Τοπικά

Προσφορές σε 100 καταστήματα λίγο πριν τις χειμερινές εκπτώσεις

Υποτονική παραμένει η κίνηση στην αγορά Βόλου και Ν. Ιωνίας

Πλησιάζουν τα 100 τα εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις, που αυτές τις ημέρες κάνουν προσφορές στους καταναλωτές, θέλοντας να τονώσουν το ενδιαφέρον τους και την αγοραστική τους διάθεση στο μεσοδιάστημα μέχρι τις 15 Ιανουαρίου που ξεκινούν και επίσημα οι εκπτώσεις.

Ρεπορτάζ: ΘΑΝΑΣΗΣ Κ. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ

Βάσω Κλεφτάκη: Οι προσφορές που γίνονται είναι μία καλή ευκαιρία για να κάνουν οι καταναλωτές τις επιλογές τους

Όμως χθές παρά το γεγονός ότι ήταν παραμονή Φώτων, η κίνηση δεν ήταν ιδιαίτερα έντονη στην κεντρική αγορά του Βόλου και ελάχιστοι καταναλωτές έμπαιναν στα καταστήματα. «Η κίνηση είναι υποτονική» έλεγαν και ξανάλεγαν έμποροι, θέλοντας να δώσουν το στίγμα της κατάστασης που επικρατεί στην τοπική αγορά. Υπήρχαν πάντως και οι αισιόδοξοι, οι οποίοι ελπίζουν σε ανάκαμψη τις επόμενες ημέρες. Ο κόσμος μάλλον κινούνταν διερευνητικά κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας, εντοπίζοντας ίσως το αγαθό που τον ενδιαφέρει, κοιτώντας τις τιμές όπως αναγράφονταν στα ταμπελάκια των διαφόρων προϊόντων και αφήνοντας όπως έλεγαν χαρακτηριστικά «για άλλη ημέρα τις αγορές».

Η κ. Ειρήνη Κουτσογεώργου σημείωνε ότι «τελικά όλοι κάνουν προσφορές» και πρόσθετε: «Ο κόσμος που μπαίνει στα καταστήματα μάλλον είναι λίγος. Η σημερινή εικόνα δεν θυμίζει αυτό που γινόταν κάποτε, που γινόταν στην κυριολεξία χαμός. Ο κόσμος περίμενε απ’ έξω από το κατάστημα για να ανοίξουμε και να αγοράσει. Αυτά δεν υπάρχουν πια».

Η κ. Ελένη Πολυχρόνου τονίζει ότι «εγώ νομίζω ότι ο κόσμος θα βγει για να αγοράσει όταν ξεκινήσουν οι επίσημες εκπτώσεις. Αυτό λέει η εμπειρία και των περασμένων ετών».

Η κ. Ελπίδα Τσάγγαρη επισημαίνει ότι «οι προσφορές έχουν ξεκινήσει από την περίοδο των Χριστουγέννων» και προσθέτει: «Ελπίζουμε να κινηθούμε, όμως είναι άγνωστο πως θα γίνει αυτό. Ελπίζουμε τις επόμενες ημέρες ο κόσμος να ανταποκριθεί, διαφορετικά έρχονται δύσκολες ημέρες και κλεισίματα καταστημάτων».

Αισιόδοξη δηλώνει η κ. Βάσω Κλεφτάκη: «Οι προσφορές που γίνονται είναι μία καλή ευκαιρία, για να κάνουν οι καταναλωτές τις επιλογές τους. Νομίζω ότι η κίνηση θα συνεχιστεί και θα είναι και καλύτερη και τις επόμενες ημέρες». Αντίθετα, ο κ. Κων. Γούλας δείχνει την απογοήτευσή του τονίζοντας ότι «στην τοπική αγορά αυτές τις ημέρες επικρατεί χάος» και προσθέτει: «Τα πράγματα είναι πολύ πεσμένα. Δεν βλέπετε, δεν υπάρχει κίνηση. Δεν ξέρουμε, ίσως με τις εκπτώσεις να υπάρξει κάποια κίνηση. Πάντως τώρα, δεν υπάρχει».

Δίνοντας το γενικότερο πλαίσιο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου-Νέας Ιωνίας κ. Αλ. Μαγαλιός αναφέρει: «Παραμονή Φώτων, που υποτίθεται θα υπήρχε μία κινητικότητα και λόγω εορτής, αλλά και λόγω των προσφορών, η κίνηση είναι υποτονική. Για να κάνουν προσφορές έχουν καταθέσει αίτηση και πήραν άδεια από τον Εμπορικό Σύλλογο γύρω στις 55 επιχειρήσεις, όμως επειδή υπάρχουν και πολλοί έμποροι και επιχειρήσεις που δεν είναι μέλη του συλλόγου και έχουν πάρει άδεια κατευθείαν από τη Διεύθυνση Εμπορίου. Συνολικά προσφορές γίνονται από έναν αριθμό 100 περίπου επιχειρήσεων. Ίσως ο κόσμος να περιμένει τις εκπτώσεις. Εκεί εναποθέτουμε και εμείς τις ελπίδες μας, διότι η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη και δεν φαίνεται κάποια προοπτική».

Κων. Γούλας: Τα πράγματα είναι πολύ πεσμένα. Δεν υπάρχει κίνηση. Δεν ξέρουμε, ίσως υπάρξει στις εκπτώσεις

Από τις 15 Ιανουαρίου και επισήμως οι εκπτώσεις

Ξεκινούν επισήμως στις 15 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, αν και τα εμπορικά καταστήματα πωλούν ήδη με προσφορές – προεκπτώσεις και μειωμένες τιμές προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Όπως σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, η μείωση του πραγματικού εισοδήματος και των συντάξεων, η ραγδαία αύξηση της ανεργίας σε συνδυασμό με τις αυξήσεις ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής, άλλαξαν τα δεδομένα και τις προτεραιότητες της καθημερινότητας και γι΄αυτούς τους λόγους οι χειμερινές εκπτώσεις που φέρνει η νέα χρονιά αναμένονται από τους περισσότερους καταναλωτές με ιδιαίτερη ανυπομονησία.

Σύμφωνα με την Ένωση, «καλό θα ήταν οι καταναλωτές να μην παρασυρθούν από τις διαφημίσεις και τα εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων, αλλά να συμπεριφερθούν με γνώμονα την υπεύθυνη καταναλωτική τους συνείδηση».

Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνει ότι θα πρέπει να προσέξουν τα εξής:

– Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

– Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.

– Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από τις ειδικές τιμές που μας προσφέρουν.

– Δεν διστάζουμε να ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

– Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων, όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.

– Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.

– Πριν προβούμε σε αγορές με την πιστωτική μας κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της.

– Αποφεύγουμε τη χρήση καταναλωτικού δανείου λόγω των υψηλών επιτοκίων. Ταυτόχρονα, λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο, αποφεύγουμε τα δάνεια που κάθε άλλο παρά χρήσιμα θα μας φανούν όπως για παράδειγμα τα καταναλωτικά

– Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα, αλλά και τις επιστροφές.

– Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει τόσο για την περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε, όσο και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

– Τα καταστήματα υποχρεούνται να αναγράφουν εμφανώς πάνω στο προϊόν την τιμή πώλησης πριν και μετά την έκπτωση. Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιχειρήσεις-παραβάτες τιμωρούνται με φυλάκιση και με επιβολή προστίμου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το