Τοπικά

Προσφορές ενόψει… εκπτώσεων

Το ερχόμενο Σάββατο η επίσημη έναρξή τους στην αγορά


Προσφορές που φτάνουν ακόμη και το 40%, κάνουν πλέον όλο και περισσότερα εμπορικά καταστήματα στο Βόλο, λίγο πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί το αγοραστικό κλίμα των γιορτών των Χριστουγέννων.

Επίσημα η περίοδος των εκπτώσεων αρχίζει το Σάββατο στις 15 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τέλη Φεβρουαρίου. Ωστόσο οι έμποροι δεν μπορούν να περιμένουν τις εκπτώσεις λόγω της μεγάλης κάμψης της αγοραστικής κίνησης.

Προκειμένου λοιπόν να επιβιώσουν στην τόσο δύσκολη περίοδο, έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες προσφορές, οι οποίες εντείνονται. Στις βιτρίνες των εμπορικών καταστημάτων της πόλης ήδη υπάρχουν προσφορές, που αγγίζουν ακόμη και το 40%.

«Εδώ και δύο χρόνια με υπουργική απόφαση οι έμποροι μπορούν να ανακοινώνουν προσφορές στα είδη τους μέχρι και την παραμονή της επίσημης έναρξης της περιόδου των εκπτώσεων. Αυτό δεν ίσχυε παλιότερα, όπου οι προσφορές απαγορεύονταν ένα μήνα πριν την έναρξη των εκπτώσεων. Σε αυτή την περίοδο οι έμποροι κάνουν προσπάθεια, για να κρατήσουν τα καταστήματα, τονώνοντας την αγοραστική κίνηση. Και μπορεί προσφορές να γίνονται αυτές τις ημέρες, ωστόσο οι τιμές έχουν ήδη πέσει εδώ και καιρό για να είναι ακόμη πιο προσιτές στους καταναλωτές», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Αλέκος Μαγαλιός, ο οποίος πρόσθεσε πως αυτό που προσπαθούν να κάνουν οι έμποροι, είναι να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Από τον Εμπορικό Σύλλογο διενεργήθηκε έρευνα σε 120 εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης, για να διαπιστωθεί το μέγεθος της αγοραστικής κίνησης το τελευταίο δεκαπενθήμερο. Οι έμποροι κάνουν λόγο για πτώση της αγοραστικής κίνησης σε σημαντικά ποσοστά.

«Ευχαριστημένοι είναι οι έμποροι που είδαν την πτώση του τζίρου τους να κυμαίνεται στο 20%», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγαλιός. Ο ίδιος πρόσθεσε πως θα πρέπει να πέσουν οι τιμές των ενοικίων. Στην Αθήνα οι μειώσεις των ενοικίων άγγιξαν το 50-60%. Στο Βόλο όμως δεν υπάρχει αντίστοιχη κίνηση.

Την ίδια στιγμή τα ενοικιαστήρια στα εμπορικά καταστήματα πληθαίνουν. Μέχρι στιγμής τα ξενοίκιαστα καταστήματα ανέρχονται στα 100, μόνο στο κέντρο της πόλης.

Η μείωση

της κατανάλωσης

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου εκτός των καυσίμων το 2010, έφτασε περίπου τα 51 δισ. ευρώ, ενώ το 2008 έφτανε τα 57 δισ. ευρώ. Ο συνολικός τζίρος συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων από 65,9 δισ., υπολογίζεται ότι το 2010 θα κυμανθεί στα 58,5 δισ., δηλαδή έχει υποστεί μία μείωση περίπου 7,5 δισ. Αναλυτικότερα, οι κατηγορίες καταστημάτων, οι οποίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση του κύκλου εργασιών το 2010, ήταν οι ακόλουθες: α) «πολυκαταστήματα», -9,8%, β) «έπιπλα, ηλεκτρικά είδη, οικιακός εξοπλισμός», -8,7%, γ) «ένδυση – υπόδηση», -8,4% και δ) «πωλήσεις εκτός καταστημάτων», -6,8%.

