιτροπή να αξιολογήσει τις γνωστικές ικανότητες των μαθητών».

«Τα Μαθηματικά είναι ένα από τα αγαπημένα μου μαθήματα και ασχολούμαι συστηματικά στο σπίτι στον ελεύθερο χρόνο μου. Το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι πως σου προσφέρουν ακόμη περισσότερο την αίσθηση της λογικής και της κριτικής ικανότητας» σημείωσε ο μαθητής, ο οποίος βέβαια τονίζει πως η κλίση του είναι περισσότερο προς τα φιλολογικά μαθήματα. Γιατί, όπως προσθέτει, όποια και αν είναι η κλίση ενός μαθητή, το βασικό είναι εξασφαλίζει γνώσεις γενικής παιδείας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το