Photo Gallery, Τοπικά

«Πρωταθλητής» ο Νομός Μαγνησίας στις εξαγωγές

Ο Νομός Μαγνησίας κατέχει την πρώτη θέση στη Θεσσαλία, στον κλάδο των εξαγωγών, κερδίζοντας αγορές, όπως η Αλγερία, η Λιβύη, τονίστηκε σε χθεσινή εκδήλωση στο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου που διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Μαγνησίας και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Σε παύση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας προχώρησαν οι δώδεκα από τις 101 επιχειρήσεις, ποσοστό 11%, που είχαν εγγραφεί στο Επιμελητήριο Μαγνησίας την τελευταία πενταετία. Την ίδια ώρα όμως, ο Νομός Μαγνησίας κατέχει την πρώτη θέση στη Θεσσαλία, στον κλάδο των εξαγωγών κερδίζοντας αγορές, όπως η Αλγερία, η Λιβύη. Παράλληλα οι ελληνικές εξαγωγές θα είναι και φέτος αυξημένες, αποτελώντας το 10% του ΑΕΠ. Βέβαια δεν λείπουν και τα προβλήματα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, όπως η έλλειψη ρευστότητας, η μειωμένη ανταγωνιστικότητα, η απουσία σχεδίου δράσης.

Σε βασικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εξελίσσονται οι εξαγωγές, όπως τονίστηκε σε χθεσινή ενδιαφέρουσα εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου και διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Μαγνησίας και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν πολλοί φοιτητές, αλλά και επιχειρηματίες, καθώς και μέλη του Επιμελητηρίου.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Τέλης Μπασδάνης αναφέρθηκε στη σημασία της χθεσινής εκδήλωσης, ενώ πρόσθεσε πως υπάρχει μια μικρή υποχώρηση των εξαγωγικών επιχειρήσεων στη Μαγνησία, λόγω της έλλειψης ρευστότητας και σχεδίου, ώστε να γνωρίζουν οι επιχειρηματίες, πού και πώς θα εξάγουν. «Δεν μπορεί η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην εξαγωγή ελιών και να είναι η τελευταία χώρα στην εξαγωγή λαδιού στην Αυστραλία».
Πιο αναλυτικά, στα μητρώα του Επιμελητηρίου έχουν εγγραφεί την τελευταία πενταετία 101 εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι δώδεκα προχώρησαν σε παύση της εξαγωγικής τους δραστηριότητας από το 2009 και μετά, ενώ από αυτές οι τέσσερις σταμάτησαν τη λειτουργία τους. Μάλιστα, η Μαγνησία έχει μικρότερο ποσοστό παύσης της εξαγωγικής δραστηριότητας σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Στη Μαγνησία το ποσοστό αυτό είναι 11%, ενώ πανελλαδικά ανέρχεται στο 15,4%.
Πάντως, από τις 101 εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι 60 δραστηριοποιούνται στο χώρο της μεταποίησης, οι 35 στον τομέα του εμπορίου και οι υπόλοιπες έξι στον τομέα των υπηρεσιών. Πάντως, οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις που σταμάτησαν την εξαγωγική δραστηριότητα, προέρχονται από το χώρο των υπηρεσιών και οι λιγότερες από τη μεταποίηση.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως τα βασικότερα προβλήματα των εξαγωγικών επιχειρήσεων, είναι η μειωμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, όπου κατατάσσεται στην 99η θέση σε σύνολο 144 χωρών, η έλλειψη ρευστότητας, εξαιτίας της αδυναμίας πρόσβασής τους σε νέες γραμμές χρηματοδότησης, και η περιορισμένη εξωστρέφεια των ελληνικών μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και δεν επιθυμούν την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στο εξωτερικό, εξαιτίας του μεγάλου ρίσκου που θα αναλάμβαναν.

