Τοπικά

Πρατήρια υγραεριοκίνησης στο Βόλο

Πιλοτικό πρόγραμμα της ΔΕΠΑ θα εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά


Πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης πρατηρίων υγραεριοκίνησης θα εφαρμοστεί στο

Βόλο. Η Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου το νέο χρόνο,  με δικά της έξοδα, θα τοποθετήσει αντλίες παροχής φυσικού αερίου σε πρατήρια του Βόλου, τα οποία ως μεικτά πρατήρια πλέον θα τροφοδοτούν και την υγραεριοκίνηση αυτοκινήτων.

Ενημέρωση για τον προγραμματισμό της ΔΕΠΑ με θέμα την υγραεριοκίνηση των αυτοκινήτων  είχαν χθες ο Νομάρχης κ. Απόστολος Παπατόλιας και η αντινομάρχης κ. Νατάσσα Οικονόμου από εκπροσώπους της εταιρείας, καθώς μέσα στο 2011 στο Βόλο θα εφαρμόσουν πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης νέων πρατηρίων.

Σύμφωνα με τον Τεχνικό Σύμβουλο της ΔΕΠΑ κ. Στέφανο Οικονομίδη η εταιρεία στον επόμενο χρόνο με δικά της έξοδα θα τοποθετήσει αντλίες παροχής φυσικού αερίου σε πρατήρια του Βόλου, τα οποία ως μεικτά πρατήρια πλέον θα τροφοδοτούν και την υγραεριοκίνηση αυτοκινήτων. Όπως αναφέρθηκε το καύσιμο διατίθεται ήδη στην Αθήνα στο 1/3 της τιμής της βενζίνης, αλλά πέρα από το οικονομικό όφελος, θα ωφεληθεί το ίδιο το περιβάλλον καθώς με την καύση του φυσικού αερίου θα εκπέμπεται λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, ώστε να οδηγηθούμε σε πιο αποτελεσματική διέξοδο στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Σήμερα, με στόχο την πράσινη ανάπτυξη και το οικονομικό όφελος των καταναλωτών προτεραιότητα αποτελεί η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας είπε ο Νομάρχης, και πρότεινε να γίνει σύσκεψη ενημέρωσης των εκπροσώπων των τοπικών φορέων, όπως των ΚΤΕΛ, των ιδιοκτητών  ταξί και των Δήμων, καθώς διαθέτουν μεγάλους στόλους αυτοκινήτων. Βεβαίως η μετατροπή της βενζινοκίνητης μηχανής σε μηχανή αεροκίνησης έχει ένα κόστος – από 850 ευρώ  στα Ι.Χ. έως 1.600 ευρώ στα μεγάλα αυτοκίνητα – αλλά όπως επεσήμανε ο Νομάρχης τα οφέλη στο περιβάλλον είναι τεράστια και η απόσβεση σύντομη λόγω του μικρού κόστους  ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων, στη συνέχεια.  Στα καινούργια αυτοκίνητα πλέον οι κατασκευαστές εγκαθιστούν μηχανή διπλής δυνατότητας (βενζινοκίνησης και αεροκίνησης), ενώ ακόμα και στο Βόλο υπάρχουν ειδικοί τεχνικοί που ασχολούνται με τη νέα τεχνολογία. Πρώτος στόχος είναι τα πρατήρια στο Βόλο κατ’ αρχήν να τροφοδοτούν επαγγελματικά αυτοκίνητα και μάλιστα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, από τη ΔΕΠΑ εξετάζεται  η δυνατότητα συγχρηματοδότησης του κόστους μετατροπής των μηχανών.

Ο κ. Παπατόλιας δήλωσε πως το συγκεκριμένο επιχειρηματικό πρόγραμμα της ΔΕΠΑ αφορά καθαρά στον τομέα της Πράσινης Ανάπτυξης και ανέλαβε τη δέσμευση τις συγκεκριμένες προτάσεις να τις θέσει κατά προτεραιότητα στο νέο Περιφερειακό Συμβούλιο, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά κονδύλια. Κατά την εκτίμησή του κανένας δεν θα έχει αντίρρηση σε αυτό και πρότεινε στους εκπροσώπους της ΔΕΠΑ να έχουν συνάντηση και με τον Περιφερειάρχη κ. Κ. Αγοραστό, αλλά και τον αντιπεριφερειάρχη Δ. Αλεξόπουλο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το