Μεγαλύτερη είναι ακόμα η μείωση της ποσότητας της κατανάλωσης, όπου καταγράφονται τα εξής ποσοστά: α) τρόφιμα -11%, β) ποτά, καπνός -14%, γ) έπιπλα, ηλεκτρικά είδη -15%, δ) φαρμακευτικά, καλλυντικά -27%, ε) καύσιμα -28% και τέλος στ) ένδυση, υπόδηση -52%.

Τι να προσέχουμε στις εκπτώσεις

Από την Ένωση Καταναλωτών Βόλου ανακοινώθηκαν τα εξής:

Οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις, για να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων.
Τηρούνται όμως οι «κανόνες του παιχνιδιού», ή επιχειρείται με διάφορα τεχνάσματα η εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού;

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ: Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της τρέχουσας περιόδου, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ: Σύμφωνα με την νομοθεσία κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να αναρτηθούν πινακίδες, στις οποίες να αναγράφεται η εκατοστιαία έκπτωση (%) για κάθε είδος ή και για όλα τα είδη. Αντί για ποσοστιαία έκπτωση (%) μπορεί το κατάστημα να αναρτήσει πινακίδες με την τιμή πώλησης ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την έκπτωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η έκπτωση που αναγράφεται στην στη βιτρίνα σαν ενιαίο ποσοστό, δεν ανταποκρίνεται πάντα σε όλα τα είδη. Ποσοστά π.χ.: έως -50% αφορούν ελάχιστο αριθμό ειδών, που συνήθως έχουν εξαντληθεί.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΩΝ: Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις ατομικές και οικογενειακές μας ανάγκες. Δεν δημιουργούμε περιττές ή τεχνητές «ανάγκες» και δεν πέφτουμε στην παγίδα της υπερκατανάλωσης.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ την αγορά πριν τις εκπτώσεις για να δούμε τις πραγματικές τιμές (πριν την έκπτωση), και να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Μόνο έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης.

ΟΙ ΒΙΤΡΙΝΕΣ των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάζουν ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας λόγω εκπτώσεων πρέπει να σας προβληματίσει.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ: Είμαστε επιφυλακτικοί στις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάζουμε την ποιότητα των προϊόντων και την προέλευσή τους. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά και «μαϊμούδες».

Η ΦΤΗΝΙΑ ΤΡΩΕΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑ: Δεν αγοράζουμε πράγματα μόνο επειδή είναι φθηνά. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι ακριβό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ: Δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Η πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται στην ωραιοποιημένη εικόνα της διαφήμισης.

ΕΠΟΧΙΑΚΑ: Αγοράζουμε μόνο εποχιακά είδη. Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη σπάνια έχουν εκπτώσεις. Αντίθετα μπορεί να πετύχουμε καλές τιμές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.

ΔΟΣΕΙΣ – ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ: Αν αγοράσουμε με δόσεις ενημερωνόμαστε για τη μηνιαία δόση, το ετήσιο επιτόκιο και το σύνολο των δόσεων. Οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν πολύ υψηλό επιτόκιο, όταν υπερβαίνουμε το όριο.

ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ: Ζητάμε για όλες τις αγορές μας απόδειξη. Είναι απαραίτητη αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε.

ΕΛΕΓΧΟΣ: Κάνουμε έλεγχο αγοράς και να δεν ξεχνάμε ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Προσέχουμε την τελική τιμή, και όχι το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης. Αγοράζουμε μόνο όταν μας ικανοποιεί ο συνδυασμός ποιότητα – τιμή

ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΑ: Αν αγοράσουμε ελαττωματικό προϊόν, το επιστρέφουμε αμέσως. Οι δικαιολογίες του τύπου «είναι προσφορά» ή ότι στις εκπτώσεις «δεν γίνονται δεκτές επιστροφές» δεν ισχύουν για τα ελαττωματικά προϊόντα.

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ: Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές επιβάλλονται σε βάρος των υπευθύνων κυρώσεις

ΣΑΝ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ θέλουμε να λειτουργεί σωστά ο θεσμός των εκπτώσεων, προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των εμπόρων.

Θέλουμε ενημερωμένους καταναλωτές για τα δικαιώματα τους, ενημερωμένους επιχειρηματίες για τις υποχρεώσεις τους.

Καλούμε τους καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους από καταστήματα που δε σέβονται τα δικαιώματά τους

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το