«Πρωτιά» της Μαγνησίας
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος κ. Δημήτρης Λακασάς τόνισε πως «ο Νομός Μαγνησίας είναι «πρωταθλητής» στη Θεσσαλία με 45% συμμετοχή στις εξαγωγές, ενώ η Λάρισα ακολουθεί με 44%. Μάλιστα, η Μαγνησία διαθέτει κάποια ποιοτικά στοιχεία και διαφοροποιείται από το εθνικό μέσο όρο, αφού εξάγει σε χώρες που παραδοσιακά η Ελλάδα δεν έχει πολλές εξαγωγές, όπως η Αλγερία, η Λιβύη. Η Μαγνησία έχει υψηλά ποσοστά στις εξαγωγές μηχανημάτων, τα μεταλλικά αντικείμενα τα μεταλλεύματα, τα τρόφιμα. Η εξωστρέφεια για το Βόλο μπορεί να αποτελέσει ένα πραγματικό όχημα ανάπτυξης, καθώς παραδοσιακά είχε μια βιομηχανική ανάπτυξη. Μάλιστα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα μια ανάκαμψη της παραγωγικής διάρθρωσης της τοπικής οικονομίας με ταυτόχρονο εξωστρεφή προσανατολισμό».
Πρόσθεσε δε πως η Βόρεια Ελλάδα σημειώνει αύξηση στις εξαγωγές κατά 35% σε σχέση με μια πενταετία πριν.

Αύξηση ελληνικών εξαγωγών
Την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών τα τελευταία χρόνια επισήμανε ο σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού κ. Θεοδόσιος Βάλλας.
«Οι εξαγωγές είναι το μόνο οικονομικό μέγεθος που πάει καλά αυτή την περίοδο. Ενδεικτικά, το 2012 θα υπερβούμε τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ ως συνολικό μέγεθος των εξαγωγών, ενώ το 2009 ήταν στα δεκατέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα φέτος οι εξαγωγές θα αποτελέσουν το 10% του ΑΕΠ. Από το 2010 οι εξαγωγές αυξάνουν, ενώ η κύρια περιοχή που προωθούνται είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η Ελλάδα κατέχει πολύ καλό μερίδιο των εξαγωγών στη Μέση Ανατολή, στην Τουρκία στην Ασία. Ως κύρια αιτία της εξέλιξης αυτής είναι το γεγονός πως οι ελληνικές επιχειρήσεις, λόγω της μείωσης της εσωτερικής κατανάλωσης, στρέφονται στο εξωτερικό» τόνισε ο ίδιος.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι τα προϊόντα που εξάγονται περισσότερο, είναι εντάσεως κεφαλαίου, όπως τα μηχανήματα και λιγότερο τα προϊόντα εντάσεως εργασίας, όπως τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Επίσης η Ελλάδα έχει επεκταθεί και σε καινοτόμα προϊόντα, αλλά και σε άλλες εφαρμογές.
Μάλιστα, στην εκδήλωση τονίστηκε ότι οι εξαγωγικές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι έχουν ένα άνισο ανταγωνισμό από επιχειρήσεις άλλων χωρών, καθώς μπορούν να αντλούν δάνεια με φθηνότερα επιτόκια αλλά και να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στα κεφάλαια.

Ο ρόλος των  εκθέσεων
Ο Ελληνικός Οργανισμός Ελληνικού Εμπορίου (ΟΠΕ) διοργανώνει κάθε χρόνο 45 περίπου εκθέσεις, όπου προβάλλονται τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό.
Ο διευθυντής Πληροφόρησης και Υποστήριξης Επιχειρήσεων του ΟΠΕ κ. Γιώργος Παπαστεργιόπουλος αναφέρθηκε στο ρόλο των εκθέσεων, λέγοντας πως είναι ένα καλό εργαλείο, προκειμένου μια επιχείρηση να βγάλει τα προϊόντα της στο εξωτερικό και να συναντηθεί με αγοραστές. Πάντως συμμετέχουμε σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις που γίνονται στον κόσμο.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «οι Έλληνες υστερούν στην προώθηση του προϊόντος μέσω μάρκετινγκ. Η ποιότητα των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων είναι άριστη, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Για να έρθει σε επαφή με το προϊόν ο καταναλωτής, θα πρέπει να τους προξενήσει κάτι εντύπωση».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το